Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Vraag over indicatorkraan

Vraag over indicatorkraan 23 jan 2012 20:20 #258594

  • Belair
  • Belair's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3
Ik moet voor school iets uitleggen en daarna vertalen in het engels, zou iemand me kunnen helpen? Het gaat over dit :

Een indicator kraan van een motor is verkeerd (scheef) gemonteerd geweest waardoor de schroefdraad in het cilinderdeksel beschadigd werd, op
welke manier heb je dit gerepareerd en met welke gereedschappen?

Ik vraag me dus af of er dan nieuw schroefdraad getapt wordt, of het cilinderdeksel vervangen wordt (dit waarschijnlijk niet, ...

Alvast Bedankt
B
Laatst bewerkt: 23 jan 2012 21:01 door Belair.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Vraag over indicatorkraan 23 jan 2012 20:49 #258607

  • Baines
  • Baines's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4777
Amai Belair! Ik vrees dat er meer informatie benodigd is om je te helpen met je vraag: Doorgaans is het beter om je vraag meer te specificeren zodat een eventueel antwoord eenvoudiger te geven is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Vraag over indicatorkraan 23 jan 2012 21:00 #258610

  • Belair
  • Belair's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3
Hoe bedoel je ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Vraag over indicatorkraan 23 jan 2012 21:07 #258613

  • Baines
  • Baines's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4777
Belair schreef :
Hoe bedoel je ?

Nou, eigenlijk bedoel ik te zeggen dat het beter is om meer concrete informatie te geven om een inhoudelijk antwoord op je vraag te krijgen. Oftewel: Hoe meer info je geeft, hoe waardevoller het antwoord is, begrijp je?

(Tegelijkertijd zie ik dat je zojuist zelf je vraag in bovenstaand bericht hebt ge-edit zodat je vraag nu meer logisch klinkt dan in je eerder geschreven versie)
Laatst bewerkt: 23 jan 2012 21:20 door Baines.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Vraag over indicatorkraan 23 jan 2012 21:10 #258614

weleens van vervangende schroefdraad gehoord, helicoil.

www.google.com/search?q=helico...sAQ&biw=1280&bih=613
Laatst bewerkt: 23 jan 2012 21:17 door sietse-ten overleden 2014.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Vraag over indicatorkraan 23 jan 2012 21:15 #258615

  • Lis-jolle
  • Lis-jolle's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1015
Loctite!! :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Vraag over indicatorkraan 23 jan 2012 21:18 #258617

  • Belair
  • Belair's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3
ja dit ken ik, maar wordt dit gedaan bij een schip?
dit vindt zogezegt plaats in de machinekamer van een schip en ik weet niet of ze dan een helicoil zouden steken. Daarom dat ik het hier vraag
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Vraag over indicatorkraan 23 jan 2012 21:23 #258618

Belair schreef :
ja dit ken ik, maar wordt dit gedaan bij een schip?
dit vindt zogezegt plaats in de machinekamer van een schip en ik weet niet of ze dan een helicoil zouden steken. Daarom dat ik het hier vraag

als motoren leveranciers het aanraden? geef me een reden waarom het niet kan. ik heb het toegepast bij 16 cylinder cats , om kopbouten te repareren. omdat er een slechte monteur een foutje maakt ga je geen nieuw blok kopen , toch??
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Vraag over indicatorkraan 23 jan 2012 21:47 #258625

  • Lis-jolle
  • Lis-jolle's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1015
sietse-ten schreef :
Belair schreef :
ja dit ken ik, maar wordt dit gedaan bij een schip?
dit vindt zogezegt plaats in de machinekamer van een schip en ik weet niet of ze dan een helicoil zouden steken. Daarom dat ik het hier vraag

als motoren leveranciers het aanraden? geef me een reden waarom het niet kan. ik heb het toegepast bij 16 cylinder cats , om kopbouten te repareren. omdat er een slechte monteur een foutje maakt ga je geen nieuw blok kopen , toch??

Er zijn ook slechte motorblokken, bij mijn BMW motorfiets waren de aluminium draadgangen van de kleppendeksels allemaal dol, en heb alles voorzien van helicoils.
Werkt super, maar het zijn dure krengen die leg je niet even op voorraad in alle maten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Vraag over indicatorkraan 23 jan 2012 21:54 #258627

@atlas, klopt ze zijn niet goedkoop, maar ik heb er voor het eerst kennis meegemaakt met het repareren van een bougie draad in een alu kop van een 2cv. kon er een kopen bij de citroen dealer en mocht de tap gebruiken ( kwam blijkbaar vaker voor). toen ik in saoedie als baas man alles wat technisch was werkte hadden we twee dozen met hc bij ons een voor de cats en een metrisch. ze zijn duur maar stilstand kost meer.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Vraag over indicatorkraan 24 jan 2012 01:55 #258642

  • Apae
  • Apae's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6635
En een helicoil is eigenlijk alleen een reep schroefdraad. Er is nog een mooiere oplossing waarbij je een soort bus plaatst: de timesert.
Die hebben wij gebruikt bij reparatie van bougiedraad voor een hoogvermogen BMW achtcilinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Vraag over indicatorkraan 01 feb 2012 15:19 #260731

Ik heb het andwoord op je vraag.

De schroefdraad van een indcateur kraan is zeer belangrijk.
dit is omdat daar de voledige verbrandings druk van de motor op komt.
de kraan zit daarom (bij caterpillar motoren) met konische schroefdraad (NPT) gemonteerd.
als deze draad beschadigt is probeer ik hem meestal op te tappen
lukt dit niet dan ben je genoodzaakt een nieuwe kop te kopen.
heb al vele malen geprobeerd te verbussen enzo maar altijd met lekkages tot gevolg. (zelfs wel is een met veel kracht uit de kop geschoten door de hoge druk.

ik hoop dat hiermee je vraag beantwoord is
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.119 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl