Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: ronding in anti slip verf

ronding in anti slip verf 07 feb 2020 15:35 #1125061

wie weet hoe je mooie afgeronde hoeken maakt in de anti slip verf
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ronding in anti slip verf 07 feb 2020 15:40 #1125063

met dunne afplaktape. Evt. rond een schoteltje, kopje, etc.
dekkenderpaints.nl/product/hpx...line-tape-3mm-x-33m/
Trotse eigenaar van de IW-31 'Zwaantje'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ronding in anti slip verf 07 feb 2020 15:43 #1125065

  • Olav
  • Olav's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 826
Eerst de rechte zijdes afplakken. Dan de hoek 'dichtplakken' en vervolgens met een malletje de gewenste ronding aftekenen op het afplakband (glaasje werkt prima als malletje). Daarna met een scherp hobbymesje (zo'n afbreekmesje werkt prima) de ronding uitsnijden, uiteraard met weinig druk om geen diepe kras in het onderliggende materiaal (verf, gelcoat) te maken. Werkt zowel bij binnen- als buitenbocht.
1997-heden: Ritme, stalen Koopmans 33 / 2018-heden: Urgje, polyester First 18
1970-1983: badeend en vlot / 1983-1987: Afrodite, polyester schakel / 1987-1997: Regatta, hechthouten Primaat
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ronding in anti slip verf 07 feb 2020 15:48 #1125067

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Ik heb een shotglaasje van m'n zoon gejat en deze gebruikt als mal om de hoekjes af te tekenen op het dek.
Vervolgens heb ik 3 plakkertjes van schilderstape rondom geplakt en daarna elke keer de gaatjes opgevuld met tape. Uiteindelijk is het een veelhoek geworden die voor het oog perfect rond is.
Daarna de getekende lijn weer weg geschuurd en de antislipverf aangebracht.
Terwijl de antislipverf nog nat was de tape weer verwijderd.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ronding in anti slip verf 07 feb 2020 16:40 #1125075

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5950
Boeklon, het zelfklevend kaft plasticvoor boeken, met schut papier
Thuis op je gemak mbv een kopje, dekseltje rondjes aftekenen
In vieren knippen
De kan de binnenbocht of de buitenbocht gebruiken

Op de boot rechte hoeken plakken met afplakband
Het Boeklon over de rechte hoeken plakken
En verven maar
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ronding in anti slip verf 07 feb 2020 17:22 #1125094

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7297
Van een autospuiter afgekeken, die gaan niet snijden en mallen maken, kost teveel tijd.
Een aantal stukken afplakband overelkaar geeft een mooie ronding, ik doe e.e.a. sindsdien ook zo.
Gaat op deze manier:

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ronding in anti slip verf 07 feb 2020 17:57 #1125103

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Dit is exact wat ik probeerde te omschrijven JeePee.
Een plaatje zegt zoveel meer.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ronding in anti slip verf 07 feb 2020 18:04 #1125106

  • JRomkes
  • JRomkes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5044
Olav schreef :
Eerst de rechte zijdes afplakken. Dan de hoek 'dichtplakken' en vervolgens met een malletje de gewenste ronding aftekenen op het afplakband (glaasje werkt prima als malletje). Daarna met een scherp hobbymesje (zo'n afbreekmesje werkt prima) de ronding uitsnijden, uiteraard met weinig druk om geen diepe kras in het onderliggende materiaal (verf, gelcoat) te maken. Werkt zowel bij binnen- als buitenbocht.

Zo doe ik het ook
Als je goed kijkt herken je bij sommige productieboten de radius van de hoeken. Binnenkant rol tape, buitenkant spuitbus, en al het ronde wat voorhanden is op de werf komt er in terug, haha
Laatst bewerkt: 07 feb 2020 18:05 door JRomkes.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ronding in anti slip verf 07 feb 2020 18:49 #1125111

JeePee schreef :
Van een autospuiter afgekeken, die gaan niet snijden en mallen maken, kost teveel tijd.
Een aantal stukken afplakband overelkaar geeft een mooie ronding, ik doe e.e.a. sindsdien ook zo.
Gaat op deze manier:


Wat is jouw definitie van rond? :whistle: ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ronding in anti slip verf 07 feb 2020 19:11 #1125117

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7297
Sydeliefde schreef :
JeePee schreef :
Van een autospuiter afgekeken, die gaan niet snijden en mallen maken, kost teveel tijd.
Een aantal stukken afplakband overelkaar geeft een mooie ronding, ik doe e.e.a. sindsdien ook zo.
Gaat op deze manier:

Wat is jouw definitie van rond? :whistle: ;)
Zo doen autospuiters het, hier gaat het om antifouling!

En nou mag zelf ook wel een beetje nadenken hoor, je mag er een extra plakker bijdoen als je dat zo graag wil.

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ronding in anti slip verf 07 feb 2020 19:25 #1125121

Volgens mij gaat het om antislip. Meer in het zicht dus. Ik zou inderdaad voor een rondje uitsnijden kiezen.

Alles kan je daarbij helpen, van muntje tot verfdeksel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ronding in anti slip verf 07 feb 2020 19:34 #1125122

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7297
Sydeliefde schreef :
Volgens mij gaat het om antislip. Meer in het zicht dus. Ik zou inderdaad voor een rondje uitsnijden kiezen.

Alles kan je daarbij helpen, van muntje tot verfdeksel.

Ok, succes verder
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ronding in anti slip verf 07 feb 2020 20:26 #1125136

Met het antislip aan de buitenzijde van de tape, gaat het zeker niet lukken met overlappende stukjes tape. ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ronding in anti slip verf 07 feb 2020 20:34 #1125139

er zijn meer mogelijkheden.

Tesa crepe band is misschien wel de makkelijkste (misschien hebben andere merken dergelijke tape ook)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ronding in anti slip verf 07 feb 2020 20:51 #1125143

Kijk eens hoe Eli het doet. :laugh:

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ronding in anti slip verf 08 feb 2020 02:09 #1125203

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
JeePee schreef :
Sydeliefde schreef :
JeePee schreef :
Van een autospuiter afgekeken, die gaan niet snijden en mallen maken, kost teveel tijd.
Een aantal stukken afplakband overelkaar geeft een mooie ronding, ik doe e.e.a. sindsdien ook zo.
Gaat op deze manier:

Wat is jouw definitie van rond? :whistle: ;)
Zo doen autospuiters het, hier gaat het om antifouling!

En nou mag zelf ook wel een beetje nadenken hoor, je mag er een extra plakker bijdoen als je dat zo graag wil.


Met 9 plakkertjes ben je inderdaad al rond.
Daarnaast vind ik snijden in de tape niet verstandig aangezien je ten alle tijden de onderliggende verflaag beschadigd.
Volgens mij behoeft het verder geen uitleg wat het nadeel daarvan is.

Ook zou ik zeker geen PVC of crepe tape meer gebruiken.
Gewoon goede schilderstape. Zelfs die tape van de action is het niet. Die scheurt veel te makkelijk.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ronding in anti slip verf 08 feb 2020 13:17 #1125275

bedankt voor de antwoorden. Ik ga het niet uitsnijden dan snij ik door verse laklagen heen met kans op roest.

Ik ga de plakkers gebruiken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.149 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl