Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 08:11 #687976

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7377
Even een makkelijke.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 08:14 #687977

Ameland naast de jachthaven
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 08:19 #687980

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7377
Zie je wel dat ie makkelijk was :)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 09:02 #687991

Mijn foto's zijn op...
Alleen nog iets als dit:


Dus wie heeft nog foto's?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 09:04 #687992

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
It Paradyske schreef :
Mijn foto's zijn op...
Alleen nog iets als dit:

Heheh..aan thuisbrouwen?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 09:10 #687995

  • JohnBerg
  • JohnBerg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1944
It Paradyske schreef :
Alleen nog iets als dit:

Wat moet het worden?

Get your facts first, then you can distort them as you please
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 09:26 #688000

Cider! Inmiddels ruim 60 flessen gebotteld, moet nog even nagisten op fles, half januari maar eens proeven.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 09:32 #688002

  • JohnBerg
  • JohnBerg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1944
It Paradyske schreef :
Cider! Inmiddels ruim 60 flessen gebotteld, moet nog even nagisten op fles, half januari maar eens proeven.

Nice!
Heb ik in het verleden ook wel eens geprobeerd, maar was niet te zuipen :pinch: Zal wel niet de goede gist gehad hebben.
Ik heb het toen maar gedistilleerd tot iets wat op Armagnac moest lijken. Had ik in elk geval de alcohol eruit :P
Get your facts first, then you can distort them as you please
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 09:38 #688003

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
It Paradyske schreef :
Cider! Inmiddels ruim 60 flessen gebotteld, moet nog even nagisten op fles, half januari maar eens proeven.

Aha! In de getoonde flessen is het bezig met de eerste gisting, begrijp ik?

Wel spannend, lijkt me, met die nagisting op de fles. Kurk of kroonkurk?
Heb je daar al een beetje ervaring mee?

Word wel veel smaakvoller met een levend product in de fles. Meer afdronk.

PS.: op de achtergrond zie ik beugelflessen. Die moeten wel wat druk kunnen hebben, denk ik.
Laatst bewerkt: 09 dec 2015 09:40 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 09:43 #688007

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
JohnBerg schreef :
Heb ik in het verleden ook wel eens geprobeerd, maar was niet te zuipen :pinch: Zal wel niet de goede gist gehad hebben.
Ik heb het toen maar gedistilleerd tot iets wat op Armagnac moest lijken. Had ik in elk geval de alcohol eruit :P

Als je cider distilleert krijg je Calvados, John.
Dus als het niet op armagnac leek, begrijp ik dat wel.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 09:52 #688009

  • JohnBerg
  • JohnBerg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1944
lodewijk stegman schreef :
Als je cider distilleert krijg je Calvados, John.

Bedoelde ik ook :blush:

Maar ook het distillaat smaakte niet, uiteindelijk hebben we het gebruik om het glaswerk mooi schoon te krijgen.

Maar ik heb best wel lekkere dingen gemaakt, in het verleden B)
Get your facts first, then you can distort them as you please
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 10:05 #688012

Is er wel eens onderzocht of er een causaal verband is tussen zeilen en drankgebruik? Of is het gewoon zo simpel dat zeilers per definitie levensgenieters zijn en daardoor gemiddeld wat meer zuipen?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 10:08 #688014

lodewijk stegman schreef :
It Paradyske schreef :
Cider! Inmiddels ruim 60 flessen gebotteld, moet nog even nagisten op fles, half januari maar eens proeven.

Aha! In de getoonde flessen is het bezig met de eerste gisting, begrijp ik?

Wel spannend, lijkt me, met die nagisting op de fles. Kurk of kroonkurk?
Heb je daar al een beetje ervaring mee?

Word wel veel smaakvoller met een levend product in de fles. Meer afdronk.

PS.: op de achtergrond zie ik beugelflessen. Die moeten wel wat druk kunnen hebben, denk ik.

We gebruiken inderdaad de beugelflessen van Grolsch. Speciale flessen kopen bij bijvoorbeeld een brouwmarkt.nl is hartstikke duur, die beugels kosten maar 10 of 20 ct of zoiets.
Speciale cidergist gebruiken, goede appels en 10-15%peer, en een paar keer hevelen zorgen voor een goede smaak. Een beetje prosecco achtige cider is het, 7% dus voor engelse begrippen zeer zwaar :-). Na volledig uitgisten, voegen we nog een klein beetje (30ml/ beugel) appelsap toe voor de nagisting, wat uiteindelijk resulteert in een licht mouserende cider.
Is nu de derde keer dat we het doen, smaak en kwaliteit is erg constant door de jaren en over de verschillende flessen.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 10:12 #688016

  • JohnBerg
  • JohnBerg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1944
Ondertussen had ik een paar postings geleden er een plaat tussen gefoefeld :)
Get your facts first, then you can distort them as you please
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 10:15 #688019

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Evaluationcopy schreef :
Is er wel eens onderzocht of er een causaal verband is tussen zeilen en drankgebruik? Of is het gewoon zo simpel dat zeilers per definitie levensgenieters zijn en daardoor gemiddeld wat meer zuipen?

Als je die vraag nog moet stellen, dan zeil je nog niet lang genoeg.

Zo langzamerhand conformeert de communis opinio over alcohol en varen zich wat meer aan de norm zoals die inmiddels bij het wegverkeer geldt.

Maar toen ik in de jaren zeventig met zeilen begon, was het verband tussen zeilen en drank er wel degelijk. De feestjes die de Zeilvereniging Dordrecht en Omstreken (ZD&O) na afloop van wedstrijden en toertochten organiseerde werden niet altijd regelrechte bacchanalen, maar flink in alcohol gedrenkt waren ze altijd.
Tijdens mijn opvoeding tot zeiler werden er ook voor het aanleggen meestal al enkele pilseners genuttigd. Na het aanleggen ging het tempo alleen nog wat omhoog.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 10:20 #688021

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
It Paradyske schreef :
We gebruiken inderdaad de beugelflessen van Grolsch. Speciale flessen kopen bij bijvoorbeeld een brouwmarkt.nl is hartstikke duur, die beugels kosten maar 10 of 20 ct of zoiets.
Speciale cidergist gebruiken, goede appels en 10-15%peer, en een paar keer hevelen zorgen voor een goede smaak. Een beetje prosecco achtige cider is het, 7% dus voor engelse begrippen zeer zwaar :-). Na volledig uitgisten, voegen we nog een klein beetje (30ml/ beugel) appelsap toe voor de nagisting, wat uiteindelijk resulteert in een licht mouserende cider.
Is nu de derde keer dat we het doen, smaak en kwaliteit is erg constant door de jaren en over de verschillende flessen.

Leuk! In Frankrijk zie je altijd doux (2 - 3 %) en brut (5 %). De Engelse cider zit in het algemeen ook rond de 5 %, geloof ik.
De appels komen uit je eigen boomgaard, neem ik aan?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 10:25 #688023

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
JohnBerg schreef :
Ondertussen had ik een paar postings geleden er een plaat tussen gefoefeld :)

Ja, om het een beetje op gang te helpen: mijn eerste ingeving was Borkum, maar daar staan geen torens van dat formaat, geloof ik. De Belgische kust heeft ook wel hoge bebouwing, maar dat is over het algemeen ook breder dan het hoog is.

Het is dus toch ergens in Nederland. De afstand is groot. Eigenlijk ligt het land (bijna) onder de horizon. Aan de voet van de torens is nog wat lager gefoezel te zien. Zou dat Scheveningen of Kijkduin kunnen zijn? De toren staan dan in Den Haag
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 10:29 #688024

  • JohnBerg
  • JohnBerg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1944
lodewijk stegman schreef :
Zou dat Scheveningen of Kijkduin kunnen zijn?

Helaas niet goed.
Get your facts first, then you can distort them as you please
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 11:00 #688034

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
JohnBerg schreef :
lodewijk stegman schreef :
Zou dat Scheveningen of Kijkduin kunnen zijn?

Helaas niet goed.

Dan blijft er, voor zover ik kan zien, nog één mogelijkheid over..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 11:08 #688037

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Stuk Scheldekering?
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 11:16 #688039

  • JohnBerg
  • JohnBerg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1944
Anjo schreef :
Stuk Scheldekering?

Helaas, niet goed.
Get your facts first, then you can distort them as you please
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 11:51 #688049

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Harlingen?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 11:57 #688050

  • JohnBerg
  • JohnBerg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1944
Albert 45 schreef :
Harlingen?

Helaas
Get your facts first, then you can distort them as you please
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 13:21 #688062

  • RobertS
  • RobertS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 949
Zijn toch allemaal schepen op de achtergrond / achter de horizon?

Voor de kust van Texel?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 dec 2015 13:27 #688064

  • JohnBerg
  • JohnBerg's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1944
Ook niet Texel.
Get your facts first, then you can distort them as you please
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.701 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl