Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 26 dec 2023 12:19 #1530847

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7622
alegria schreef :
Workum :)

ik weet niet waarom je dat denkt maar alleen de provincie is goed :laugh:
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 dec 2023 21:33 #1531077

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30055
Wordt het zo langzamerhand niet eens tijd voor een hint?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 dec 2023 22:04 #1531081

Vooruit, gokje dan maar. Tussen Woudsend en Sloten.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 dec 2023 06:29 #1531103

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7622
ik zal een hint geven, de foto is gemaakt vanaf een eiland met een bijnaam,
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Laatst bewerkt: 28 dec 2023 06:30 door b100.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 dec 2023 07:24 #1531105

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5462
Had iemand al Heeg gezegd?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 dec 2023 07:36 #1531107

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6478
Konijneneiland?
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 dec 2023 07:40 #1531108

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7622
Ton Mitz schreef :
Konijneneiland?

ja konijneneiland is goed .
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 dec 2023 07:27 #1531239

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6478
Sorry, helemaal vergeten om te kijken of mijn antwoord goed was
Bij gebrek aan leuke plaatjes geef ik hem door
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 dec 2023 07:40 #1531240

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 dec 2023 08:33 #1531244

  • triXXS
  • triXXS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 905
Vlieland?
Corsair 24
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 dec 2023 11:36 #1531271

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
triXXS schreef :
Vlieland?

gelijk raak
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 dec 2023 12:29 #1531287

  • triXXS
  • triXXS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 905
Mooi. Dan heb ik nog wel een gek plaatje.



Misschien wel lastig. Waar we varen (eigenlijk, voor anker liggen) maakt niet uit, maar welke toren kijken we naar?
Corsair 24
Laatst bewerkt: 29 dec 2023 12:41 door triXXS.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 dec 2023 13:52 #1531298

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6478
De grote kerk van naarden?
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 dec 2023 14:14 #1531301

  • triXXS
  • triXXS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 905
Nee, helaas.
Corsair 24
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 dec 2023 14:44 #1531304

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30055
triXXS schreef :
Mooi. Dan heb ik nog wel een gek plaatje.

Misschien wel lastig. Waar we varen (eigenlijk, voor anker liggen) maakt niet uit, maar welke toren kijken we naar?

Even dacht ik dat er, behalve die toren ook scheepsmasten te zien waren, maar bij nader inzien gok ik dat het de zendmasten zijn ten ZW van Ouddorp. Die toren is dan die van Goedereede. Je Ankerplek is op het Haringvliet, ter hoogte van Scheelhoek, of voor de wal van Voorne
Laatst bewerkt: 29 dec 2023 14:45 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 dec 2023 15:53 #1531322

  • triXXS
  • triXXS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 905
Een complete diagnose. En die toren lijkt er wel goed op. Maar het is helaas niet goed...
Mitz zat er wat dichter bij.
Corsair 24
Laatst bewerkt: 29 dec 2023 15:56 door triXXS.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 dec 2023 18:43 #1531357

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30055
triXXS schreef :
.
Mitz zat er wat dichter bij.

Als dat een hint is, mag ik nog een keer. Ik denk 'm nu namelijk wèl te weten..
Laatst bewerkt: 29 dec 2023 18:43 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 dec 2023 18:49 #1531361

  • triXXS
  • triXXS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 905
Ga je gang, zou ik zeggen.
Corsair 24
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 dec 2023 18:50 #1531362

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30055
triXXS schreef :
Ga je gang, zou ik zeggen.

Ik vermoed dat we naar de toren van Ransdorp kijken. Mogelijk zijn de masten van Zeilvereniging het Y.
Laatst bewerkt: 29 dec 2023 18:51 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 dec 2023 19:04 #1531364

  • triXXS
  • triXXS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 905
Ransdorp klopt helemaal!
De masten zijn denk ik hoogspanningsmasten verder weg. We lagen voor anker net ten zuiden van het eiland Hooft, dus we kijken zo'n beetje NW, en het is ver ingezoomed.
Rare foto natuurlijk met die ondergaande zon, maar je probeert eens wat.
Corsair 24
Laatst bewerkt: 29 dec 2023 19:06 door triXXS.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 dec 2023 20:12 #1531398

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30055
triXXS schreef :
Ransdorp klopt helemaal!
De masten zijn denk ik hoogspanningsmasten verder weg. We lagen voor anker net ten zuiden van het eiland Hooft, dus we kijken zo'n beetje NW, en het is ver ingezoomed.
Rare foto natuurlijk met die ondergaande zon, maar je probeert eens wat.

Bij Hooft? Dat is ongeveer 9 km. afstand..

De volgende:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 dec 2023 07:50 #1531445

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1002
Gorishoek
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 dec 2023 08:22 #1531449

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30055
KoertRM schreef :
Gorishoek

Inderdaad. Foto is een paar jaar oud, maar de situatie aan de dam is nog grotendeels onveranderd, denk ik.
Lijkt me, bij bepaalde wind, geen gekke droogvalplek; misschien ga ik het volgend jaar eens proberen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 dec 2023 17:54 #1531524

  • KoertRM
  • KoertRM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1002
Wadloper schreef :
KoertRM schreef :
Gorishoek

Inderdaad. Foto is een paar jaar oud, maar de situatie aan de dam is nog grotendeels onveranderd, denk ik.
Lijkt me, bij bepaalde wind, geen gekke droogvalplek; misschien ga ik het volgend jaar eens proberen.

Kan me niet heugen dat ik daar ooit een droogvaller zag. Er ligt volgens mij ook nog wat steenwerk daar?

Voor de volgende grabbel ik nog maar eens de oude doos.
Geen sprake van droogvallen, maar toen kon je ook om je boot heen lopen.
Hoe heette deze jachthaven?


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 dec 2023 17:59 #1531528

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
Elahuizen
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 7.784 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl