We hebben de laatste tijd veel problemen met de Albin O-11 benzinemotor. Toen we de boot kochten hebben we deze laten reviseren, alleen het motor gedeelte. Later ook een gereviseerde dynastart gekocht en nu de (voor de 2de keer?) carburateur laten reviseren (600,-). De motor loopt nog steeds beroerd (onvolledige verbranding, benzine uit de uitlaat, zwarte rook en water, soms water in de cilinder, een koelwaterkanaal verstopt etc. We hebben nu de kop eraf om een koelwaterkanaal te openen. Maar het belangrijkste probleem (het beroerde lopen) moet nog opgelost worden. Volgende de Haan ligt het probleem bij de ontsteking. Een gereviseerde ontsteking kost 550,-. De gereviseerde carburateur lekt steeds benzine wat ik met kinderen aan boord toch wat link vind.
De vraag is moet ik hier geld in blijven steken? Het inbouwen van een farymann diesel mini sf 7 wordt op 4.000 geschat. Id dat een goede diesel? Zijn er mensen met ervaring met deze motor?
Ik heb een seamaster sailer van ongeveer 1975. Is die het nog waard? Of moeten we op een BBM verder? Is dat veilig op IJsselmeer en Wadden?
Alle reacties zijn welkom.