alweereengijp schreef :
Het idee vind ik wel mooi, ook als je het bootje er zelf mee vast kan leggen aan de davids of wal bijvoorbeeld.
Maar inderdaad is de materiaalkeus niet afschrikwekkend voor een beetje boef.
Daar is wellicht nog wel wat aan te verbeteren. Je hebt voor motoren bijvoorbeeld kabel met een flexibele kern zodat je hem bijna niet knippen kan, of met nare vezels in de mantel waar de slijptol moeite mee heeft.
Ik zou in die richting nog wel even kijken want dat heeft wel meerwaarde.
ja die kabel had ik ook...
10 mm geharde flexibele kern zoals de verzekering voorschrijft
Je houdt de echte dieven niet (meer) tegen met sloten
Nare vezels zijn verkoopverhalen en werken niet tegen slijptollen, en anders slijp of knip je de draden van de flexibele kern toch gewoon individueel door met een tangetje? Tijd zat in een jachthaven.
alleen de kruimeldieven die onderdelen stelen houdt je er mee tegen.
En als die zich een beetje inlezen omdat iedereen hoezen gaat kopen of schutkleuren gaat aanbrengen dan werkt een hoes of schutkleur ook niet meer. Aan een staartstuk wat zichtbaar is weten ze al wat voor vlees ze in de kuip hebben. Je maakt je motor er alleen maar waardeloos mee.
Er is maar 1 optie die wel werkt en dat is de motor er af halen. en dan ook echt mee naar huis. Ik heb er ook heel lang niet aan gewild, wat heeft het opgeleverd?
2 buitenboordmotoren pleite, een Yamaha 4 pk 2 takt langstaart en een net gereviseerde Honda 10 PK 4 takt langstaart
3 maal een scm gekeurde slot
en een verzekering die niet meer als alleen WA wil dekken.
En toen er buiten niets meer te halen was hebben ze de boot zelf maar leeg geroofd, alles wat waarde vertegenwoordigd was weg.
Als ze namelijk in de gaten hebben dat jij zorgt voor je spullen blijven ze gewoon posten en zodra jij de boel net weer een beetje op orde hebt keren ze gewoon terug.
het houdt voor mij in dat ik de investeringen van 3 jaar geheel kwijt ben en nu een flink bedrag heb moeten investeren om de boot verkoop klaar te krijgen. een bedrag dat bijna gelijk is aan de prijs die de boot op zal brengen. Want voor mij is van dat schip toch de lol wel af omdat ook deze investering zo tussen half augustus en eind oktober als iedereen weer aan het werk is en het weer rustig wordt waarschijnlijk ook vernield zal worden.