Kijk , ik ben fervent voorstander van redundancy systemen , wat zoveel betekent als reserve of backup als iets verkeerd gaat.
Wisten jullie dat ook Seaward (fabrikant van scheepsboilers) 2 temperatuurs begrenzers op het 220v elektrische element heeft staan ?
Daarbovenop nog eens safety en een boiler die tot - dacht ik - 300 PSi (20 bar) is getest.
Ik kocht recent een ketel , sleep de kop eraf , voorzag verschillende leidingen binnenin , maar de meeste voorzieningen stonden er al standaard op hoor , en laste het geheel terug aan elkaar.
Druktestte alles af tot ongeveer 6 bar , dat is dus ruim boven mijn werkdruk/waterpompdruk van 1,5 bar
Maar ik blijf wel met een zelfgemaakte boiler zitten , en dat op zich is en blijft een risico. Nogmaals , moest ik op de markt kunnen kopen wat ik nodig heb dan deed ik dat zonder aarzelen.
Waarom wil ik nu zo graag weten hoe het flowdiagram van het koelmiddel is ?
Wel , de solenoid valve heeft een flowrichting , heeft ook deels te mlaken met de afdichting van afsluitbal.Graag had ik die elektrische klep dus in de juiste stroomrichting geplaatst.
Fer , als laatste vraag , hoe loopt het koelkmiddel in een auto ?
Je kent de thermostaat en de werking ervan zonder twijfel, hoe is de flow van het koelmiddel in een auto ?
Loopt die van de onderzijde (dunner diameter )naar boven toe ?
Beste groeten