AndreAzuree schreef :
RickVis2 schreef :
Belangrijkste vraag is dan; wat zit er nu onder?
Harde antifouling kan niet over zelfslijpende. En voor coppercoat moet je helemaal opnieuw beginnen.
Dan zou ik ook voor coppercoat gaan, maar officieel mag je het in Nederland niet aanbrengen.
Als het niet mag hier, ga ik er niet meer aan beginnen.
Het mag niet omdat CC in Nederland geen toelating heeft aangevraagd. Dus staat het niet op de lijst van toegelaten AF's.
Nu is elke AF waar koper in zit (en daarvan staan er een aantal wèl op de lijst) in meer of mindere mate milieu-onvriendelijk. Zelfslijpende AF's met koper zijn dat nog in verhoogde mate, naar mijn idee.
Mijn persoonlijke mening is dat CC niet milieu-onvriendelijker is dan deze AF's.
Je kunt jezelf dus afvragen hoeveel roomser dan de Paus je moet zijn om CC om die redenen te vermijden.
Ook omdat ze in DE zijn toegestaan, waar diverse strenge restricties zijn mbt pleziervaart.
Idd van kwestie dat producent het hier zou moeten keuren.
Aan de andere kant, als je ergens in EU goedkeuring hebt ( automotive) heb je ook toelating in andere eu landen