Baak schreef :
Na 1,5 jaar stil gestaan te hebben lukte het afgelopen weekend maar moeilijk om benzine richting de motor te krijgen vanaf de losse tank. Mijn eerste vermoeden was een kapotte balg. Deze vervolgens vervangen voor een nieuwe. Hiermee lukte het ook nog niet. Vervolgens heb ik de tank uit debakskist gehaald en wat hoger gelegd. Toen lukte het uiteindelijk wel om brandstof door te pompen, maar de balg bleef veel lucht pakken vanaf de motorzijde. Omdat ik in de bakskist zo weinig mogelijk koppelingen in de benzineslang wil hebben, had ik de balg ca. 1,5 mtr achter de tank zitten, net voor de BB. Nu heb ik de balg gelijk achter de tank zitten en lijkt het probleem minder. Voorheen heb ik hier geen problemen mee gehad.
- Maakt de positie van de balg uit voor het werken ervan?
- Zijn er kwaliteitsverschillen in de zuigkracht van een balg, en zo ja, wat is een goede
In geval van 2 Takt misschien Gummi vorming in de tank waardoor de boel verstopt is.