Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za feb 15 @12:00AM
Wintermeet 2020
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Alibaba "Webasto" en Planar standkachel ervaringen

Alibaba "Webasto" en Planar standkachel ervaringen 15 jan 2020 20:23 #1118283

  • peter1
  • peter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3757
Zaakje draait in de boot, alleen kreeg storing accuspanning te laag en hij schakelde uit, kachelschakelaar op het bedieningsbordje gaf behoorlijke spanningsverlies en zat vast, kon die 10 A blijkbaar niet hanteren.(4A dc mag ie hebben )
even overbrugt en straks zwaardere dc schakelaar erin, of helemaal niet..daarna deed ie het wel, leuk is dat als ie op lagere stand draait de stroomopname behoorlijk laag ligt, volgens mij onder de 1A, ik zal dat volgende week eens allemaal uittesten..ik heb 6 mtr 2,5mm kabel als voeding en dat geeft ook wel wat spanningsverlies, anders moet deze kabel naar 2x4mm toe, maar eerst maar eens even lekker proefdraaien zo.

geisoleerde luchtslang werkt prima, bizar veel warmte op vol vermogen in de voorkajuit..op lage/halve stand
meer dan genoeg warmte, maar was ook niet echt koud buiten,

Best een klus wat best veel werk is, maar zit er goed in.
dufourt7.blogspot.nl

When you live on a really open maner, then the newnes never stops.
Laatst bewerkt: 15 jan 2020 21:20 door peter1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Alibaba "Webasto" en Planar standkachel ervaringen 16 jan 2020 05:58 #1118346

  • Tulipe
  • Tulipe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 464
Ja Jeroen, je hebt gelijk hoor. Neem een ijsje en ga buiten spelen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Alibaba "Webasto" en Planar standkachel ervaringen 16 jan 2020 13:00 #1118435

De zuigslang aan het pompje heeft die diameter (en materiaal?) in verband met adhesie tussen de vloeistof en de slang.

Hierdoor kan het iets lucht meezuigen.
De slang is transparant, zodat je kan zien wat er gebeurt.

In mijn Wallas heeft het pompje wel 5 metee zuigslanglengte, het werkt probleemloos en kan, vind ik, verbazend veel lucht verwerken.
Ik gebruik de hoofdtank, met daarnaast de mogelijkheid om uit een kan te zuigen.

Dicht bij de kachel zit een manifoldje met drie mini afsluitertjes (festo) en een uitgang naar de kachel.

De vier aansluitingen: één zonder afsluiter naar de kachel, twee andere naar de hoofdtank en de kan, de derde met een zelfde stukje slang om de leiding van 5 meter te vullen.

Een pulspompje van een oude kachel, met een oude brandstof injectienaald worden de leidingen naar hoofd tank, kachel en kan volgepompt. Het filtertje duurt erg lang.

De kachel wordt gestart met brandstof uit de kan, brandt direct bij eerste start.
Daarna afsluitertje naar de hoofdtank minimaal open.
Er komen dan luchtbellen mee uit het filtertje, het afsluitertje zodanig op een kier dat de kachel de meekomende lucht kan verwerken zonder af te slaan. Op hoog vermogen gaat dit beter dan op laag vermogen.

Na een tijdje wanneer alle lucht uit het filtertje is en geen bellen meer zichtbaar zijn de hoofdtank open en afsluiter van de kan dicht.

Het filtertje verticaal, met de zuigkant beneden in de leiding, die leiding loopt met een boog vlak ondere dek naar het pompje aan de onderkant van de kachel.
Op die manier kan een kleine hoeveelheid lucht verwerkt worden zonder dat de kachel afslaat.

Eventuele lucht vormt kleine bellen in de leiding en door de adhesie met de slang kunnen die niet groot worden, en zijn goed verwerkbaar door de kachel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.673 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl