Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Nanni 2.50 HE, 14 pk / 10.3 Kw, Bouwjaar 2000

Nanni 2.50 HE, 14 pk / 10.3 Kw, Bouwjaar 2000 22 feb 2015 15:39 #599375

Hallo,

Ik heb een bootje op het oog en daar zit volgende motor in:
Nanni 2.50 HE, 14 pk / 10.3 Kw, Bouwjaar 2000

Ik heb geen verstand van motoren, vandaar dat ik hier eens wat meer info vraag.
Heb de zoekfunctie uiteraard al eens geraadpleegd maar vind het niet zo 1,2,3...

Zijn dat betrouwbare modellen?

Alle info is welkom
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nanni 2.50 HE, 14 pk / 10.3 Kw, Bouwjaar 2000 22 feb 2015 15:44 #599376

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Ik heb die motor in mijn vorige boot gehad (nieuw 2000). Basis is een Kubota blok. Miljoenen van gemaakt.
Betrouwbaar, echter mijn motor liep erg rauw, vergeleken bij mijn huidige VP.
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nanni 2.50 HE, 14 pk / 10.3 Kw, Bouwjaar 2000 22 feb 2015 15:46 #599378

Bij mij staat er ook zo eentje in ik, prima motor. Niet te kort voorgloeien.
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nanni 2.50 HE, 14 pk / 10.3 Kw, Bouwjaar 2000 22 feb 2015 17:08 #599409

  • mjanssen
  • mjanssen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 846
Hier een HE 4200 uit 2003. ZOals gezegd, Kubota basisblok. Ook de marinisatie is degelijk gedaan waarbij ook op gewicht gelet is. Dat zie je minder bij goedkopere motoren. Alleen jammer dat ze de slangen mee gespoten hebben, een kleinigheidje, maar dat zie je meer. Vergelijkbaar met Beta, Vetus (mitsibishi) en andere top motoren.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nanni 2.50 HE, 14 pk / 10.3 Kw, Bouwjaar 2000 23 feb 2015 20:07 #599805

Ok, bedankt voor de info.

Dus bij regulier / goed onderhoud heb je een betrouwbare motor die je niet snel in de steek zal laten... en die nog wel ettelijke jaren zal blijven functioneren neem ik aan. Ik zie regelmatig motoren voorbij komen van >25jaar oud; hoeft dus geen probleem te zijn, mits goed onderhouden uiteraard.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.109 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl