Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 05 dec 2023 20:09 #1526589

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1003
Deze is echt lastig denk ik.


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2023 20:15 #1526591

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5471
Jachthaven Schelde Vlissingen, Duotocht.....
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2023 20:23 #1526592

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1003
JB-NL schreef :
Jachthaven Schelde Vlissingen, Duotocht.....

Slim!
Duotocht klopt, maar de rest niet.
We liggen hier inderdaad 10 minuten om wat punten te scoren en/of een verplichting te voldoen. Zeiltjes even naar beneden, alleen voor een landvast.
Laatst bewerkt: 05 dec 2023 20:27 door KoertRM.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2023 20:25 #1526593

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5471
Daar was ik al bang voor ;)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 dec 2023 20:43 #1526598

  • triXXS
  • triXXS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 905
Yerseke?
Corsair 24
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 dec 2023 15:18 #1526724

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1003
triXXS schreef :
Yerseke?

Je bent best in de buurt!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 dec 2023 15:55 #1526728

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
Gorishoek..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 dec 2023 17:33 #1526739

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1003
EelskeM schreef :
Gorishoek..

Ja hoor, dat is goed. Ging best nog snel.
Je zou het zo niet zeggen maar ook met een kiel kun je daar in. Niet om een nachtje te liggen denk ik.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 dec 2023 09:06 #1526882

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
KoertRM schreef :
EelskeM schreef :
Gorishoek..

Ja hoor, dat is goed. Ging best nog snel.
Je zou het zo niet zeggen maar ook met een kiel kun je daar in. Niet om een nachtje te liggen denk ik.

Er is, voor zover ik weet, in Gorishoek maar één bruikbare aanlegplek, waar misschien lengte is voor twee gemiddelde zeiljachten.
Maar als ik me niet vergis is dat tevens de aanlegplek van het voetveer Yerseke-Gorishoek. Dat tegenwoordig gek genoeg wordt gevaren met de Frisia 2, die in Stalland z'n thuishaven heeft.
Volgens de huidige dienstregeling vaart het veer alleen van van 10 juli tot 30 augustus (2023) en dan nog alleen op Donderdag en vrijdag.

Dus buiten die momenten zou je er misschien kunnen liggen.
Ik weet dat er in het verleden wel zo nu en dan jachten lagen, maar of die er ook overnachtten weet ik niet.
Er is kortgeleden, in plaats van oorspronkelijke horeca. een nieuw appartementengebouw met een café'-restaurant eronder neergezet. Compleet met nep-vuurtoren.
Sommigen zullen het een vooruitgang vinden, maar voor mij is het het zoveelste symmbool van de manier waarop Zeeland in toenemende mate de speeltuin wordt van beter gesitueerden
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 dec 2023 18:15 #1527031

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1003
Wadloper schreef :
KoertRM schreef :
EelskeM schreef :
Gorishoek..

Ja hoor, dat is goed. Ging best nog snel.
Je zou het zo niet zeggen maar ook met een kiel kun je daar in. Niet om een nachtje te liggen denk ik.

Er is, voor zover ik weet, in Gorishoek maar één bruikbare aanlegplek, waar misschien lengte is voor twee gemiddelde zeiljachten.
Maar als ik me niet vergis is dat tevens de aanlegplek van het voetveer Yerseke-Gorishoek. Dat tegenwoordig gek genoeg wordt gevaren met de Frisia 2, die in Stalland z'n thuishaven heeft.
Volgens de huidige dienstregeling vaart het veer alleen van van 10 juli tot 30 augustus (2023) en dan nog alleen op Donderdag en vrijdag.

Dus buiten die momenten zou je er misschien kunnen liggen.
Ik weet dat er in het verleden wel zo nu en dan jachten lagen, maar of die er ook overnachtten weet ik niet.
Er is kortgeleden, in plaats van oorspronkelijke horeca. een nieuw appartementengebouw met een café'-restaurant eronder neergezet. Compleet met nep-vuurtoren.
Sommigen zullen het een vooruitgang vinden, maar voor mij is het het zoveelste symmbool van de manier waarop Zeeland in toenemende mate de speeltuin wordt van beter gesitueerden

"Misplaatst" is nog het beste wat je van dat gebouw kunt zeggen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 dec 2023 18:18 #1527032

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5471
Wadloper schreef :
KoertRM schreef :
EelskeM schreef :
Gorishoek..

Ja hoor, dat is goed. Ging best nog snel.
Je zou het zo niet zeggen maar ook met een kiel kun je daar in. Niet om een nachtje te liggen denk ik.

Er is, voor zover ik weet, in Gorishoek maar één bruikbare aanlegplek, waar misschien lengte is voor twee gemiddelde zeiljachten.
Maar als ik me niet vergis is dat tevens de aanlegplek van het voetveer Yerseke-Gorishoek. Dat tegenwoordig gek genoeg wordt gevaren met de Frisia 2, die in Stalland z'n thuishaven heeft.
Volgens de huidige dienstregeling vaart het veer alleen van van 10 juli tot 30 augustus (2023) en dan nog alleen op Donderdag en vrijdag.

Dus buiten die momenten zou je er misschien kunnen liggen.
Ik weet dat er in het verleden wel zo nu en dan jachten lagen, maar of die er ook overnachtten weet ik niet.
Er is kortgeleden, in plaats van oorspronkelijke horeca. een nieuw appartementengebouw met een café'-restaurant eronder neergezet. Compleet met nep-vuurtoren.
Sommigen zullen het een vooruitgang vinden, maar voor mij is het het zoveelste symmbool van de manier waarop Zeeland in toenemende mate de speeltuin wordt van beter gesitueerden

Flagship provincie van Roompot/Landal....
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 dec 2023 18:19 #1527033

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5471
Maar, waar varen we langs?

JB
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 dec 2023 21:45 #1527090

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1003
JB-NL schreef :
Maar, waar varen we langs?

JB

EelskeM is aan de beurt om een raadplaat te plaatsen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2023 10:09 #1527151

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
KoertRM schreef :
JB-NL schreef :
Maar, waar varen we langs?

JB

EelskeM is aan de beurt om een raadplaat te plaatsen.

Eelske is een soort Dark Horse die hier zo nu en dan opduikt en nu kennelijk weer in winterslaap is gegaan.

Ik zou zeggen: iemand die leuk plaatje heeft, moet dat maar gewoon als volgende plaatsen.
Er is inmiddels meer dan 24 uur verstreken sinds duidelijk is dat het laatste antwoord goed was. Dan mag het ook volgens de regels, geloof ik.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2023 10:58 #1527163

  • ToekeHoek
  • ToekeHoek's Profielfoto
Een makkelijke om de boel op gang te houden ...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2023 11:12 #1527169

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32550
Vaart warns - stavoren

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Ongevraagd advizeur
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2023 11:16 #1527170

  • ToekeHoek
  • ToekeHoek's Profielfoto
Nou vooruit, ik keur 'm goed. Al varen we van Stavoren naar Warns, en al kent mijn kaart geen Vaart Warns-Stavoren (het heet daar nog steeds Johan Frisokanaal) :)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2023 12:30 #1527177

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32550
Tja, ik moest snel reageren.

Ik geef 'm door, ff geen foto's bij de hand op de luchthaven.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Ongevraagd advizeur
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2023 12:37 #1527180

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Calidris schreef :
Tja, ik moest snel reageren.

Ik geef 'm door, ff geen foto's bij de hand op de luchthaven.

Okee. Bij deze:

Laatst bewerkt: 08 dec 2023 12:37 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2023 12:42 #1527181

  • Solo
  • Solo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1759
Jachthaven Den Bommel
Navigare necesse est, vivere non est necesse
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2023 13:29 #1527190

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Solo schreef :
Jachthaven Den Bommel

Correct!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2023 13:58 #1527194

  • Solo
  • Solo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1759
Heb het even te druk, ik geef hem door
Navigare necesse est, vivere non est necesse
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2023 14:25 #1527198

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Waar houdt hier een staande mast doorvaart op?



Stuurman aan wal ;-)
Laatst bewerkt: 08 dec 2023 15:18 door Anjo.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2023 15:23 #1527200

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Groningen?
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 dec 2023 15:25 #1527201

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Andere provincie
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 7.020 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl