Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Dieseltje stuk, maar hoe erg ?

Dieseltje stuk, maar hoe erg ? 22 juni 2015 14:50 #637970

  • iGrf
  • iGrf's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1263
Ondertussen is het 2 maanden later maar door het varen op andere boten, druk op het werk etc etc is de motor nog altijd niet gemaakt.
De cylinderkop is ondertussen wel binnen geweest om te testen en te vlakken, jammer genoeg was het nieuws van de workshop niet goed.

Quote
Je cilinderkop is stuk jammer genoeg…we zagen al een scheurtje inwendig en tijdens het opstarten van onze druktest scheurde het helemaal open.
unQuote

Onderdelen zijn nog wel te krijgen maar de kosten gaan niet meer evenredig zijn met de waarde van het motortje en is natuurlijk nog geen garantie op een goed resultaat want over de staat van de rest weet ik niet zoveel.

Dus dit is einde verhaal voor de motor, ik ga hem er uit de boot slopen, de bun openmaken en een buitenboord erin hangen.
Langzaam onderweg om de wereld te verkennen met onze zeilboot.
sailingelburro.com
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dieseltje stuk, maar hoe erg ? 22 juni 2015 15:51 #637990

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Jammer dat de motor niet meer te redden was. Maar waarom niet een ander dieselblokje terugplaatsen? Een BBmotor in bun (en benzine ipv diesel) lijkt mij toch een oplossing die meer ipv minder gedoe geeft. Ik zou in ieder geval veel liever op diesel knorren.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dieseltje stuk, maar hoe erg ? 22 juni 2015 16:12 #637994

  • iGrf
  • iGrf's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1263
Je hebt gelijk een dieseltje is waarschijnlijk een betere/duurzamere oplossing.

Grootste reden is kostprijs, dieseltje is een pak duurder dan een buitenboord.
ik vind het (mentaal) ook niet te verantwoorden om het dubbele van de aankoopprijs van de boot in een vervanging van de motor te steken.

Ik gebruik de motor toch enkel om buiten te varen en een sluisje mee te pakken, heb verleden keer (met de kapotte motor) gemerkt dat het NIET hebben van een motor eigenlijk een zegen is.
Zeilen met 1 knoop snelheid is eigenlijk heel rustgevend :)
Langzaam onderweg om de wereld te verkennen met onze zeilboot.
sailingelburro.com
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dieseltje stuk, maar hoe erg ? 22 juni 2015 16:38 #638004

Hoi,

Lees net je stuk over de BMW diesel, als ik mij niet vergis is deze motor vergelijkbaar met de Renault rc11d. Ik heb hier een sloopblokje voor je . Misschien kun je hem zo toch weer oké krijgen . Maak even een foto van de kop dan kan ik zien of het dezelfde is.

Gr joris
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dieseltje stuk, maar hoe erg ? 22 juni 2015 16:46 #638005

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8525
iGrf schreef :
Je hebt gelijk een dieseltje is waarschijnlijk een betere/duurzamere oplossing.

Grootste reden is kostprijs, dieseltje is een pak duurder dan een buitenboord.
ik vind het (mentaal) ook niet te verantwoorden om het dubbele van de aankoopprijs van de boot in een vervanging van de motor te steken.
Het hoeft niet super duur te zijn. Als je huidige randapparatuur (as, schroef, tank etc, onderschat deze dingen niet qua kosten) een beetje past.
Verbouwing bun en een goede BBM kom je ook al aardig in de buurt.

Qua kosten is het misschien niet verantwoord voor deze boot. Maar bedenk dat je een motor ook weer los kan verkopen als je deze boot weg gaat doen. Zo'n yanmar ben je dan zo kwijt.
Laatst bewerkt: 22 juni 2015 16:52 door Philip.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dieseltje stuk, maar hoe erg ? 22 juni 2015 18:10 #638033

Ik zie net dat een rc11d anders is maar als je even op marktplaats kijkt en zoekt onder watersport en boten naar Renault zie je voor weinig een rc12d dit is volgens mij het zelfde als jou BMW

Gr joris
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.123 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl