Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Geen brandstoftoevoer vanuit losse tank BB

Geen brandstoftoevoer vanuit losse tank BB 06 mei 2015 19:24 #622902

  • Baak
  • Baak's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 134
Na 1,5 jaar stil gestaan te hebben lukte het afgelopen weekend maar moeilijk om benzine richting de motor te krijgen vanaf de losse tank. Mijn eerste vermoeden was een kapotte balg. Deze vervolgens vervangen voor een nieuwe. Hiermee lukte het ook nog niet. Vervolgens heb ik de tank uit debakskist gehaald en wat hoger gelegd. Toen lukte het uiteindelijk wel om brandstof door te pompen, maar de balg bleef veel lucht pakken vanaf de motorzijde. Omdat ik in de bakskist zo weinig mogelijk koppelingen in de benzineslang wil hebben, had ik de balg ca. 1,5 mtr achter de tank zitten, net voor de BB. Nu heb ik de balg gelijk achter de tank zitten en lijkt het probleem minder. Voorheen heb ik hier geen problemen mee gehad.
- Maakt de positie van de balg uit voor het werken ervan?
- Zijn er kwaliteitsverschillen in de zuigkracht van een balg, en zo ja, wat is een goede
Bijlagen:
Baak

maxi 77
Laatst bewerkt: 06 mei 2015 19:25 door Baak.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen brandstoftoevoer vanuit losse tank BB 06 mei 2015 20:17 #622931

  • henkvd
  • henkvd's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4156
slangklem na de pomp balg zit los ? tenminste daar lijkt het op als ik de foto bekijk.


Positie maakt niet uit, als de pijl op de balg maar naar de motor wijst, verder is er veel kwaliteit verschil, de goedkope scheuren binnen een paar jaar en worden keihard, duurdere gaan jaren mee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen brandstoftoevoer vanuit losse tank BB 06 mei 2015 20:22 #622934

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7619
ontluchter van de tank ook opengedraaid?
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen brandstoftoevoer vanuit losse tank BB 06 mei 2015 20:30 #622936

  • MrDJ
  • MrDJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 900
om de goede brandstof doorvoer te testen:

slang los koppelen van de motor.
Houd het slang uiteinde boven een opvang bakje en druk een schroevendraaier tegen het stalen afsluit balletje aan het einde van de slang en pompen maar.
Als er voldoende brandstof uit de slang komt is de aanvoer wel goed.

vrgrt,

MrDJ
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen brandstoftoevoer vanuit losse tank BB 06 mei 2015 20:43 #622941

In de motor zelf zit een membraam pompje.
Is dat nog goed?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen brandstoftoevoer vanuit losse tank BB 07 mei 2015 07:52 #622994

Baak schreef :
maar de balg bleef veel lucht pakken vanaf de motorzijde.

Dat is heel raar want in de balg zitten terugslagklepjes die alleen aanzuigen ( lucht of benzine) vanaf de tank mogelijk maken. Kan eigenlijk alleen als er in de pompbalg een lek zit (alleen zie je dan bij indrukken daar ook lucht/benzine uit komen) of het terugslagklepje (kogeltje) aan de motorkant niet werkt bijv. door vervuiling, een heel klein vuiltje is al genoeg .
Ja , en als de pompbal verkeerd om zit zuig je uiteraard ook lucht vanaf de motorkant aan .
Ad

Laatst bewerkt: 07 mei 2015 07:52 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen brandstoftoevoer vanuit losse tank BB 07 mei 2015 09:39 #623031

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
Baak schreef :
Na 1,5 jaar stil gestaan te hebben lukte het afgelopen weekend maar moeilijk om benzine richting de motor te krijgen vanaf de losse tank. Mijn eerste vermoeden was een kapotte balg. Deze vervolgens vervangen voor een nieuwe. Hiermee lukte het ook nog niet. Vervolgens heb ik de tank uit debakskist gehaald en wat hoger gelegd. Toen lukte het uiteindelijk wel om brandstof door te pompen, maar de balg bleef veel lucht pakken vanaf de motorzijde. Omdat ik in de bakskist zo weinig mogelijk koppelingen in de benzineslang wil hebben, had ik de balg ca. 1,5 mtr achter de tank zitten, net voor de BB. Nu heb ik de balg gelijk achter de tank zitten en lijkt het probleem minder. Voorheen heb ik hier geen problemen mee gehad.
- Maakt de positie van de balg uit voor het werken ervan?
- Zijn er kwaliteitsverschillen in de zuigkracht van een balg, en zo ja, wat is een goede

In geval van 2 Takt misschien Gummi vorming in de tank waardoor de boel verstopt is.
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen brandstoftoevoer vanuit losse tank BB 07 mei 2015 19:13 #623133

  • Baak
  • Baak's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 134
Bedankt voor de reacties. Alle slangenklemmen zaten aangedraaid, ontluchting stond open. Pompbal zit ook in de goede richting. Motor is 4tact, benzine is nieuw. Tijdens het testen zat de tank niet op de motor en de connector had ik er af. M.a.w het probleem zit niet aan de motorzijde.
Mijn vermoeden na een nachtje slapen: de oude balg was kapot, de nieuwe is niet zo'n goede en heeft minder kracht dan de oude. Wanneer er bij de nieuwe balg te veel lengte slang zit tussen de nieuwe balg en de tank trekt de balg valse lucht uit de andere kant langs de terugslagklep omdat dit minder weerstand biedt dat een vacuüm creëeren aan de tandzijde. M.a.w. Een slechte balg...
Baak

maxi 77
Laatst bewerkt: 07 mei 2015 19:14 door Baak.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen brandstoftoevoer vanuit losse tank BB 07 mei 2015 20:07 #623149

Let op dat je de pompbal met de pijl naar boven houdt, zeker tijdens de eerste pompbewegingen, de klepjes vallen door hun gewicht terug naar beneden.
Houd je bal verkeerd om, dan vallen de klepjes open.
Het kan dan behoorlijk lang duren voor er voldoende vloeistof is om goed te pompen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen brandstoftoevoer vanuit losse tank BB 08 mei 2015 08:51 #623216

  • canuma
  • canuma's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 434
Saeftinghe schreef :
Let op dat je de pompbal met de pijl naar boven houdt, zeker tijdens de eerste pompbewegingen, de klepjes vallen door hun gewicht terug naar beneden.
Houd je bal verkeerd om, dan vallen de klepjes open.
Het kan dan behoorlijk lang duren voor er voldoende vloeistof is om goed te pompen.

bedankt voor de tip. nooit bij stilgestaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen brandstoftoevoer vanuit losse tank BB 19 mei 2015 20:44 #626673

  • Baak
  • Baak's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 134
Het probleem is met een nieuwe, wel werkende balg opgelost. De "oude" nieuwe balg trok te veel lucht vanaf de verkeerde kant. Deze heb ik gelukkig nog terug kunnen brengen.
Baak

maxi 77
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.126 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl