Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: nieuwe schroef voor First 31.7

nieuwe schroef voor First 31.7 30 dec 2014 15:38 #583347

WhiteMagic schreef :
Heb je hier wat aan?
Speciaal voor jou zojuist gefotografeerd :lol:

Bijlage 20141230_132615.jpg niet gevonden


Bedankt voor de foto.
Heelaas kan ik nergens een link vinden met de MSDS van Viscoplex.
De naam bestaat wel maar is een olie additief en dat is dit duidelijk niet.
Als ik de foto nog wat oppep zie ik dat er max. 5% zoutzuur met inhibiters in zit.
Dat is een in de industrie vaker gebruikt reinigingsmiddel.
Vandaar dat ik ook al jaren sterk verdunt zoutzuur gebruik voor mijn schroef.Koop ik per halve liter 5% bij de bouwmarkt.
Overigesn zit die inhibiter er juist in om aantasting van staal te voorkomen maar kennelijk werkt dat niet bij rvs.Kan wel kloppen want daar heb je bij zoutzuur een andere inhibiter voor nodig.
Ik vraag me wel af wat die zoutzuur zal doen als je een bronzen schroef er te lang in laat want normaliter los je dan de tin eruit op. Dat zie je dan aan dhet rood(koper) verkleuren van het brons en dat is niet goed.
Vandaar dat ik ook al schreef dat je het niet langer moet toepassen dan strikt nodig om de kalkaanslag op te lossen.
Zeker geen nachtje erin laten.
Overigens moet je het kennelijk ook tot 1:30 verdunnen.
Ad

Bijlage Gebruik.jpg niet gevonden

Laatst bewerkt: 30 dec 2014 15:41 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

nieuwe schroef voor First 31.7 30 dec 2014 17:16 #583370

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2565
denk dat ik mijn eigen oplossing maar even vasthoud. Jij en schuren maar :blush:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

nieuwe schroef voor First 31.7 30 dec 2014 17:29 #583372

Ad,

De speling zit op de bladen.

Grt
Sven
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

nieuwe schroef voor First 31.7 30 dec 2014 17:33 #583373

Dank voor je bericht, is het een 16 x 12 ?

Welke snelheid haal je maximaal ?

Grt
Sven
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

nieuwe schroef voor First 31.7 31 dec 2014 06:56 #583452

alegria, hierbij de foto's. Schroef zo rechtstreeks onder de boot vandaan gehaald,..30 minuten in schoonmaakazijn dompelen (gewoon in een plastic emmer) en daarna goed schoonspoelen.
Poetsen doen we net voordat we te water gaan.
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 31 dec 2014 06:58 door De Optimaal. Reden: nog een foto
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

nieuwe schroef voor First 31.7 31 dec 2014 09:05 #583475

smachielsen schreef :
Ad,

De speling zit op de bladen.

Grt
Sven

Dan zijn er twee oplossingen:
Je kunt de asgaten in naaf en bladen iets opboren en er grotere pennen bij laten maken .
Je kunt ook wat meer opboren (als daar ruimte voor is) en er bussen in persen. Dan passen de pennen wel weer.
Wel een redelijke klus maar veel goedkoper dan een nieuwe schroef.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

nieuwe schroef voor First 31.7 31 dec 2014 09:37 #583482

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2565
Optimaal, tnx, mooie basis, nog ff laten glimmen en je gaat weer een knoop harder. mooi om te zien hoe iedereen het op zijn manier doet.

dankje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.127 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl