Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Navionics vragen

Navionics vragen 23 juli 2020 14:40 #1187694

Oh gelukkig kan wel de tcp poort weer toevoegen en die doet het nog....
Maar die UDP krijg ik niet meer weg:
Error, Something went wrong, please try again later.
Onno Harders eigenaar van
www.boatcontroller.nl en www.pcnautic.nl
Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 23 juli 2020 16:24 #1187732

Heb nu 1h en 41 minuten de test draaien hij doet het nog steeds moet nu helaas de test onderbreken.
Onno Harders eigenaar van
www.boatcontroller.nl en www.pcnautic.nl
Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 29 juli 2020 09:42 #1189554

  • roaldvb
  • roaldvb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 65
gisteren nog eens getest, na een uurtje hetzelfde probleem.. Zeer verveveld Navionics !!! :(
Ik heb de UDP niet geprobeerd..
Hopelijk snel een oplossing, wij vertrekken volgende week met de boot voor een paar dagen :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 29 juli 2020 12:01 #1189596

Hallo Roald,

54 min geleden maar weer een test opgestart, hij loopt nog...
En net nog even met de andere klant een telefoontje gepleegd voor zijn feedback.
Omdat er geen nieuwe klachten zijn binnengekomen krijg ik sterk het vermoeden dat je toestel icm Navionics het misschien niet aankan.
Ik heb hem gevraagd (hij gebruikt een gedateerde Tablet) of hij ook eens zou kunnen testen met zijn mobiel.
Heb jij de mogelijkheid om ook eens met een ander toestel te testen?
Je kan kostenloos alleen op de dataverbinding testen zonder kaarten te gebruiken/installeren.

Mocht de combinatie BoatController toch van invloed zijn op het probleem dan is het misschien handig dat we alle drie testen met de zelfde firmware, er is een nieuwe versie beschikbaar ik zie dat je die nog niet hebt gedownload.
Onno Harders eigenaar van
www.boatcontroller.nl en www.pcnautic.nl
Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 29 juli 2020 12:44 #1189612

Na 1.5 uur test onderbroken om ook AIS data toe te voegen met de AIS simulator van ironman, helaas moet je voor AIS data wel een subscription hebben. Kan dus alleen testen met GPS data....
Onno Harders eigenaar van
www.boatcontroller.nl en www.pcnautic.nl
Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 29 juli 2020 12:57 #1189615

  • roaldvb
  • roaldvb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 65
Hoi,
ik heb dit ook geprobeerd met mijn gsm ( Huawei p20) en de app liep ook vast.
Heb nog geen nieuwe firmware gedownload, dit doe ik vanavond nog. Bedankt voor de tip.
Ik probeer vanavond of morgen alles opnieuw te testen!
Grtn
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 29 juli 2020 13:03 #1189618

  • roaldvb
  • roaldvb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 65
Moet wel zeggen als de app blijft hangen blijft mijn gps 'pijltje' wel in beeld... alleen geen beweging meer..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 29 juli 2020 13:05 #1189619

Ben nu wel klaar met Navionics, op de TCP verbinding heeft hij dus AIS data gezien en die kan ik niet gebruiken zonder subscription, ok dan gooi ik de AIs data er wel weer uit, maar nee nu werkt die verbinding niet meer want hij ziet geen AIS data........
Ok... delete verbinding dan...nee error net als bij die udp poort...
Ok verwijder dan maar de hele zooi met app en al.
opnieuw installeren....nee oude verbindingen staan er nog in... en ook weer error als ik ze wil verwijderen.
Ik geef het op, laat Navionics het maar oplossen en ondertussen adviseer ik Isailor.
Onno Harders eigenaar van
www.boatcontroller.nl en www.pcnautic.nl
Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 29 juli 2020 13:33 #1189627

  • roaldvb
  • roaldvb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 65
Pff, wat een gedoe!!
Ja opzich was ik tevreden van isailor.. alleen na de laatste update liep isailor op elk toestel waar ik probeerde vast na 2min :huh: .. en toen navionics met ais kwam ben ik terug overgestapt..maar helaas met alle mankementen..
Soit.. ik probeer komende dagen de volgende tips!
grt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 01 aug 2020 05:52 #1190389

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Gisteravond rondje Markerwadden gevaren, maar de betonning langs het Enkhuizerzand staat nog wel op de kaart maar is er niet meer.

May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 01 aug 2020 08:26 #1190419

Afgelopen woensdag was RWS daar met boeien aan het slepen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 01 aug 2020 08:49 #1190429

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Ah! Recentelijk verwijderd dus.
Ik vermoedde het wel maar bij deze de bevestiging. Dank.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 01 aug 2020 09:40 #1190443

  • Re-Fresh
  • Re-Fresh's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1198
Nou ik vaar oa met Boating HD.
In 1 keer stopte deze er mee.
Krijg ik een mail dat Navionics er mee gestopt is.
Midden in het vaar seizoen.
En moet ik maar een andere kopen.
Dit is voor mij het einde van navionics.
Deze naam blijft bestaan maar gaat niet meer gebruikt worden. Geen PM meer naar toe sturen.
Nieuwe naam is nieuwe boot "Midnight Blues"
Rob
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 01 aug 2020 10:20 #1190457

Re-Fresh schreef :
Nou ik vaar oa met Boating HD.
In 1 keer stopte deze er mee.
Krijg ik een mail dat Navionics er mee gestopt is.
Midden in het vaar seizoen.
En moet ik maar een andere kopen.
Dit is voor mij het einde van navionics.

Ja, ik heb hem er ook af geflikkerd na dat mailtje.
Nou gebruikte ik hem alleen nog maar voor wat afstanden meten, want voor navigatie vind ik hem te onbetrouwbaar.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 04 aug 2020 07:49 #1191393

Heren heren,

Lees eerst eens even.
Er wordt niet gestopt met de app, er is een andere versie op de markt gekomen ( 2 jaar geleden al) en nu wordt dus de oude app verwijderd ( opdracht van apple).
Er wordt dus niks gestopt, je kan gewoon (automatisch ) overstappen op de nieuwe app, het enige wat je hoeft te doen is op een knop drukken...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 04 aug 2020 08:11 #1191404

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Ja maar Apple is veeeeeel makkelijker.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 04 aug 2020 09:38 #1191430

Voor Apple geld hetzelfde, alle apps moeten worden overgezet in 1 app.
Dus voor zowel Apple als Android geld dat je kan overstappen op onze nieuwe app.
Kan je hoeft niks maar als je het niet doet werkt je app niet meer binnenkort thats it.
Geen kosten en al je gegevens worden overgezet in de nieuwe app.


Vragen? vraag ze gerust.
Laatst bewerkt: 04 aug 2020 09:41 door Jacco1972.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 04 aug 2020 10:26 #1191454

Door de reactie van Jacco de boel maar weer eens geprobeerd op te starten.....

Vraag 1:
Waarom is er online geen fatsoenlijke actuele manual?
De online help helpt mij niet! Zie bijvoorbeeld niet hoe je een paired device kunt verwijderen?
Er wordt niet verteld dat de app je gehele intern geheugen opslurpt terwijl je de bestanden naar je externe geheugen kunt verplaatsen.

Vraag 2:
Waarom worden niet alle bestanden verwijderd als je de app verwijderd?
Nu krijg ik de oude instellingen terug die ik niet wil.
En er blijkt nog een bestand te staan in mijn interne geheugen van 748MB!

Vraag 3:
Waarom moet je verbonden zijn met een ander netwerk om een verbinding/paired device te kunnen verwijderen?
Lijkt me logischer dat je hem kunt verwijderen als je geen verbinding met een netwerk hebt!
Hoe ga je op een boot een ander netwerk vinden?
Onno Harders eigenaar van
www.boatcontroller.nl en www.pcnautic.nl
Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 04 aug 2020 10:33 #1191456

Met de ervaring van nu krijg ik de indruk dat de app misschien vastloopt door het gebrek aan intern geheugen?
Je kan in de Boating app onder menu/ Setting/ Storage location eventueel je memory card kiezen.
Misschien dat dat helpt (mits er nog genoeg ruimte is)

@ Jacco Vraag 4:
Zou het vastlopen van de app kunnen komen door te weinig geheugen?
Onno Harders eigenaar van
www.boatcontroller.nl en www.pcnautic.nl
Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 04 aug 2020 10:40 #1191459

  • Re-Fresh
  • Re-Fresh's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1198
Jacco1972 schreef :
Heren heren,

Lees eerst eens even.
Er wordt niet gestopt met de app, er is een andere versie op de markt gekomen ( 2 jaar geleden al) en nu wordt dus de oude app verwijderd ( opdracht van apple).
Er wordt dus niks gestopt, je kan gewoon (automatisch ) overstappen op de nieuwe app, het enige wat je hoeft te doen is op een knop drukken...
Heb de app al verwijderd.
Dus zal te laat zijn.
Waar moet ik die bewuste knop dan vinden in dr email?
Deze naam blijft bestaan maar gaat niet meer gebruikt worden. Geen PM meer naar toe sturen.
Nieuwe naam is nieuwe boot "Midnight Blues"
Rob
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 04 aug 2020 10:59 #1191465

  • MB
  • MB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 88
@zeilprutser
Ik denk dat de help functie behoorlijk uitgebreid is. Kan natuurlijk zo zijn dat er iets mist en laat dat vooral weten.
1) Wanneer je bij paired devices je betreffende apparaat op settings klikt kun je vervolgens onderin aangeven “forget device”.
2) als je de app verwijderd worden ook je settings verwijderd.
3) je kunt ook zonder verbinding een apparaat verwijderen.
4) is heel goed mogelijk. Er zijn functies die veel geheugen gebruiken.


Gr. Marcel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 04 aug 2020 11:00 #1191466

  • MB
  • MB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 88
Re-Fresh schreef :
Jacco1972 schreef :
Heren heren,

Lees eerst eens even.
Er wordt niet gestopt met de app, er is een andere versie op de markt gekomen ( 2 jaar geleden al) en nu wordt dus de oude app verwijderd ( opdracht van apple).
Er wordt dus niks gestopt, je kan gewoon (automatisch ) overstappen op de nieuwe app, het enige wat je hoeft te doen is op een knop drukken...
Heb de app al verwijderd.
Dus zal te laat zijn.
Waar moet ik die bewuste knop dan vinden in dr email?

het is niet te laat. ga naar de app store of play store en download de Navionics HD Boating app. login met je Navionics account en alles staat er weer in.

Gr. Marcel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 04 aug 2020 11:09 #1191467

MB schreef :
@zeilprutser
1) Wanneer je bij paired devices je betreffende apparaat op settings klikt kun je vervolgens onderin aangeven “forget device”.
Dan krijg ik de melding:
Error, Something went wrong, please try again later.
2) als je de app verwijderd worden ook je settings verwijderd.
Nee helaas nu al 3 keer geprobeerd, de pared devices komen netjes terug
(kwamen dus ook terug nadat ik de Navionics map die na het verwijderen van de app nog bestond, ook te verwijderen en toen opnieuw te installeren)
3) je kunt ook zonder verbinding een apparaat verwijderen.
Nee dan krijg ik ook de melding:
Error, Something went wrong, please try again later.
4) is heel goed mogelijk. Er zijn functies die veel geheugen gebruiken.
Dat denk ik dus ook!
Een bevestiging en oplossing van Navionics zou dan handig zijn, bijvoorbeeld dat hij stopt met data schrijven en een melding geeft, te weinig geheugen!
Onno Harders eigenaar van
www.boatcontroller.nl en www.pcnautic.nl
Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 04 aug 2020 11:16 #1191468

  • Knoet
  • Knoet's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2115
Zeilprutser schreef :
4) is heel goed mogelijk. Er zijn functies die veel geheugen gebruiken.
Dat denk ik dus ook!
Een bevestiging en oplossing van Navionics zou dan handig zijn, bijvoorbeeld dat hij stopt met data schrijven en een melding geeft, te weinig geheugen!

Het is maar de vraag of de app daar de kans voor krijgt. Ik weet niet precies hoe dat onder Android geregeld is, maar bijvoorbeeld in Linux heb je een onderdeel van het OS dat heel toepasselijk "OOM killer" heet: Dat sluit zonder pardon processen af die het systeem Out Of Memory laten gaan. Voor de stabiliteit van het geheel wordt een draaiende applicatie gewoon opgeofferd.
Bert
Spækhugger
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics vragen 04 aug 2020 11:21 #1191472

  • Re-Fresh
  • Re-Fresh's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1198
MB schreef :
Re-Fresh schreef :
Jacco1972 schreef :
Heren heren,

Lees eerst eens even.
Er wordt niet gestopt met de app, er is een andere versie op de markt gekomen ( 2 jaar geleden al) en nu wordt dus de oude app verwijderd ( opdracht van apple).
Er wordt dus niks gestopt, je kan gewoon (automatisch ) overstappen op de nieuwe app, het enige wat je hoeft te doen is op een knop drukken...
Heb de app al verwijderd.
Dus zal te laat zijn.
Waar moet ik die bewuste knop dan vinden in dr email?

het is niet te laat. ga naar de app store of play store en download de Navionics HD Boating app. login met je Navionics account en alles staat er weer in.

Gr. Marcel
Dat heb ik gedaan, maat zodra ik de app open zegt i hdboating is gestopt, en knalt er uit.
Deze naam blijft bestaan maar gaat niet meer gebruikt worden. Geen PM meer naar toe sturen.
Nieuwe naam is nieuwe boot "Midnight Blues"
Rob
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.291 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl