Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Ik heb een 3 cylinder drinkwaards mitsubishi

Ik heb een 3 cylinder drinkwaards mitsubishi 16 mrt 2013 19:30 #379235

motor in mn boot en heb hem nog niet zo lang.
Weet iemand waar de impeller zich bevindt.

Mogelijk een domme vraag maar helaas ik heb werkelijk geen idee.

moet ik die ieder jaar vervangen en waarom , gaat ie snel kapot ???

wat is een beetje de hoeveelheid draaiuren die de motor gemaakt moet hebben alvorens die te vervangen.???
Laatst bewerkt: 16 mrt 2013 19:54 door Faran.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ik heb eeb 3 cylinder drinkwaards mitshibutsi 16 mrt 2013 19:50 #379244

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Ik zou 'm zeker als je niet zo technisch bent ieder jaar laten vervangen. Het is een rubber schoepenrad, als de schoepjes afbreken en in de koelkanalen in je motorblok komen kun je een flink probleem hebben.

Zo te zien ben je niet echt goed op de hoogte van het onderhoud aan dieselmotoren, dus ik zou de boel voorlopig door een goede monteur laten onderhouden.
Laatst bewerkt: 16 mrt 2013 19:51 door beewee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ik heb eeb 3 cylinder drinkwaards mitshibutsi 16 mrt 2013 20:05 #379246

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Als je het type weet (Mitsubishi L3E ?) kun je googelen op
Mitsubishi L3E manual en heb je de manual zo te pakken.
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ik heb eeb 3 cylinder drinkwaards mitshibutsi 16 mrt 2013 20:46 #379264

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7306
Ik jen denk ik wel een handleiding liggen, zal even graven :laugh:


Ik zou niet langer dan twee seizoenen met een impeller doen


Mvg Fer
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: ik heb eeb 3 cylinder drinkwaards mitshibutsi 16 mrt 2013 20:55 #379266

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7306
Oja alsmede het type geeft zal ik aan geven waar de pomp zit.

Bij de L en S siries zor hij gemonteerd op de krukas aan de voorkant van de motor,de pomp heet een messingkleur (goud kleur)


Mvg Fer
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Ik heb een 3 cylinder drinkwaards mitsubishi 17 mrt 2013 07:16 #379329

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Volg je koelwater inlaat vanaf buitenboordkraan naar de motor, dan kom je vanzelf bij de pomp uit. B)
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.126 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl