Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 04 dec 2023 14:09 #1526338

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Albert 45 schreef :
Moerdijkbruggen

Niet goed.

Maar weet jij ook wat ik weet van deze brug?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 dec 2023 14:25 #1526342

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9076
Baanhoekbrug: Spoorbrug van de MerwedeLingelijn over de Beneden-Merwede
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 dec 2023 15:17 #1526350

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
La Mavare schreef :
Baanhoekbrug: Spoorbrug van de MerwedeLingelijn over de Beneden-Merwede

Ook niet goed.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 dec 2023 15:19 #1526352

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5471
Raamsdonkveer
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 dec 2023 15:26 #1526354

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
JB-NL schreef :
Raamsdonkveer

Exact. Links is nog wat van de Amercentrale te zien.

Albert 45 herkende iets aan de constructie, denk ik. De huidige brug is namelijk samengesteld uit enkele brugdelen van de oude Moerdijk-verkeersbrug.

www.bndestem.nl/geertruidenber...;auth_rd=1&auth_rd=1
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 dec 2023 15:45 #1526360

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5471


waar hebben we hier onze pauze op een lome dag..

JB
Laatst bewerkt: 04 dec 2023 15:46 door JB-NL.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 dec 2023 16:12 #1526364

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
JB-NL schreef :

waar hebben we hier onze pauze op een lome dag..

De Vliehors?
Laatst bewerkt: 04 dec 2023 16:13 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 dec 2023 16:25 #1526367

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
Richel
Ponton met het huisje van de wadwacht op de achtergrond
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 dec 2023 16:29 #1526370

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5471
Beiden niet goed...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2023 10:37 #1526492

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5471
Een hint? de foto is van begin okt 2013

JB
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2023 11:02 #1526498

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
JB-NL schreef :
Een hint? de foto is van begin okt 2013

Mja. Mogen we ook vragen stellen?

Zoals bijvoorbeeld: was je legaal op de plek die de foto laat zien?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2023 11:21 #1526504

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5471
Wadloper, tricky vraag.
Op de kaart was er geen beperking aangegeven en mochten we er varen..
Echter na te zijn geland kwamen we verderop een bordje met tekst naar landzijde dat er beperkingen waren...
En t was na 15 aug.


Maar jij weet vast waar t is
Laatst bewerkt: 05 dec 2023 11:23 door JB-NL.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2023 11:41 #1526506

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
JB-NL schreef :
Wadloper, tricky vraag.
Op de kaart was er geen beperking aangegeven en mochten we er varen..
Echter na te zijn geland kwamen we verderop een bordje met tekst naar landzijde dat er beperkingen waren...
En t was na 15 aug.


Maar jij weet vast waar t is

Nou, eerlijk gezegd weet ik 't niet.
Dat hutje is een duidelijk aanknopingspunt. Ik dacht even aan het eiland Griend, dat halverwege Harlingen en Vlieland ligt. Daar staat ook een hutje, maar alleen voor onderzoekers die daar onderdak vinden terwijl ze hun onderzoeker doen. Voor gewone stervelingen is het van meet af aan off-limits geweest.

Nu is die foto 10 jaar oud en de huidige hut (gek genoeg goed te zien op streetview) ziet er nogal nieuw uit. Zou de foto Griend met de oude hut kunnen zijn?
Laatst bewerkt: 05 dec 2023 11:45 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2023 12:55 #1526515

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5471
Griend, zoals je zegt is echt verboden, daarbij mist Griend ook wel een beetje duinen..
Dus nee geen Griend.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2023 13:24 #1526519

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
Rottummerplaat
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Laatst bewerkt: 05 dec 2023 13:25 door Ton Mitz.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2023 13:28 #1526522

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5471
Mag je daar komen?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2023 13:35 #1526524

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
JB-NL schreef :
Mag je daar komen?

Voor zover ik weet niet. En het lijkt me ook sterk dat daar alleen verbodsbordjes staan die op land gericht zijn.

Met die clue in gedachten heb ik alweer een nieuw idee, maar dat mag morgen pas weer, neem ik aan.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2023 14:02 #1526527

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5471
Wadloper schreef :
JB-NL schreef :
Mag je daar komen?

Voor zover ik weet niet. En het lijkt me ook sterk dat daar alleen verbodsbordjes staan die op land gericht zijn.

Met die clue in gedachten heb ik alweer een nieuw idee, maar dat mag morgen pas weer, neem ik aan.

Ben nooit op Griend geweest.
Fluister maar je idee..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2023 14:46 #1526530

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
JB-NL schreef :
Fluister maar je idee..

De Schorren aan de NO-kant van Texel, naast polder De Eendracht.
Maar daar staat nu geen hutje, en het heeft er, voor zover ik kan nagaan, ook nooit gestaan.
Laatst bewerkt: 05 dec 2023 14:46 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2023 14:47 #1526531

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5471
Wadloper schreef :
JB-NL schreef :
Fluister maar je idee..

De Schorren aan de NO-kant van Texel, naast polder De Eendracht.
Maar daar staat nu geen hutje, en het heeft er, voor zover ik kan nagaan, ook nooit gestaan.

Helaas, ook zelfs geen Texel..

Dat huisje... Staat er nog steeds voor zover ik weet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2023 15:08 #1526537

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
Als ik ook nog wat mag fluisteren
Het rif
Huisje van engelsmanplaat op de achtergrond
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Laatst bewerkt: 05 dec 2023 15:11 door Ton Mitz.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2023 15:15 #1526538

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5471
Ton Mitz schreef :
Als ik ook nog wat mag fluisteren
Het rif
Huisje van engelsmanplaat op de achtergrond

Ook het rif niet, helaas
Jullie draaien er een beetje omheen..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2023 15:49 #1526546

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1003
Het "landschap" doet me erg denken aan de oostpunt van Terschelling. Alleen dat huisje niet.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2023 15:57 #1526547

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5471
KoertRM schreef :
Het "landschap" doet me erg denken aan de oostpunt van Terschelling. Alleen dat huisje niet.

En toch staat dat daar...
www.boswachtersblog.nl/tersche...lwachter-boschplaat/


Hij is voor jou.

JB
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2023 20:02 #1526588

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1003
JB-NL schreef :
KoertRM schreef :
Het "landschap" doet me erg denken aan de oostpunt van Terschelling. Alleen dat huisje niet.

En toch staat dat daar...
www.boswachtersblog.nl/tersche...lwachter-boschplaat/


Hij is voor jou.

JB

Ja verdraaid. Ben daar in 2022 nog geweest, nu staat dat huisje weer voor de geest. Zelfs nog aan de deur geweest om een sterke boswachter te halen zodat we samen een groot visnet uit een mui konden trekken.

Even op zoek naar een volgende raadplaat.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 6.904 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl