Beste collega Zeilers,
Dus volgende uitdaging...
Bij het op contact zetten dienen er twee lampjes te gaan branden 1 het olielampje 2 het charge lampje en ten derde dient de alarm buzzer te gaan. Ik haal bij een koude start 1 uit drie (alleen het charge lampje)...
deze laatste gaat ook netjes uit na het aanslaan van de motor.
Wanneer de motor heeft gedraaid en er volgt een warme start wil het wel gebeuren dat de buzzer een piep geeft welke direct dooft na het starten van de motor dus deze is niet defect....
Wat te controleren...
ik dacht:
1) olielampje er uithalen en controleren
2) olie drukschakelaar verwijderen en controleren
Wie vult de reeks aan....
Nu over op het onderwerp oliedruk het lampje en dus ook de buzzer blijven bij het op contact zetten vaak uit..(zie bovenstaande melding) soms bij een warme start hoor ik de buzzer wel.
In mijn ogen kan dit alleen worden veroorzaakt doordat of de
1) drukopnemer niet goed schakelt.
2) Het systeem blijft op druk (de schakelaar dient immers af te vallen voordat hij melding maakt van te lage druk)
komt 2 vaker voor of is dit theorie mogelijk en technisch onmogelijk?. Kan de toevoerleiding van de oliepomp waar de drukopnemer zit op druk blijven staan? zo ja dan zal er geen melding worden gemaakt van te lagedruk... en zal de controle voor het starten niet goed functioneren.
Zijn er meer mensen die deze situatie herkennen?
Groet,
Geert
p.s.
Het bedieningspaneel is de rechter dan het plaatje:
www.soverel33.com/Images/Boat/...ElectricalSystem.gif