Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 06 dec 2015 20:43 #687297

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7377
Schier, ten oosten van de veerdam?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 dec 2015 20:55 #687307

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Precies, één van de koeien was vanuit de kwelder gaan wadlopen.
Jouw beurt.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 dec 2015 08:31 #687390

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7377
De volgende. Niet al te veel herkennings punten denk ik, dus gelijk maar de eerste hint. Dit is een zonsopkomst.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 dec 2015 08:48 #687402

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Ergens langs de Eems?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 dec 2015 21:28 #687596

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Ketelmeer / IJsselmond?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2015 07:06 #687643

  • Artemis
  • Artemis's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 522
IJsselmeer thv Makkum, komend vanaf sluis Kornwerd?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2015 07:29 #687646

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7377
Artemis schreef :
IJsselmeer thv Makkum, komend vanaf sluis Kornwerd?
Nog niet, maar tot nu toe wel het dichtste bij.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2015 08:46 #687666

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
rooiedirk schreef :
Artemis schreef :
IJsselmeer thv Makkum, komend vanaf sluis Kornwerd?
Nog niet, maar tot nu toe wel het dichtste bij.

Friese IJsselmeerkust tussen Stavoren en Hindelopen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2015 08:48 #687667

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8551
Ik ga voor de andere kant: Oude Zeug.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2015 09:07 #687676

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
Koezt schreef :
Ik ga voor de andere kant: Oude Zeug.

We kijken naar een zonsopkomst, volgens Rooie Dirk
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2015 09:14 #687680

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9074
De Boontjes
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2015 09:55 #687689

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7377
lodewijk stegman schreef :
Friese IJsselmeerkust tussen Stavoren en Hindelopen.
Yes. Gezicht op Molkwerum (Molkwar), alleen is dat net niet te zien in de opkomende zon :) Jij mag.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2015 10:42 #687699

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
rooiedirk schreef :
lodewijk stegman schreef :
Friese IJsselmeerkust tussen Stavoren en Hindelopen.
Yes. Gezicht op Molkwerum (Molkwar), alleen is dat net niet te zien in de opkomende zon :) Jij mag.

Je kunt het ook een beetje zien aan het feit dat een deel van de kust wat verder weg lijkt te liggen dan een ander deel. Vanaf Stavoren valt de kustlijn (inderdaad: bij Molkwerum) een stuk terug naar het oosten.

Ik kom vandaag niet toe aan het plaatsen van een nieuw plaatje dus ik geef hem door aan een volgende liefhebber.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2015 11:37 #687721

lodewijk stegman schreef :
rooiedirk schreef :
lodewijk stegman schreef :
Friese IJsselmeerkust tussen Stavoren en Hindelopen.
Yes. Gezicht op Molkwerum (Molkwar), alleen is dat net niet te zien in de opkomende zon :) Jij mag.

Je kunt het ook een beetje zien aan het feit dat een deel van de kust wat verder weg lijkt te liggen dan een ander deel. Vanaf Stavoren valt de kustlijn (inderdaad: bij Molkwerum) een stuk terug naar het oosten.

Ik kom vandaag niet toe aan het plaatsen van een nieuw plaatje dus ik geef hem door aan een volgende liefhebber.
Laat ik er dan eens eentje doen, omdat ik dat vaak vergeet.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Laatst bewerkt: 08 dec 2015 11:38 door It Paradyske.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2015 11:39 #687722

Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2015 13:39 #687755

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
de waterdoorlaat op het Lauwersmeer
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2015 14:29 #687774

tcdehoog schreef :
de waterdoorlaat op het Lauwersmeer
ton
Nee.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2015 16:13 #687797

  • RobertS
  • RobertS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 949
Een waterpoort lijkt het niet te zijn, wellicht een gemaal? Even geen idee welk gemaal dan....
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2015 18:36 #687845

RobertS schreef :
Een waterpoort lijkt het niet te zijn, wellicht een gemaal? Even geen idee welk gemaal dan....

Scherp!
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2015 19:06 #687858

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2565
gemaal bij goes?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2015 19:32 #687869

Ver uit de buurt....
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2015 20:25 #687897

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7377
Een gok. Lijkt al redelijk op leeftijd. Woudagemaal Lemmer??
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2015 20:28 #687899

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
Inderdaad overduidelijk Woudagemaal. Tussen die hoofden waar de trap naar boven loopt hangen de keerdeuren waarvan het nut mij nog steeds niet helemaal duidelijk is.....
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2015 21:01 #687912

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2278
Rikken schreef :
Inderdaad overduidelijk Woudagemaal. Tussen die hoofden waar de trap naar boven loopt hangen de keerdeuren waarvan het nut mij nog steeds niet helemaal duidelijk is.....

Woudagemaal is gebouwd vóór de sluiting van de Zuiderzee.
Die keerdeuren waren toendertijd onmisbaar bij een stevige springvloed ;)
Lees hier meer

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Laatst bewerkt: 08 dec 2015 21:02 door Arent.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 04:55 #687959

Arent schreef :
Rikken schreef :
Inderdaad overduidelijk Woudagemaal. Tussen die hoofden waar de trap naar boven loopt hangen de keerdeuren waarvan het nut mij nog steeds niet helemaal duidelijk is.....

Woudagemaal is gebouwd vóór de sluiting van de Zuiderzee.
Die keerdeuren waren toendertijd onmisbaar bij een stevige springvloed ;)
Lees hier meer

Gr, Arent

Kijk, dit is de binnenkant:






Inderdaad, Woudagemaal.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.968 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl