Erikdejong schreef :
Verven is een optie, mits de juiste ets primer gebruikt word binnen een uur na het kaal schuren.
Maar beter is de stand er volledig af te halen, te laten stralen en dan voor poedercoaten wegbrengen. Dat is harder en mooier dan schilderen en gaat veel langer mee. Als je toch bezig bent zou ik het poedercoat bedrijf vragen om hem gelijk tweemaal in bad en oven te stoppen, dan gebeurt er nooit meer wat mee.
Bij montage heel erg goed opletten dat de electra op de stuurstand niet in contact staat met de stuurkolom, dat alle metalen galvanisch geisoleerd zijn van het aluminium, en deze blazen zullen niet meer terug komen.
Natuurlijk is poedercoaten een heel goede optie als je tenminste alles uit elkaar wilt halen en laten stralen en coaten.
Echter , met een epoxy primer en daarna 2comp PU geeft ook een prima resultaat.
Een etsprimer wordt trouwe ns vaak helemaal neit meer toegepast.
Alle jachtverf fabrikanten zoals Hempel , De Ijssel en International bevelen aan om een epoxyprimer direct op vers geschuurt ( gestraalt kan uiteraard ook) aluminium te zetten en af te lakken met 2comp PU.
I.t.t. poedercoaten kun je dat zelf doen.
Bij poedercoaten moet je trouwens erg goed opletten dat er geen pasvlakken worden gecoat!
Ad