Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp dat het lastig is om een beeld te vormen aan de hand van de losse foto's, ik zal proberen om de opbouw van het systeem uit te leggen.
foto 1 en 2: Genomen van een foto uit wat documentatie, dit is de enige documentatie die ik heb van het systeem. Dit is de motor welke volgens mij in het oliereservoir zit op foto 7 is de deksel van dit reservoir te zien, hier zal inderdaad een koeler inzitten.
Ik vermoed dat het vanaf de pomp door het filter naar de keerschuif gaat, foto 5 en 6.
Uiteindelijk gaat het natuurlijk door de motor op foto 3 en 4.
Om jullie vragen te beantwoorden:
-De motor is een beetje in toeren te regelen maar niet veel, ik vermoed dat deze gewoon vol gas moet lopen wat ongeveer een 2000 a 2500 rpm zal zijn.
-De slangen lijken erg aangetast maar dit valt in het echt wel mee, het lijkt op de foto erger, de slangen zijn bij mijn weten ook nog niet zo oud.
-Ik heb verder geen documentatie.
Wat ik graag zou willen weten:
-Wat voor pomp, motor en regelschuif zit er in dit systeem?
-Wat voor olie kan er in (viscositeit)
-Ik mis snelheid, ik haal max 3.5 a 4 knt en dan moet ik geen tegenwind hebben en volgens mij komt dit doordat het hydraulisch systeem niet 100% werkt, als het systeem warm is, word het nog minder. Ik ga er van uit dat ik de motor vol gas zet en dan met de keerschuif de richting en de rpm van de schroefas moet kunnen regelen. Hij doet echter pas wat op de aller laatste stand van de schuif en hoe warmer hij word des te verder komt dit punt te liggen. Er zijn verder geen lekkages in het systeem. Ik vermoed dus dat de regelschuif versleten is.
- En dan natuurlijk het grote raadsel van de schroefas
. Alles wat er aan de as te zien is, is ook op de foto's te zien. ik denk dat het de overgang van schroefas naar motor ongeveer onder de plaat ligt, zie foto, als ik de plug er uit draai dan komt er water uit, dit zegt natuurlijk niets, grote kans dat de buitenste keerring, indien het olie gesmeerd systeem is lekt.