Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Diefstal buitenboordmotor onderdelen

Diefstal buitenboordmotor onderdelen 12 mei 2015 14:41 #624590

Het idee vind ik wel mooi, ook als je het bootje er zelf mee vast kan leggen aan de davids of wal bijvoorbeeld.
Maar inderdaad is de materiaalkeus niet afschrikwekkend voor een beetje boef.
Daar is wellicht nog wel wat aan te verbeteren. Je hebt voor motoren bijvoorbeeld kabel met een flexibele kern zodat je hem bijna niet knippen kan, of met nare vezels in de mantel waar de slijptol moeite mee heeft.
Ik zou in die richting nog wel even kijken want dat heeft wel meerwaarde.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diefstal buitenboordmotor onderdelen 12 mei 2015 14:44 #624592

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1786
Leuk, niet alleen piepen op een forum, maar actie ondernemen...

Zoals je al in je eerste post aangaf, is alleen maar vertragend...

Robert

PS zolang je maar niet een kapvast aan je buurman verkoopt :-)
Laatst bewerkt: 12 mei 2015 14:45 door roberteb.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diefstal buitenboordmotor onderdelen 12 mei 2015 15:02 #624598

  • Mephisto
  • Mephisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1724
alweereengijp schreef :
Het idee vind ik wel mooi, ook als je het bootje er zelf mee vast kan leggen aan de davids of wal bijvoorbeeld.
Maar inderdaad is de materiaalkeus niet afschrikwekkend voor een beetje boef.
Daar is wellicht nog wel wat aan te verbeteren. Je hebt voor motoren bijvoorbeeld kabel met een flexibele kern zodat je hem bijna niet knippen kan, of met nare vezels in de mantel waar de slijptol moeite mee heeft.
Ik zou in die richting nog wel even kijken want dat heeft wel meerwaarde.
ja die kabel had ik ook...

10 mm geharde flexibele kern zoals de verzekering voorschrijft

Je houdt de echte dieven niet (meer) tegen met sloten
Nare vezels zijn verkoopverhalen en werken niet tegen slijptollen, en anders slijp of knip je de draden van de flexibele kern toch gewoon individueel door met een tangetje? Tijd zat in een jachthaven.

alleen de kruimeldieven die onderdelen stelen houdt je er mee tegen.

En als die zich een beetje inlezen omdat iedereen hoezen gaat kopen of schutkleuren gaat aanbrengen dan werkt een hoes of schutkleur ook niet meer. Aan een staartstuk wat zichtbaar is weten ze al wat voor vlees ze in de kuip hebben. Je maakt je motor er alleen maar waardeloos mee.

Er is maar 1 optie die wel werkt en dat is de motor er af halen. en dan ook echt mee naar huis. Ik heb er ook heel lang niet aan gewild, wat heeft het opgeleverd?

2 buitenboordmotoren pleite, een Yamaha 4 pk 2 takt langstaart en een net gereviseerde Honda 10 PK 4 takt langstaart
3 maal een scm gekeurde slot
en een verzekering die niet meer als alleen WA wil dekken.

En toen er buiten niets meer te halen was hebben ze de boot zelf maar leeg geroofd, alles wat waarde vertegenwoordigd was weg.

Als ze namelijk in de gaten hebben dat jij zorgt voor je spullen blijven ze gewoon posten en zodra jij de boel net weer een beetje op orde hebt keren ze gewoon terug.

het houdt voor mij in dat ik de investeringen van 3 jaar geheel kwijt ben en nu een flink bedrag heb moeten investeren om de boot verkoop klaar te krijgen. een bedrag dat bijna gelijk is aan de prijs die de boot op zal brengen. Want voor mij is van dat schip toch de lol wel af omdat ook deze investering zo tussen half augustus en eind oktober als iedereen weer aan het werk is en het weer rustig wordt waarschijnlijk ook vernield zal worden.
Laatst bewerkt: 12 mei 2015 15:22 door Mephisto.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diefstal buitenboordmotor onderdelen 12 mei 2015 15:13 #624604

  • Stien
  • Stien's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7
Net wat je zegt Mephisto, als het moet dan kan je alles meenemen. Jammer dat die 10mm kabel ook niet werkt.

Inderdaad, de kabel die we nu hebben kan niet zomaar doorgeknipt worden maar is niet lang slijptol bestendig. We werken aan een model om nog meer tijd te rekken. Dank voor de tip met de kern, enig idee hoe zoiets heet?

@roberteb, selectief verkopen inderdaad! Zorgt voor meer zekerheid aan mijn kant ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diefstal buitenboordmotor onderdelen 12 mei 2015 15:28 #624607

  • Mephisto
  • Mephisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1724
Gaat hem niet worden. De slijptol komt overal doorheen. en die dingen koop je op li-ion onder de 100 euro. erg toegankelijk voor zelfs de kruimeldief.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diefstal buitenboordmotor onderdelen 12 mei 2015 15:45 #624610

  • jessejohn
  • jessejohn's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1874
De dunne ringen waar je kabel doorloopt zijn een zwak punt.
schat ze niet dikker dan 3 mm. Knip en je vouwt je net er zo af.
J.J. Hoogeveen Boot Service
www.hbs-marine.nl
HBS Marine Diesel Scheepsmotoren
www.hbs-diesel.com
Telefoon: 06 - 575 39 833
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diefstal buitenboordmotor onderdelen 12 mei 2015 15:47 #624614

  • Stien
  • Stien's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7
@jessejohn, heel scherp gezien! Dat zijn foto's van ons prototype. Het huidige model heeft geen ringen onder maar hetzelfde staaldraad als waar het net van gemaakt is! Anders zou het inderdaad niet werken ;)

Ik ga meteen de site updaten, dank.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diefstal buitenboordmotor onderdelen 12 mei 2015 15:54 #624615

Een gelegenheids dief zal doorlopen naar een makkelijker object, maar een brutaler iemand laat zich niet weerhouden.
Ik denk dat je meer dan 50% kans op diefstal uitgeschakeld hebt, meestal is het " De gelegenheid maakt de dief.

Er zijn gevallen bekend dat een goed beveiligde motor, met een stuk spiegel van de boot gezaagd werd.
Maar dan is het duidelijk braak en wellicht verzekerd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diefstal buitenboordmotor onderdelen 12 mei 2015 16:00 #624616

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Mijn hele bijbootje is indertijd van het dek gejat, overwogen om dit slot www.lock-alarm.nl/ aan te schaffen, maar berg de bijboot nu altijd maar op.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diefstal buitenboordmotor onderdelen 12 mei 2015 23:18 #624730

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5183
Heb ooit een oud fietsslot met een staaldraad erin volgepropt met oud Dyneema en Kevlar. Liep binnenin het slot door net als de staaldraad die er nog in zat. Een betonschaar komt daar niet doorheen en ik hoopte dat een slijpschijf erdoor vast zou slaan doordat ie de dunne touwvezels 'opspoelt'. Maar geen idee of dat echt zou werken..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.135 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl