Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 10 jan 2024 00:41 #1533921

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
De blik 900 naar rechts:

instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Laatst bewerkt: 10 jan 2024 00:42 door La Mavare.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 jan 2024 06:50 #1533925

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
La Mavare schreef :
De blik 900 naar rechts:

We hadden het kunnen weten weten: je domicilie. Gouda, Nieuwe Veerstal, Hollandse IJssel. Hier, dus.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 jan 2024 09:07 #1533941

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
Wadloper schreef :
La Mavare schreef :
De blik 900 naar rechts:

We hadden het kunnen weten weten: je domicilie. Gouda, Nieuwe Veerstal, Hollandse IJssel. Hier, dus.

klopt
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 jan 2024 09:09 #1533942

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
La Mavare schreef :
Wadloper schreef :
La Mavare schreef :
De blik 900 naar rechts:

We hadden het kunnen weten weten: je domicilie. Gouda, Nieuwe Veerstal, Hollandse IJssel. Hier, dus.

klopt

Mooi. Nieuwe plaat volgt vanavond.

Bij nader inzien vond ik toch nog even eerder tijd:

Laatst bewerkt: 10 jan 2024 10:07 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 jan 2024 11:35 #1533964

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7381
Kadoelen??
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 jan 2024 11:44 #1533968

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
rooiedirk schreef :
Kadoelen??

Niet goed, helaas..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 jan 2024 11:45 #1533969

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Dan zou die paal niet zo hoog hoeven zijn, en ik zie het water ook stromen bij het drijvende steigertje op de voorgrond.
Ik denk aan de Biesbosch, waar ik niet bijster goed bekend ben. Hoort het steigertje misschien bij het Biesbosch museum? Op een kaart zie ik dat daar tegenover een afmeergelegenheid is.
Laatst bewerkt: 10 jan 2024 11:47 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 jan 2024 14:18 #1533992

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Vlieter1 schreef :
Dan zou die paal niet zo hoog hoeven zijn, en ik zie het water ook stromen bij het drijvende steigertje op de voorgrond.
Ik denk aan de Biesbosch, waar ik niet bijster goed bekend ben. Hoort het steigertje misschien bij het Biesbosch museum? Op een kaart zie ik dat daar tegenover een afmeergelegenheid is.

Je bent een stuk warmer dan Rooie Dirk, maar het Biesboschmuseum is toch nog wel een eindje van de plek in kwestie verwijderd.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 jan 2024 15:44 #1534032

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
Oude Maasje bij Geertruidenberg
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 jan 2024 16:24 #1534049

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
La Mavare schreef :
Oude Maasje bij Geertruidenberg

Niet goed en kouder dan het antwoord van Vlieter.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 jan 2024 18:12 #1534074

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6478
Ik ga voor de hollandse biesbosch
Daar is meer tijverschil
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 jan 2024 18:40 #1534082

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Ton Mitz schreef :
Ik ga voor de hollandse biesbosch
Daar is meer tijverschil

Nu is de Hollandse Biesbosch een gebied met een zekere maat en kan ik gaan zeuren over waar precies in dit gebied het dan is, maar dan wordt het een beetje te makkelijk voor de afwachters. Ik reken 'm goed.

De exacte plek: www.google.nl/maps/place/51%C2...4d4.802684?entry=ttu
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 jan 2024 20:22 #1534119

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6478
Bij gebrek aan leuke foto's geef ik hem door
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 jan 2024 20:26 #1534120

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6810
Dan maar even een makkelijke tussendoor voor de kenner.


Not all who wander are lost
Laatst bewerkt: 10 jan 2024 20:28 door Palomine.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 jan 2024 08:59 #1534173

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Dat lijkt het Raboes wel, bij de monding van de Eem.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 jan 2024 09:23 #1534180

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32545
"vroeger" had dat de grashaven kunnen zijn, maar tegenwoordig staan op de achtergrond flats die onder kunnen lopen.
Ongevraagd advizeur
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 jan 2024 09:46 #1534188

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6810
Vlieter1 schreef :
Dat lijkt het Raboes wel, bij de monding van de Eem.

Dat is correct. Ook daar was het water vorige week zo hoog dat het over de kade, waar die botter tegenaan ligt, liep.

Hij is voor jou Vlieter1.
Not all who wander are lost
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 jan 2024 10:08 #1534191

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
In de eerste jaren dat we de Vlieter hadden heb ik daar met veel plezier gelegen.
Ik kom vanavond met een nieuwe plaat.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 jan 2024 10:34 #1534195

  • daan1508
  • daan1508's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1650
Ik wilde afgelopen jaar ook een plekje bij 't Raboes, maar dat was enigszins star en absurd duur. Duurder dan bij de grote ketens zelfs. Jammer.
Stevenaak "Maria", 1879 (Kromhout 6LS)
Omgebouwde Juniorvlet "Kikker" met zijzwaarden
ex: Victoire 22 "Penny Lane" (Honda 5pk 4takt), Leisure 23SL "Maggie Mae" (VP MD5A/110S, was MB2A/50S)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 jan 2024 19:05 #1534326

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6810
daan1508 schreef :
Ik wilde afgelopen jaar ook een plekje bij 't Raboes, maar dat was enigszins star en absurd duur. Duurder dan bij de grote ketens zelfs. Jammer.

Een jaar of 6 geleden was het Raboes, denk ik, nauwelijks voor 3/4 gevuld en kon je nog makkelijk een plek krijgen. Dat is in de loop van tijd wel veranderd en het Raboes is inmiddels al een paar jaar vol.
Het liggeld is inderdaad vrij hoog, vergelijkbaar met Naarden en Muiderzand hoewel ik dat de afgelopen jaren niet meer gecheckt heb. En de voorzieningen zijn een stuk minder dan in de andere havens in de buurt.

Toch ligt de haven vol met liefhebbers die het geld er voor over hebben en die houden van die "afgelegen" plek aan het randje van de polder van Eemnes, midden in de natuur, waar het 's nachts nog donker is en een groot deel van de mensen elkaar kennen.
Not all who wander are lost
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 jan 2024 07:12 #1534368

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Ik ben gisteren vergeten een nieuwe plaat in te brengen en kom er vandaag niet aan toe - hij is vrij voor iedereen.
Laatst bewerkt: 12 jan 2024 07:13 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 jan 2024 07:17 #1534370

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Palomine schreef :
daan1508 schreef :
Ik wilde afgelopen jaar ook een plekje bij 't Raboes, maar dat was enigszins star en absurd duur. Duurder dan bij de grote ketens zelfs. Jammer.

Een jaar of 6 geleden was het Raboes, denk ik, nauwelijks voor 3/4 gevuld en kon je nog makkelijk een plek krijgen. Dat is in de loop van tijd wel veranderd en het Raboes is inmiddels al een paar jaar vol.
Het liggeld is inderdaad vrij hoog, vergelijkbaar met Naarden en Muiderzand hoewel ik dat de afgelopen jaren niet meer gecheckt heb. En de voorzieningen zijn een stuk minder dan in de andere havens in de buurt.

Toch ligt de haven vol met liefhebbers die het geld er voor over hebben en die houden van die "afgelegen" plek aan het randje van de polder van Eemnes, midden in de natuur, waar het 's nachts nog donker is en een groot deel van de mensen elkaar kennen.

En terecht. Ik ben na een paar jaar naar Muiderzand verkast omdat ik het stuk van de Eem naar het IJmeer een beetje zat werd, maar de elementen die jij noemt heb ik in Muiderzand altijd gemist. Toen ik daar na een paar jaar mijn vertrek aankondigde kreeg ik van de dame aan de balie niet de vraag waarom, maar een evaluatieformulier.
Gelukkig nu weer in een haven waar de menselijke maat de norm is.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 jan 2024 07:36 #1534376

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Vlieter1 schreef :
Ik ben gisteren vergeten een nieuwe plaat in te brengen en kom er vandaag niet aan toe - hij is vrij voor iedereen.

Hierbij dan maar:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 jan 2024 07:46 #1534379

  • Solo
  • Solo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1759
zuid zijde krammer
Navigare necesse est, vivere non est necesse
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 jan 2024 08:11 #1534385

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Solo schreef :
zuid zijde krammer

Je bent tamelijk warm, maar "zuidzijde Krammer" vind ik niet de goede omschrijving van wat we hier zien.
Kun je me vertellen waar we naar kijken?
Laatst bewerkt: 12 jan 2024 08:22 door Wadloper.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 7.698 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl