Ik heb dit apparaat in mijn boot en een probleempje. Lezend op internet is deze kachel op de markt gebracht door Volvo als standkachel en later gekocht door Eberspacher om marktaandeel te kopen. Veel informatie is er echter niet te vinden, behalven een ingescand PDF manual en wat losse flarden.
De kachel heeft altijd prima gewerkt, de laatste keer dat hij heeft gewerkt vond ik de uitlaattemperatuur wel erg hoog (toevallig gevoeld) en ging daarna ook uit. Eigenlijk geen aandacht meer aan besteed, tot enkele weken geleden. Ik zag dat de zekering (3 amps) was gesprongen. Nieuwe zekering erin gezet, starten en weer klapte de zekering.
Dan maar uitbouwen: dat wilde ik toch al doen. Eerst dus een gat in het achterschot in de hut zagen om er uberhaupt bij te kunnen. Kachel mee naar huis en ziet er eigenlijk als nieuw uit...
Er zit een overhit beveiliging op (net als het rode knopje op de Walas) en die weer ingedrukt. Kon niet echt inschatten of deze nu geactiveerd is geweest. Ik lees nergens in het manual dat dit oververhit beveiliging zorgt voor het klappen van de zekering. Zou dat kunnen?
Ik heb de gloeispiraal eruit gehaald en buiten wat koolafzetting geen rare dingen gezien.
Berdading heb ik gecontrolleerd op beschadigingen (van zekering naar kachel) en niets gevonden.
Heeft er iemand ervaring met deze kachel en weet of het activeren van de oververhit schakelaar zorgt voor een sluiting?