Vandaag nog even de impeller vervangen.
Afdekplaat pompje omdraaien en nieuwe pakking er tussen nieuwe impeller erin. De oude had op een schoepje een klein scheurtje...
Maar goed zeker voor het onzekere. Geheel maar vervangen. Stukkie draaien en dicht.
Ik neem aan dat iedereen de pakking vervangt bij het vervangen van de impeller. Maar ik vervang dus een keer in de twee jaar ook het afdekplaatje. Ja.ja.ja dat ding kost inderdaad geen drol. Maar wat doen jullie? Afdekplaat opschuren en oude pakking zo goed als het gaat eerst verwijderen ... of ook gewoon een nieuw afdekplaatje halen?
Vind nog steeds dat wij als zeilers wel erg overdreven ieder jaar de impeller vervangen. (Voor ons was dit nu na twee jaar). Iemand met een motorboot vervangt hem ieder jaar... Maar kijken we dan niet naar het verschil in draai uren?. Ik heb b.v. vorig jaar ongeveer 35 liter diesel verbruikt (het jaar ervoor 25 liter). Dat is 35 draai uren op de motor. Als ik in mijn auto een onderdeel moet vervangen na 35 motor uren dan rij ik vermoedelijk in een prototype. (en dan ook nog nr.1)