Hallo Zf'ers,
Ik heb een Yamaha 3.5AC buitenboordmotor
(2 takt / 3.5pk kortstaart uit de periode 1979/198?)
Nu wilde deze na jaren stilstand eerst niet lopen wat niet zo vreemd is, tank vervuild e.d.
Heb de tank gereinigd, de carburateur schoongemaakt, nieuwe bougie geplaatst en schone benzine erin (mengsmering).
(zonder nieuwe bougie gaf hij geen enig teken van leven, met de nieuwe bougie zit er wat meer pit in)
Nou ging hij na veel proberen ineens aan met gas vol open en de choke ook vol open alleen gaat hij ineens heel wisselend lopen en je hoort dan dat hij moeilijk gaat lopen en stil gaat vallen, gas los en weer vol open zetten lijkt te helpen maar toch valt hij weer stil.
Krijg hem nu alleen weer niet meer aan, wel al weer de carb gereinigd en doorgespoten. (alle kanalen doorgespoten met remmenreiniger spuitbus)
Iemand een idee hoe ik dit oudje weer een nieuw leven in kan blazen?
Alvast bedankt voor de hulp.
Gr
Jeroen