Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Mercury 7.5 2 takt slaat af bij lage toeren

Mercury 7.5 2 takt slaat af bij lage toeren 26 juli 2014 18:45 #535304

Mijn Mercury 7.5 2takt slaat af bij lage toeren. Een bekend probleem maar kan ik dit ook zelf oplossen? Het zou met bepaalde afstelling van de motor te fixen zijn. Is dit hetzelfde bij elk type motor of verschilt dit per motor?

De cabarateur zou schoon zijn.

En wat kan ik zelf proberen?

de vorige eigenaar heeft 1/50 mengverhouding gedaan. is dit normaal?
Laatst bewerkt: 26 juli 2014 18:54 door Tennisbal.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Mercury 7.5 2 takt slaat af bij lage toeren 26 juli 2014 19:25 #535310

Carburateur schoonmaken en nieuwe benzine erin, en zeer grote kans dat je problemen dan over zijn.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Mercury 7.5 2 takt slaat af bij lage toeren 26 juli 2014 19:27 #535312

It Paradyske schreef :
Carburateur schoonmaken en nieuwe benzine erin, en zeer grote kans dat je problemen dan over zijn.

de verkoper gaf vanmorgen aan dat de carburateur dit jaar schoongemaakt is? Ik heb de benzine opgemaakt die erbij zat.

Is 1/50 de juiste verhouding? Ik vind het zo vreemd dat het niet 1/100 is...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Mercury 7.5 2 takt slaat af bij lage toeren 26 juli 2014 21:57 #535398

  • henkvd
  • henkvd's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4164
1:50 is de juiste verhouding, niet stationair lopen zal een verstopte idle tube kunnen zijn, hoeft niet.
Blijft de motor warm stationair draaien in z'n vrij ?

Indien ja, dan is het toerental te laag om dit in vooruit of achteruit de motor te laten draaien.

draai de achterste schroef aan BB zij kant net onder het start mechanisme iets in er zitten 2 kruiskop schroeven vlak bij elkaar dit zal het toerental verhogen, haal wel eerst de gas AB kabel los, als het toerental goed is de kabel terug zetten en het tonnetje op de kabel verdraaien op de juiste lengte zodat deze zonder moeite en beïnvloeden van het toerental terug geplaatst kan worden, doe dit bij een warme motor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Mercury 7.5 2 takt slaat af bij lage toeren 26 juli 2014 22:19 #535404

henkvd schreef :
1:50 is de juiste verhouding, niet stationair lopen zal een verstopte idle tube kunnen zijn, hoeft niet.
Blijft de motor warm stationair draaien in z'n vrij ?

Alleen bij hogere toeren draait hij stationair goed, zelfde bij vooruit/achteruit. Het zal de schroef zijn.

Morgen komt misschien iemand van het forum mij helpen. Super deze community! Hij zei hetzelfde.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Mercury 7.5 2 takt slaat af bij lage toeren 27 juli 2014 00:33 #535416

  • Gijper
  • Gijper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2231
Tennisbal schreef :
Alleen bij hogere toeren draait hij stationair goed
Dat noemt men een contradictio in terminis.
Heb je nu die rode boot gekocht met die houten mast?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Mercury 7.5 2 takt slaat af bij lage toeren 27 juli 2014 09:31 #535460

Gijper schreef :
Tennisbal schreef :
Alleen bij hogere toeren draait hij stationair goed
Dat noemt men een contradictio in terminis.
Heb je nu die rode boot gekocht met die houten mast?

Ja de rode boot
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.114 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl