Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Probleem met brandstoftoevoer

Probleem met brandstoftoevoer 02 aug 2012 05:28 #306055

  • aleypma
  • aleypma's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7
Vorig jaar brandstofpomp gereviseerd, brandstoffilters vervangen, dieseltank schoongemaakt etc. Toch houdt mijn Peugeot (40 pk scheepsdiesel) een brandstofprobleem.
Na ca. anderhalf uur rustig varen (tussen 1500 en 2000 toeren) schiet ineens het toerental even omhoog. Een paar seconden maar, en zakt dan weer naar het ingestelde niveau. En dat blijft maar zo door gaan. De motor even "op z'n donder geven" helpt niet echt. Een motor die niet lekker loopt, maakt me onzeker, vooral omdat ik ook op zee zeil.
Krijg diverse adviezen, maar ze zijn niet eensluidend.

Wie herkent het probleem en hoe is het definitief op te lossen.
Ale
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Probleem met brandstoftoevoer 02 aug 2012 07:38 #306105

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10716
Ale, maak er meerkeuzevragen van. Kunnen we aankruisen welk antwoord mogelijk goed is. ;) Heeft iemand al geopperd dat het misschien door motorolie komt die in de verbrandingsruimte voor wat extra toeren zorgt?. Net als gebeurt bij op hol geslagen motoren?.
Als je maar geniet!
Laatst bewerkt: 02 aug 2012 07:38 door Proost.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Probleem met brandstoftoevoer 02 aug 2012 09:07 #306143

  • aleypma
  • aleypma's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7
Nee, olie in de brandstofruimte is nog niet geopperd. Maar waarom gebeurt het pas na ca anderhalf uur, terwijl ie in het begin mooi en rustig loopt?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Probleem met brandstoftoevoer 02 aug 2012 09:16 #306146

ik heb mijn twijfels aan de "goede " revisie van de cav pomp, ik heb een hekel aan die pompen. wat gebeurt er namelijk, vooral als je een toeren teller hebt, je bent geneigd om altijd het zelfde toeren tal te draaien.
dan krijgt de regelaar op de regelstang een putje, als er nu een boot voorbij gaat of even een windvlaag van voren of van achter en de motor iets gaat "regelen" kan dat putje zorgen voor een meestal verhoging van het toeren tal. dat wordt , als het dat is , steeds erger.
ik heb indertijd in griekenland bij een hr waar ook zo n groen gespoten peugeot instond de pomp laten reviseren. de eigenaar durfde er niet meer mee te varen, bij manouvreren sloeg de motor op hol, kwam wel weer terug maar is lullig als je achteruit naar de kade moet en met de stop knop je motor in toom moet houden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Probleem met brandstoftoevoer 03 aug 2012 10:41 #306400

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7306
Ik denk dat je een lucht lek hebt of in het leidingenwerk of de pomp zelf.

Wat Dennis (Proost) schreef is nog zo gek niet, deze motor heeft een carterventilatie die misschien niet goed is gemonteerd

Als ik het goed begrijp wat dit probleem er ook al voor de revisie van de pomp!!

Mvg Fer
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Probleem met brandstoftoevoer 09 aug 2012 09:36 #308195

  • aleypma
  • aleypma's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7
Bedankt voor de reacties. Zitten m.i. bruikbare tips tussen.

Ale
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl