Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 11 sept 2023 07:50 #1509216

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Workum? Zicht op It Soal
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 sept 2023 08:47 #1509231

Mirnser klif
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 sept 2023 09:29 #1509244

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32550
Koezt schreef :
Workum? Zicht op It Soal

nee
Ongevraagd advizeur
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 sept 2023 09:29 #1509246

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32550
It Paradyske schreef :
Mirnser klif

Nee
Ongevraagd advizeur
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 sept 2023 09:30 #1509247

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32550
Eigenlijk heeft Wim het al goed. Zeg nog ff waar het is.
Ongevraagd advizeur
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 sept 2023 10:21 #1509265

Calidris schreef :
Eigenlijk heeft Wim het al goed. Zeg nog ff waar het is.

Het is het padpaviljoen van Schuilenburg, in de bocht van Molkwerum, net ten zuiden van Hindeloopen.
Het paviljoen is in een erbarmelijke staat, en er is al jarenlang hoogoplopende ruzie tussen de opeenvolgende eigenaren en de opeenvolgende gemeenten (eerst Nijefurd, daarna SWF).
Vlakbij het paviljoen is een paar weken geleden een gloednieuw recreatiekot ontploft.

Ik zoek nog ff een nieuwe foto
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 sept 2023 10:41 #1509269

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32550
Berghout-2 schreef :
Calidris schreef :
Eigenlijk heeft Wim het al goed. Zeg nog ff waar het is.

Het is het padpaviljoen van Schuilenburg, in de bocht van Molkwerum, net ten zuiden van Hindeloopen.
Het paviljoen is in een erbarmelijke staat, en er is al jarenlang hoogoplopende ruzie tussen de opeenvolgende eigenaren en de opeenvolgende gemeenten (eerst Nijefurd, daarna SWF).
Vlakbij het paviljoen is een paar weken geleden een gloednieuw recreatiekot ontploft.

Ik zoek nog ff een nieuwe foto

perfect!

Jij bent.




Ongevraagd advizeur
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 sept 2023 10:54 #1509271

Deze brug is met staande mast te bereiken. Maar dan houdt 't op.
Waar???

Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 sept 2023 11:27 #1509282

  • daan1508
  • daan1508's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1653
Brug in de N359 bij Koudum. Vlak bij jou dus.
Stevenaak "Maria", 1879 (Kromhout 6LS)
Omgebouwde Juniorvlet "Kikker" met zijzwaarden
ex: Victoire 22 "Penny Lane" (Honda 5pk 4takt), Leisure 23SL "Maggie Mae" (VP MD5A/110S, was MB2A/50S)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 sept 2023 12:00 #1509299

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32550
daan1508 schreef :
Brug in de N359 bij Koudum. Vlak bij jou dus.

Wel vanaf de zuidzijde dus.

Was dat vroeger niet net zo'n debakel ivm beweegbaar maken?
Ongevraagd advizeur
Laatst bewerkt: 11 sept 2023 12:02 door Calidris.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 sept 2023 16:08 #1509386

daan1508 schreef :
Brug in de N359 bij Koudum. Vlak bij jou dus.

Helemaal goed, hole in one.

Deze brug ligt aan de ene kant van mijn werf. De Provincie zei van het begin af duidelijk, dat het een vaste brug zou worden.
Aan de andere kant wordt mijn werf geblokkeerd door een gemeentelijke brug.
Toen we 32 jaar geleden de werf zouden kopen, werd ons door de gemeente ( toen nog Nijefurd) verzekerd dat die binnen een jaar beweegbaar zou zijn.
Ze hebben gelogen, zoals ze wel vaker deden. Ik ben blij dat die gemeente is opgeheven. Nu de brug nog.

Gepost met de officiƫle Zeilersforum-app
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 sept 2023 08:25 #1509524

  • daan1508
  • daan1508's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1653
Berghout-2 schreef :
Helemaal goed, hole in one.

Deze brug ligt aan de ene kant van mijn werf. De Provincie zei van het begin af duidelijk, dat het een vaste brug zou worden.
Aan de andere kant wordt mijn werf geblokkeerd door een gemeentelijke brug.
Toen we 32 jaar geleden de werf zouden kopen, werd ons door de gemeente ( toen nog Nijefurd) verzekerd dat die binnen een jaar beweegbaar zou zijn.
Ze hebben gelogen, zoals ze wel vaker deden. Ik ben blij dat die gemeente is opgeheven. Nu de brug nog.

Wat een lullige gang van zaken! En jammer, ook voor de watersporters. Ik vind eigenlijk zelfs de situatie in Gaastmeer al onhandig. Daar kun je niet doorheen, maar wel van 2 kanten naartoe varen.


Nieuwe foto: waar vaart (flink verbouwde) Juniorvlet "Kikker" hier? De "Kikker" is overigens na deze foto een paar jaar op de kant geweest maar afgelopen weekend weer geschilderd. Hopelijk einde van deze week in de vaart.

Stevenaak "Maria", 1879 (Kromhout 6LS)
Omgebouwde Juniorvlet "Kikker" met zijzwaarden
ex: Victoire 22 "Penny Lane" (Honda 5pk 4takt), Leisure 23SL "Maggie Mae" (VP MD5A/110S, was MB2A/50S)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 sept 2023 09:02 #1509550

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
daan1508 schreef :
Nieuwe foto: waar vaart (flink verbouwde) Juniorvlet "Kikker" hier? De "Kikker" is overigens na deze foto een paar jaar op de kant geweest maar afgelopen weekend weer geschilderd. Hopelijk einde van deze week in de vaart.

Lijkt mij de Lek of de Nederrijn. Ik zie kribben en een groene ton. Je vaart dus stroomopwaarts (voor zover er sprake is van stroom. Aan stuurboord is de dijk dichtbij, wat ook niet overal langs deze rivier het geval is.
Voor de exacte plek dienen zich meerdere opties aan, maar ik gok om te beginnen maar even op de omgeving van Lexmond.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 sept 2023 09:51 #1509578

  • daan1508
  • daan1508's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1653
Neen.
Stevenaak "Maria", 1879 (Kromhout 6LS)
Omgebouwde Juniorvlet "Kikker" met zijzwaarden
ex: Victoire 22 "Penny Lane" (Honda 5pk 4takt), Leisure 23SL "Maggie Mae" (VP MD5A/110S, was MB2A/50S)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 sept 2023 10:20 #1509592

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
Ik zie een dak van mogelijk een Brabantse langgevelboerderij, op de oever aan de overkant een grote boom. Dit samen doet mij denken aan de Maas.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 sept 2023 10:27 #1509594

  • daan1508
  • daan1508's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1653
Ik vind het een mooi verhaal, maar het is niet op de Maas.

Misschien moet ik nu mijn "Neen" op WL verduidelijken: nee, het is niet Lexmond.
Dat is geen hint.
Stevenaak "Maria", 1879 (Kromhout 6LS)
Omgebouwde Juniorvlet "Kikker" met zijzwaarden
ex: Victoire 22 "Penny Lane" (Honda 5pk 4takt), Leisure 23SL "Maggie Mae" (VP MD5A/110S, was MB2A/50S)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 sept 2023 11:31 #1509629

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
daan1508 schreef :
Misschien moet ik nu mijn "Neen" op WL verduidelijken: nee, het is niet Lexmond.
Dat is geen hint.

Hahaha.. Ja, ik dacht al: "neen" is wel erg kort. En dat het niet bij Lexmond is is geen hint, want anders zou ik vandaag zo maar een andere plek langs Lek of Nederrijn kunnen noemen.

Zou dit reden zijn om toch iets te kunnen concluderen?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 sept 2023 15:38 #1509720

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5471
Biesbosch
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 sept 2023 19:19 #1509789

  • daan1508
  • daan1508's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1653
Helaas, fout.
Stevenaak "Maria", 1879 (Kromhout 6LS)
Omgebouwde Juniorvlet "Kikker" met zijzwaarden
ex: Victoire 22 "Penny Lane" (Honda 5pk 4takt), Leisure 23SL "Maggie Mae" (VP MD5A/110S, was MB2A/50S)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 sept 2023 20:51 #1509815

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9076
Heeger meer
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 sept 2023 06:33 #1509832

  • daan1508
  • daan1508's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1653
Tijd voor een hint. Het is inderdaad op een stromende rivier.
Stevenaak "Maria", 1879 (Kromhout 6LS)
Omgebouwde Juniorvlet "Kikker" met zijzwaarden
ex: Victoire 22 "Penny Lane" (Honda 5pk 4takt), Leisure 23SL "Maggie Mae" (VP MD5A/110S, was MB2A/50S)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 sept 2023 07:49 #1509846

Gelderse IJssel in de buurt van Ketelmeer
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 sept 2023 09:37 #1509872

  • daan1508
  • daan1508's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1653
Helaas.
Stevenaak "Maria", 1879 (Kromhout 6LS)
Omgebouwde Juniorvlet "Kikker" met zijzwaarden
ex: Victoire 22 "Penny Lane" (Honda 5pk 4takt), Leisure 23SL "Maggie Mae" (VP MD5A/110S, was MB2A/50S)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 sept 2023 06:42 #1510015

  • daan1508
  • daan1508's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1653
Nieuwe hint: hoewel het hier stromend water betreft, is de stroming in de zomer meestal ongeveer 0 m/s.
Stevenaak "Maria", 1879 (Kromhout 6LS)
Omgebouwde Juniorvlet "Kikker" met zijzwaarden
ex: Victoire 22 "Penny Lane" (Honda 5pk 4takt), Leisure 23SL "Maggie Mae" (VP MD5A/110S, was MB2A/50S)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 sept 2023 07:27 #1510030

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Afgedamde Maas ?
Stuurman aan wal ;-)
Laatst bewerkt: 14 sept 2023 07:27 door Anjo.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 6.992 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl