Klinkt als een behoorlijke ontwerpfout als er altijd voldoende olie in zat en de koppeling is toch zo zwak. 500 uur is niet veel. Kan ook misbruik zijn natuurlijk, volgas vooruit *RAM* volgas achteruit, dat soort "van dik hout zaagt men steigerpalen" inparkeerwerk.
En een koppeling die eenmaal een tijdje flink geslipt heeft kun je weggooien, daar gaat nastellen ofzo niet meer aan helpen.
Helaas is het handboek wat ik heb wat onduidelijk over hoe het bij de 110S in elkaar zit. Het LIJKT zo op de foto's/tekeningen/omschrijvingen een 'normaal' schakelmechanisme, die 'm, eenmaal ingeschakeld, met tanden "lockt" en dus niet na het schakelen nog uitsluitend op frictiekoppeling als overbrenging blijft vertrouwen.
Als de overbrenging mechanisch is NA het schakelen, dient de koppeling alleen ter synchronisatie, beetje analoog aan hoe het in auto-versnellingsbakken gaat (die met de voetjes in de lucht ook prima zonder koppelen kunnen synchroniseren en schakelen), alleen dan met wat forsere synchronisatie conussen. Maar dat kan ook gerust wishful thinking zijn... (en voor dit geval niet eens relevant, sorry, zit alleen wat hardop te denken...)