Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Navionics probleem.

Navionics probleem. 14 juli 2025 10:26 #1636802

Marinusz schreef :
De maker van de video had 'automatisch verlengen' aan staan en toch werden zijn kaarten gewist. Hij geeft ook aan dat papieren kaarten niet up to date zijn.

Ik zie (behalve jij) hierboven niemand die vraagt om het automatisch wissen van kaarten. Kun je het voordeel voor zeilers noemen van het automatisch wissen?

Ja dat in die video heb ik gezien en lijkt mij een (vervelende) uitzondering. Over het algemeen, zoals Ronaldl ook aangeeft gebeurt dat niet en gaat het prima.

Ik heb overigens nergens geschreven dat het automatisch wissen iets is wat ik wil of wat ik omschrijf als een voordeel voor zeilers. Dat is weer een aanname van jouw kant!
Ik benoem alleen dat het niet ongebruikelijk is dat een leverancier van in dit geval een kaarten app, daar bepaalde voorwaarden aan verbind. En dat het bij dergelijke services vaker is dat je alleen kan gebruiken als je abonnement actief is.

Of dit ook wenselijk is voor jou als zeiler, is iets dat een ieder voor zich zelf moet bepalen. Sommige willen graag eigenaar zijn van een kaart en daar niet of maar eenmalig voor betalen. Andere kiezen misschien meer gemak heb hebben geen problemen met services zoals die van Navionics/Garmin.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics probleem. 14 juli 2025 11:30 #1636826

  • nepal
  • nepal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 374
Ronaldl schreef :
Bij ons worden de benodigde jaarlijkse kosten gewoon automatisch via google play betaald. Nooit problemen en reken maar dat ik lang op de oceaan ben met oversteken van 26 dagen....,

Maar ja, als je nog in de gratis "bubble" zit, dan kan je inderdaad problemen krijgen....

Een beet elitair?

Maar weet je dat er zeilers zijn die op de kleintjes moeten letten? Ik heb enkele jaren geleden nog op Grenada een Amerikaanse low budget zeiler geholpen om af te geraken van zo een automatische Navionics update, Het eerste jaar begreep hij niet waarom Navionics geld van zijn rekening haalde en het jaar daar op snapte hij niet hoe het abonnement te stoppen. (Deze boeiende man schreef o.a. over zijn klimtochten in National Geographic en had al zijn dollars nodig voor zijn medische kosten.)

Mijn bewondering gaat uit naar deze zeilers die ondanks alles hun droom weten te realiseren ondanks de firma's die door een weinig transparante communicatie voor een deel van hun omzet rekenen op vergeetachtige, naïevelingen, digibeten, overlijdens bij abonnees... zonder hen verhaal te bieden. Niet naar zeilers die elk probleem oplossen of voorkomen met geld.
Laatst bewerkt: 14 juli 2025 11:32 door nepal.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.098 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl