Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 30 dec 2023 18:10 #1531530

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
KoertRM schreef :
Voor de volgende grabbel ik nog maar eens de oude doos.
Geen sprake van droogvallen, maar toen kon je ook om je boot heen lopen.
Hoe heette deze jachthaven?

Er zijn Ruwweg twee opties, maar ik vermoed dat deze foto is gemaakt in de jaren '70 en toen was één van die twee opties er nog niet, denk ik.
Ik gok er op dat dit de jachthaven van Drimmelen is.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 dec 2023 18:19 #1531533

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1002
Antwoorden zijn niet goed. Jaren '70 wel, 1978 om precies te zijn.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 dec 2023 06:39 #1531564

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1002
Te moeilijk? Er was ook nog een dia de andere kant op:


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 dec 2023 07:51 #1531566

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
KoertRM schreef :
Te moeilijk? Er was ook nog een dia de andere kant op:

Heheh.. Lage Zwaluwe. Ik had 't kunnen weten.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 dec 2023 08:10 #1531567

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1002
Wadloper schreef :
KoertRM schreef :
Te moeilijk? Er was ook nog een dia de andere kant op:

Heheh.. Lage Zwaluwe. Ik had 't kunnen weten.

Jawel. "Jachthaven Tromp" in de binnenhaven.

Mijn ouders hadden daar na een paar jaar ook een caravan (die zie je op de eerste foto), want mijn moeder begon het zeilen almaar minder leuk te vinden. We werden uiterst bedreven in het strijken en zetten van de mast, want er zit een vaste brug op weg naar de Amer.
De eerste jaren (1970) ging de Felucca Kornati 606 nog wel in de stalling, maar later met de caravan waren we in de winter ook veel op de camping en bleef de boot in het water. Daar ben ik aan het winterzeilen verslingerd geraakt.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 dec 2023 09:57 #1531587

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
KoertRM schreef :
Wadloper schreef :
KoertRM schreef :
Te moeilijk? Er was ook nog een dia de andere kant op:

Heheh.. Lage Zwaluwe. Ik had 't kunnen weten.

Jawel. "Jachthaven Tromp" in de binnenhaven.

Mijn ouders hadden daar na een paar jaar ook een caravan (die zie je op de eerste foto), want mijn moeder begon het zeilen almaar minder leuk te vinden. We werden uiterst bedreven in het strijken en zetten van de mast, want er zit een vaste brug op weg naar de Amer.
De eerste jaren (1970) ging de Felucca Kornati 606 nog wel in de stalling, maar later met de caravan waren we in de winter ook veel op de camping en bleef de boot in het water. Daar ben ik aan het winterzeilen verslingerd geraakt.

Inmiddels is de plek van de sta-caravans een camper-parkeerplek geworden.
Ik dacht aan Drimmelen omdat ik daar in de jaren zeventig wel geweest ben er er destijds ook daar sta-caravans naast de haven stonden.

De volgende:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 dec 2023 10:37 #1531612

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1002
Nieuwe Merwede, we kijken naar de Kop van 't Land.
Nou zeg, ik moet voor het eind van het jaar wel weer uit de nostalgiemodus.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 dec 2023 12:18 #1531661

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
KoertRM schreef :
Nieuwe Merwede, we kijken naar de Kop van 't Land.
Nou zeg, ik moet voor het eind van het jaar wel weer uit de nostalgiemodus.

Dan is nu je kans, want jij hebt weer de beurt.

We zien inderdaad de Kop van 't Land. Iets links van het midden de veersteiger; iets rechts van het midden de boerderij van een naamgenoot (geen directe familie) van me.
Laatst bewerkt: 31 dec 2023 12:22 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 dec 2023 13:01 #1531680

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1002
Volgende. Poosje geleden ook, maar voor mij geen nostalgie.


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 dec 2023 14:53 #1531702

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
Scheveningen
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 dec 2023 15:05 #1531705

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1002
alegria schreef :
Scheveningen

Dat zou je denken, hè met die Volvo Ocean Racer. Maar het is niet goed.
De achtergrond is inmiddels flink veranderd trouwens.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 dec 2023 16:07 #1531725

  • jmarinis
  • jmarinis's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1215
Vlissingen?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 dec 2023 16:25 #1531728

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1002
jmarinis schreef :
Vlissingen?

Ook daar is het inderdaad flink veranderd sinds 2006. Maar niet goed.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 dec 2023 17:18 #1531756

Schiedam
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 dec 2023 17:31 #1531764

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1002
Herman Hartman schreef :
Schiedam

Nee ook niet.

Maar je komt in de buurt!
Laatst bewerkt: 31 dec 2023 17:38 door KoertRM.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 dec 2023 17:43 #1531771

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32549
Ijmuiden?
Ongevraagd advizeur
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 dec 2023 18:26 #1531786

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1002
Calidris schreef :
Ijmuiden?

Nee hoor.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 dec 2023 18:29 #1531787

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Vlaardingen
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 dec 2023 18:32 #1531788

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1002
Albert 45 schreef :
Vlaardingen

Ook niet.

Een tip dan maar: waar die kraan op de foto staat ligt nu een brug. Heel die achtergrond is nogal anders tegenwoordig. Op zich staan die gebouwen er nog.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 dec 2023 18:34 #1531789

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Oostelijk havengebied Amsterdam.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 dec 2023 18:37 #1531791

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1002
Albert 45 schreef :
Oostelijk havengebied Amsterdam.

Nee hoor.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 jan 2024 07:16 #1531845

Ik denk dan Rotterdam, Rijnhaven, kijkend naar Katendrecht.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 jan 2024 08:26 #1531848

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1002
zeilbootcato schreef :
Ik denk dan Rotterdam, Rijnhaven, kijkend naar Katendrecht.

Helemaal goed.

De foto is gemaakt vanaf de halte van de watertaxi bij Hotel New York. De Hoerenloper (officieel Rijnhavenbrug) verbindt daar sinds 2012 de oevers.

De Volvo Ocean Race deed Rotterdam aan. Nog een paar plaatjes voor de leuk:






Laatst bewerkt: 01 jan 2024 09:00 door KoertRM.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 jan 2024 16:46 #1531935

Als oud inwoner van Rotterdam, had ik het natuurlijk meteen moeten herkennen....

Maar we gaan door naar de volgende: waar varen we langs?


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 jan 2024 17:45 #1531945

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7384
Terschelling vanuit de noord. Thomas Smith gat?
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 8.057 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl