Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 10 mrt 2016 07:24 #714110

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Word wel heel lastig als beginnend watersporter zo :(
May sauce be upon you.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 mrt 2016 07:27 #714113

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
Sloe Gin schreef :
Word wel heel lastig als beginnend watersporter zo :(
als je het dijkje oploopt is het best wel bekend, bijna niet veranderd, trouwens
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 mrt 2016 18:29 #714304

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7627
een hoop boze mensen op die foto :P
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 mrt 2016 18:58 #714317

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Stavoren
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 mrt 2016 19:04 #714318

Makkum
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 mrt 2016 19:17 #714325

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
nee joh
is echt een heel bekend plaatsje
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 mrt 2016 19:33 #714335

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Nu zijn Stavoren en Makkum best bekende plaatsen, maar op grond van de hint en het beeld denk ik Volendam.
Laatst bewerkt: 10 mrt 2016 19:33 door Wallaby.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 mrt 2016 19:35 #714339

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Wijk bij Duurstede?
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 mrt 2016 19:41 #714344

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
nee veel bekender, hele bekende havenmeester ook trouwens
ja, dit is een hint
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 mrt 2016 19:46 #714346

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Dan moet het Andijk zijn natuurlijk :laugh: :laugh:
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 mrt 2016 20:00 #714353

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Na de hint: Hylpen, de havenmeester die tegen de gemeente zei: Als jullie toeristenbelasting willen zet je maar een ambtenaar naast me op de steiger om dat te innen.
Deze bedoel ik

Laatst bewerkt: 10 mrt 2016 20:18 door JeePee.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 mrt 2016 20:27 #714367

Ik denk dat je gelijk hebt JeePee, de foto die nog half zichtbaar is op de foto is volgens mij van het torenklokje bij de sluis.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 mrt 2016 20:40 #714378

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
uiteraard
de hylperhaven
als je virtueel het trappetje oploop zie je oa dit
niets veranderd eigenlijk


ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 mrt 2016 20:49 #714383

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Ja, Hylpen, leuk haventje daar in de kom, volgende in navolging van vorige bloemetjes, nog een een paar bloemetjes en wat onkruid, niet op de fiets, zomaar uit de kuip.
Edit
Meteen een hint er tegenaan;
Ook dit is een heel bekende havenplaats en niet eens zo'n kleintje.

Laatst bewerkt: 10 mrt 2016 21:05 door JeePee.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 mrt 2016 21:30 #714404

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Leeuwarden?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 mrt 2016 21:31 #714406

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Veerhaven, Rotterdam
Discussie gesloten.

Re:RE: Waar varen we langs?????? 10 mrt 2016 21:40 #714413

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
KoertM schreef :
Veerhaven, Rotterdam
Bingo!
Discussie gesloten.

Re:RE: Waar varen we langs?????? 10 mrt 2016 21:48 #714414

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
JeePee schreef :
KoertM schreef :
Veerhaven, Rotterdam
Bingo!

Tsja daar fiets ik ook vaak langs.
Mooi hekkie toch? Niet dan? Nou dan.

Waar zat ik hier in de sportyak te wrikken? Was in 1993 trouwens.

Laatst bewerkt: 11 mrt 2016 07:27 door KoertM.
Discussie gesloten.

Re:RE: Waar varen we langs?????? 11 mrt 2016 12:33 #714571

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4494
Havenkanaal Zierikzee ?
Discussie gesloten.

Re:RE: Waar varen we langs?????? 11 mrt 2016 12:43 #714576

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
CeesS schreef :
Havenkanaal Zierikzee ?

Goed!
Discussie gesloten.

Re:RE: Waar varen we langs?????? 11 mrt 2016 13:09 #714583

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4494
In welke haven verdaagde dit zeilbootje naast de havenmond ?

Discussie gesloten.

Re:RE: Waar varen we langs?????? 11 mrt 2016 13:10 #714584

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Lijkt me Vlieland
Discussie gesloten.

Re:RE: Waar varen we langs?????? 11 mrt 2016 13:23 #714590

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4494
Dat is snel, helemaal goed. Het zeilbootje onderschatte de gierende vloedstroom dwars op de haven. Dat is de besten overkomen, ik zag Willem Alexander op die plek met de Gouden Draeck de palen raken. En de politieboot van Harlingen voer destijds bij z'n maidentrip een van de palen op de linkerzijde van de foto doormidden. Des te meer bewondering voor de bruine vloot schippers die hier zonder kant noch wal te raken met ware doodsverachting naar binnen denderen.

Koezt, jouw beurt !
Laatst bewerkt: 11 mrt 2016 13:24 door CeesS.
Discussie gesloten.

Re:RE: Waar varen we langs?????? 11 mrt 2016 13:56 #714599

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7385
CeesS schreef :
Dat is snel, helemaal goed. Het zeilbootje onderschatte de gierende vloedstroom dwars op de haven. Dat is de besten overkomen, ik zag Willem Alexander op die plek met de Gouden Draeck de palen raken. En de politieboot van Harlingen voer destijds bij z'n maidentrip een van de palen op de linkerzijde van de foto doormidden. Des te meer bewondering voor de bruine vloot schippers die hier zonder kant noch wal te raken met ware doodsverachting naar binnen denderen.

Koezt, jouw beurt !
Moet je eigenlijk wel weten dat dit bootje geen motor heeft! Het is zeilen, wrikken en evt fietsen :) .
Jawel een schroefas(je) aangedreven door trappers, maar heeft natuurlijk geen vermogen. Hooguit kun je een 1/2 pk biimekaar fietsen.
Discussie gesloten.

Re:RE: Waar varen we langs?????? 11 mrt 2016 14:19 #714606

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
rooiedirk schreef :
Moet je eigenlijk wel weten dat dit bootje geen motor heeft! Het is zeilen, wrikken en evt fietsen :) .
Jawel een schroefas(je) aangedreven door trappers, maar heeft natuurlijk geen vermogen. Hooguit kun je een 1/2 pk biimekaar fietsen.

Ik zag het plaatje en dat bezaansmastje achterop en dacht meteen: wat is dat voor een bootje? Aan de zijkant lijkt ok nog een steekzwaard te zitten.
Is er ergens anders nog een plaatje van het ding?
Laatst bewerkt: 11 mrt 2016 14:20 door Wadloper.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 4.406 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl