Eerst even kijken of het torretje nog ronddraait, alle sapjes aftappen, staartstuk enz.
carb uitelkaar en schoonmaken.
Bougie(s) er uit en een busje wd 40 in de opening spuiten, en weer een paar keer rond draaien.
Met perslucht alles goed schoonspuiten ook weer in combinatie met wd 40.
Nu eerst eens kijken of de motor nog een vonk trekt, zo niet de lichtspoel doormeten op omhse waarde, als dit goed is de cdi defect, maar deze is ingeseald dus kan wel wat hebben.
Neem hierbij wel de draden van de stopknop en de dodemans schakelaar los en meet deze apart door.
Bij contactpunten is er geen cdi.
Nu heb je de basis functies getest, en weet je al wat meer, de keuze is nu uit elkaar of niet, ik zou hem wel helemaal strippen en weer opbouwen met nieuwe pakkingset.
O,ja niet wachten tot de winter, directe aktie is geboden.
Als je hem nu wegzet kan je hem voor zeker weggooien.