Klopt wij hebben alle loopvlakken in de winter van 2011 voorzien van nieuw antislip met flexmold mat(ten). Er waren diverse profielen mogelijk wij hebben gekozen voor het oorspronkelijke wafelprofiel.
Hoop werk aan voorbereiden, demontage alle accessoires (scepters, railen, overloop, klemmetjes, lieren etc) verwijderen oude antislipprofiel (schuren), diverse reparaties aan het dek uitgevoerd, o.a. bij scepterpotten en natte plekken in het loopvlak. Daarna elk vlak afplakken en voorzien van Topcoat van de IJssel waarin met de Flexmold-mat het profiel aangebracht werd (opgerolde mat langzaam in gelcoat rollen en met roller gelijkmatig verdelen). Vanwege de prijs van de mat hebben we deze zo veel mogelijk hergebruikt. Dus gestart met het grootste vlak en daarna steeds kleiner. De kwaliteit van de mat ging behoorlijk hard achteruit, deze was eigenlijk niet geschikt om zovaak te worden hergebruikt. Gelukkig hebben we het precies gehaald. Uiteraard is niet alles in 1x goed gegaan maar indien na ca.20 minuten uitharden de mat verwijderd werd bleek dat er bijvoorbeeld luchtbellen in zaten kon je met een plamuurmes nog heel makkelijk alles afsteken en weer opnieuw beginnen.
Vanwege kleurverschillen in de ondergrond die door de dunne laag topcoat zichtbaar bleven hebben we uiteindelijk alle vlakken nog 1 maal in de dubbelcoat gezet. Over de combinatie van wit met grijze vlakken (en hier en daar een beetje groen) zijn we nog steeds zeer te spreken.
Na 6 jaar redelijk intensief gebruik zit de laag er eigenlijk nog perfect op.
Materiaal kosten vielen alles mee, de bestelde 10kg topcoat op kleur was ruim voldoende (120,-) Flexmold koste iets van 175,- verder nog wat blikken dubbelcoat, veel schuurpapier, plakband, thinner overige klein materiaal (en een beetje bier).
edit: flexmold matten van Gibco waren ca.500,- (die 175,- waarschijnlijk het bier

)