Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Nieuw blok, maar alle leidingen los.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 25 juni 2015 23:25 #639042

  • Scarabee
  • Scarabee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1214
Stel he, Het duurt wat langer dan je had verwacht om bij je klant een nieuwe motor te installeren en je je zit al ruim over de tijd die je met je klant had afgespoken.

Wat doe je dan?

1. Alles snel afraffelen en zo snel mogelijk afleveren
of
2. Je neemt contact op met de klant, legt de situatie uit en vervolgens lever je alles zoals het hoort af.

Als je punt 1 ergens anders flikt, dan lig je eruit. mits je geluk hebt en een kans krijgt om alles recht te zetten.

Punt 2 is wat klantgericht, levert je misschien nog een klant of 2 op. kan natuurlijk ook zijn dat de klant niet tevreden is over het tijdsbestek, maar dan heb je in iedergeval toch nog goed werk geleverd.

Of hij nou iemand ingehuurd heeft of niet maakt niet uit, hij heeft de klus aangenomen dus hij is tevens ook de verantwoordelijke
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 25 juni 2015 23:27 #639043

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2773
Ik ben zowiezo ervoor om altijd een bedrijf op een normale manier te benaderen, dit zou niet afhankelijk moeten zijn omdat je wat gedaan wilt hebben van het bedrijf, maar omdat het normaal is om normaal te reageren.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 26 juni 2015 07:10 #639069

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9497
Iet of wat degelijke werf (of ander bedrijf) laat toch met veel plezier en beroepsfierheid zien welk werk hij heeft afgeleverd voordat de klant betaald? Vergezeld van een woordje uitleg?
Gebeurt dit niet dan kan je al op voorhand twijfelen aan het geleverde werk!

Dat een klant braaf aanneemt dat het werk in orde is, kan je hem niet kwalijk nemen: degelijkheid is verdekke wat je mag verwachten! Helaas wordt steeds vaker enkel aan winst gedacht en is beroepsfierheid tegenwoordig ver te zoeken!
Sous les pavés, la plage.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 26 juni 2015 07:19 #639072

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Foto's....................?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 26 juni 2015 08:11 #639086

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9251
Nou, niet alleen tegenwoordig hoor. Dat is van alle tijden.

Ik ben t gedeeltelijk eens met dat je goed werk mag verwachten. Dat doe je bij je auto garage ook. En ook daar gaat t mis. En dat is een markt die veel verder geprofessionaliseerd dan de jachtwerven. Dat is toch vaker ambachtelijk werk. Met bijbehorende grotere foutmarge. Dat wetende, hoort daar een betere eindcontrole bij.

Maar de eerste aktie hoort te zijn, fotos maken en bellen. Eerst kijken wat er normaal te regelen valt. Als grote mensen onder elkaar.

Hoe is t er trowuens inmiddels mee?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 29 juni 2015 15:31 #639961

  • camprr
  • camprr's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 33
Ik heb nu iig al het leidingwerk (diesel af/aanvoer, water af/aanvoer) 'gerepareerd'. Het probleem is ook dat ik in 2 weken naar Engeland op vakantie wil, en ik dus zeker wil weten dat alles klaar is. Het gaat me niet eens zo om het geld of me gelijk halen.

Wat ik veel belangrijker vind is dat ik weet dat het goed geregeld is. Daar slaap ik een stuk beter van. Als ik niet de mogelijk had om het zelf op te lossen (gebrek aan kennis of vaardigheden) dan had ik het niet bij hem laten repareren. Ik mis bijvoorbeeld ook heel wat moeren/bouten van de stuurwielconstructie, ook was het stuurwiel niet eens goed aangedraaid! De plaat die boven de motor zit (middenkuiper) is ook niet water-dicht gemonteerd, zoals die voor de inbouw wel zat.

De bedrading is gewoon over andere slangen in de motorruimte 'heen gehangen', en als die los komt, dan valt die zo in de draaiende schroefas. Het is echt _slecht_ gedaan!

Het blok is goed uitgelijnd, goed bevestigt. Zijn 'excuus' om de leidingen vast te zetten was, en ik citeer: "Zo doen we het altijd, na 4-5 jaar vervangen we toch weer alle leidingen".

Dat vind ik heel leuk voor hem (en goeie werkverschaffing), maar hij gaat uit van het 'normale' gebruiksprofiel van een zeiljacht in Nederland. Misschien 10-15x per jaar het marker/ijssel-meer op. Wij zijn van plan om volgend jaar te vertrekken op wereldreis, en dan krijgt het hele zooitje wat meer te verduren, en dan ben ik mogelijk al na 4 maanden aan de beurt met al het leidingwerk. Bedankt, maar daar pas ik voor. Hij was zich ervan bewust dat we met deze boot op wereldreis willen.

Ik heb nu ook nog met wat mensen gesproken op onze jachthaven, en nog wat meer horrorverhalen gehoord. Mosterd na de maaltijd.

En ja, ik ben terug geweest bij hem, en ja, hij heeft aangegeven het te willen goedmaken, maar ik heb zo'n laag vertrouwen in de man, en baal van al zijn niet nagekomen toezeggingen, dat ik geen werk door hem meer wil laten doen. Dan neem ik het maar voor lief dat ik geen garantie heb op de werkzaamheden.
Laatst bewerkt: 29 juni 2015 15:35 door camprr.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 29 juni 2015 15:38 #639964

  • camprr
  • camprr's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 33
Ik zal binnenkort even wat foto's plaatsen, maar dan is ook direct duidelijk om welke leverancier het gaat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 29 juni 2015 15:58 #639966

  • camprr
  • camprr's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 33
Ik moet zeggen dat ik zo lang mogelijk redelijk ben geweest. Nog even een tijdslijn:

1 dag (3 weken te gaan):
Ik: "Kunnen we de boot neer leggen zodat je er aan kan werken?"
Hij: "Nee, ik moet nog wat dingen doen aan mijn eigen boot, vrijdag ligt die weer in de box op de jachthaven, dan pas jij er bij.
"
8ste dag (2 weken te gaan):
Ik (Gebeld): "Kunnen we hem neerleggen, je hebt immers nog maar 2 weken tot opleverdatum"
Hij: "Ja, kom maar brengen, we zoeken wel even een hoekje, mijn eigen boot ligt er namelijk nog"

12de dag (~1 week te gaan):
Ik en mijn vrouw zijn langs gegaan om de vorderingen te bekijken.
Ik: "Er is nog helemaal niets gedaan, onze boot ligt er nu 1 week, de eerste week wilde je hem niet, dus er is nog een week over."
Hij: "Maar in een week lukt het niet, hoor. Ik heb meer tijd nodig. Maar we gaan er nu met 3 man aan door totdat die af is."
Die zaterdag zijn ze begonnen met het verwijderen van het blok. Die zou die dag er uit zijn.

Daarna ben ik iedere dag na mijn werk langs gegaan om te kijken of er vorderingen waren. Vaak als ik zo rond 16:30 kwam buurten waren ze niet bezig met de boot (steekproef, dus is natuurlijk niet 100% betrouwbaar).

Uiteindelijk is de 3rde week ook verstreken (er waren wel wat vorderingen, het nieuwe blok was een aantal keren gepast, en er moest nog wat speciaal draaiwerk gebeuren aan de schroefas) en moesten we met de auto naar een "nat palaver" voor de zomervakantie. In de vierde week werd mij op maandag verzekerd dat hij op vrijdag af zou zijn. Wat denk je? Belt ie vrijdag middag om te zeggen dat we Zaterdag een proefvaart kunnen maken (niet af op vrijdag dus!).

Zaterdag ochtend heen, ze waren nog niet klaar, "Kom maar terug over 1 uurtje" was het bericht. Na een uur terug gegaan. We konden varen! WOohooo..

Na 200M was het feestje voorbij. Motor oververhit. Toen heeft de beste man niet geluisterd naar mijn advies (ontluchten op het hoogste punt), maar direct de thermostaat uitgebouwd. Die deed het natuurlijk perfect, want het blok was getest door de mariniseerder, en voor goed bevonden! Na wat morren toch maar even op het hoogste punt ontlucht en er ging zowaar weer voor 2Liter aan koelvloeistof in.

Toen had ik nog niet de gelegenheid in de motor-ruimte te kijken, want alles was nog vies en smerig (vloer, dek, zeilhoes, etc). Ze zouden nog wel alles even schoonmaken en dan zou ik de boot om 17:00 op kunnen halen, zo gezegd, zo gedaan.

Ze waren het harpje van de giek kwijt, die zou die nog wel even in de brievenbus gooien (weer een niet nagekomen toezegging). Hij bleek uiteindelijk het harpje kwijt te zijn, en zo misste ik nog wel een stuk of 5 a 6 moeren en bouten van de stuurstand, de electra-installatie enz enz.

Maar goed, die avond terug naar de box en het werk ge-inspecteert. Met alle gevolgen zoals hierboven beschreven.

Dus of ik nog terug wil naar de beste man? Nou nee. Kan je het me kwalijk nemen?

Ik heb nu ruim 10 uren draaitijd, en het blok loopt echt perfect en de uitlijning op de schroefas is perfect. Dat dan weer wel....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 29 juni 2015 16:04 #639968

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Een blok dat door fout van de installateur binnen 200m oververhit tijdens de proefvaart, mocht hij van mij gelijk uitbouwen...

Ben overigens wel benieuwd naar blok en omstandigheden.

Elk blok krijgt daarvan toch een tik mee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 29 juni 2015 16:24 #639972

  • camprr
  • camprr's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 33
Koetz, was niet de schuld van het blok! Blok is goed, je moet als installateur zorgen dat het goed ontlucht is. Installateur fout dus, wederom!

Zie laatste regels. Blok loopt goed, maarja pas 10 draaiuren.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 29 juni 2015 16:57 #639983

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
Vervelend allemaal.

Ik zou de importeur van de motor bellen en om advies gaan vragen.

Bij het inbouwen van een nieuw blok komt van alles kijken. Denk ook even aan speciale olie voor het inlopen, misschien wel speciale voorschriften voor het wisselen van alle filters na X tijd. Al die info moet je nu zelf achterhalen. Doen hoor!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 29 juni 2015 17:58 #639995

  • @jasper
  • @jasper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1022
Een blok wat al gelijk warm loopt heeft wel een enorme opdonder gehad.het is gelijk 10 jaar ouder
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 29 juni 2015 18:39 #640004

Prutsers dus. Jammer maar helaas. Ook jammer dat je zo onder tijdsdruk staat. Gaat immers best om een hoop geld. De gebruikelijke manier in zo'n situatie is om het werk af te keuren en alle zichtbare gebreken te benoemen met een voorbehoud voor nog onzichtbare gebreken en de leverancier de gelegenheid geven tot herstel naar genoegen (aangetekend aanschrijven en strak aan de termijn houden) en zo niet op kosten van de leverancier door derden laten uitvoeren. Het is dan wel handig als je niet of nog maar gedeeltelijk betaald heb.

@rob10. Kweenie hoor, maar volgens mij heeft een klant altijd gelijk. Sommige ondernemers denken nog steeds dat dat niet zo is maar die leven dan nog in een verleden tijdperk.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 29 juni 2015 19:44 #640037

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
camprr schreef :
Koetz, was niet de schuld van het blok! Blok is goed, je moet als installateur zorgen dat het goed ontlucht is. Installateur fout dus, wederom!

Zie laatste regels. Blok loopt goed, maarja pas 10 draaiuren.

Zijn mijn centjes niet Camperr. Geen koelwater in bovenste deel van het blok / cilinderkop betekent vaak een kromme kop. Of in elk geval een kop die thermisch op zijn do der heeft gehad.

GEEN nieuw blok meer dus maar 1 die al flink op zijn donder heeft gehad. Dat hij nu mooi loopt zegt niets.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 29 juni 2015 20:26 #640055

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2773
@jasper schreef :
Een blok wat al gelijk warm loopt heeft wel een enorme opdonder gehad.het is gelijk 10 jaar ouder

Huh? Als je een overtemperatuur alarm hebt lijkt het me van niet. :pinch:

Lekker ff camprr bang maken? :angry:

Ik heb problemen met de koeling gehad, en wel 10 keer zo'n alarm mogen meemaken, dat wordt dan uhh.... juist, 100 jaar ouder.
Laatst bewerkt: 29 juni 2015 20:28 door Airgead.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 29 juni 2015 20:29 #640057

  • @jasper
  • @jasper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1022
Airgead schreef :
@jasper schreef :
Een blok wat al gelijk warm loopt heeft wel een enorme opdonder gehad.het is gelijk 10 jaar ouder

Huh? Als je een overtemperatuur alarm hebt lijkt het me van niet. :pinch:

Lekker ff camprr bang maken? :angry:

Ik heb problemen met de koeling gehad, en wel 10 keer zo'n alarm mogen meemaken, dat wordt dan uhh.... juist, 100 jaar ouder.

Ik maak niemand bang,maar gelukkig staat koetz me bij
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 29 juni 2015 20:34 #640058

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2773
@jasper schreef :
Airgead schreef :
@jasper schreef :
Een blok wat al gelijk warm loopt heeft wel een enorme opdonder gehad.het is gelijk 10 jaar ouder

Huh? Als je een overtemperatuur alarm hebt lijkt het me van niet. :pinch:

Lekker ff camprr bang maken? :angry:

Ik heb problemen met de koeling gehad, en wel 10 keer zo'n alarm mogen meemaken, dat wordt dan uhh.... juist, 100 jaar ouder.

Ik maak niemand bang,maar gelukkig staat koetz me bij

Misschien heb je gelijk, zoveel verstand van motoren heb ik niet. Heb anders tot nu toe (afkloppen) nog niet iets gemerkt dat de motor een kromme kop heeft of iets dergelijks....

Koelwater blijft mooi op pijl, hetzelfde voor de olie, en de kleppen zijn daarna door een monteur gesteld. Wat uit de uitlaat komt ziet er ook goed (dus niet te zien behalve water) uit.

Wat ik bedoel is dat het een nogal baute uitspraak is waar je weinig mee kunt maar wel de eigenaar een vervelend gevoel mee geeft.
Laatst bewerkt: 29 juni 2015 20:35 door Airgead.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 29 juni 2015 20:47 #640061

Dat temperatuur alarm waarschuwt vóór er problemen zijn.
Dat is het doel van zo´n alarm.

Het is natuurlijk wel van belang wat gedaan wordt wanneer er alarm is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 29 juni 2015 20:55 #640065

  • Happydart
  • Happydart's Profielfoto
Rob10 schreef :
Airgead. Natuurlijk heb je gelijk. Maar er is een groot verschil tussen gelijk hebben en je gelijk krijgen. Ik heb als ondernemer dagelijks met dit soort gevallen te maken. Niet dat we zulk slecht werk of artikelen leveren maar waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. De klant die gewoon normaal de klacht meld die wordt normaal en vriendelijk geholpen. Omdat het meestal om grotere zakelijke klanten gaat zijn alle partijen meestal gelukkig erg professioneel. We doen er dan ook alles aan om de klant te helpen. Af en toe heb je er een enorme zeikerd bij die met veel kabaal meent gelijk te hebben. Die proberen we ook gewoon te helpen maar als hij blijft doorzeiken houdt het al heel snel op. Dan zorgen we ervoor dat hij heel snel geen klant meer bij ons wordt. Dat doe ik omdat ik geen zin heb in al die negativiteit. Dan gaan de papieren naar de advocaat en dan mag die het uitzoeken. Gelukkig komt dit heel sporadisch voor maar als je het psychologische voordeel van een normale benadering van dit soort zaken niet doorhebt, sta je al 10 punten achter op de ander. Er zijn maar heel weinig mensen die menen gelijk te hebben en dat dan ook krijgen. Iemand die normaal doet help je graag. De zeikerds ben je liever kwijt dan rijk. Feitelijk heeft Camprr de werf nodig maar de werf heeft Camprr niet meer nodig want die heeft zijn dure centjes al netjes betaald. Niet slim dus.


In vet gedrukt : En daar gaat het bij veel "ondernemers" over ...
Laatst bewerkt: 29 juni 2015 20:57 door Happydart.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 29 juni 2015 21:03 #640068

Wat een prutser die werf. Maarruh een blok dat even warm loopt is dan "gelijk tien jaar ouder" en "moet gelijk uitgebouwd worden, want kromme cilinderkop"? Hou alsjeblieft op met die onzin. Jullie jagen Camprr de stuipen op het lijf. Als je er geen verstand van hebt dan geen commentaar geven. 200 meter warm lopen is niet schadelijk en niks om je zorgen over te maken.
Laatst bewerkt: 29 juni 2015 21:09 door Account op verzoek verwijderd 5.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 29 juni 2015 21:09 #640072

En hoe wapen je je tegen ondernemers die op je geld uit zijn en prutswerk leveren:
- Nooit en niks aanbetalen (nooit dus!)
- Bij voorkeur tijdens werkzaamheden controle uitoefenen
- Bij eindoplevering kritisch zijn op verrichte werkzaamheden. Als er nog zaken moeten worden opgelost DAN PAS BETALEN als het werk verricht is. NIET EERDER! Als je betaalt heeft de werf je niet meer nodig (zie dit draadje).
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 30 juni 2015 05:51 #640101

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
Rob10 schreef :
En hoe wapen je je tegen ondernemers die op je geld uit zijn en prutswerk leveren:
- Nooit en niks aanbetalen (nooit dus!)
- Bij voorkeur tijdens werkzaamheden controle uitoefenen
- Bij eindoplevering kritisch zijn op verrichte werkzaamheden. Als er nog zaken moeten worden opgelost DAN PAS BETALEN als het werk verricht is. NIET EERDER! Als je betaalt heeft de werf je niet meer nodig (zie dit draadje).

Wat een gekke toestand nou weer. Eerst spreekt het ondernemershart over vervelende klanten die maar zeuren en nu over onbetrouwbare ondernemers die dienoverkomstig behandelt moeten worden.

De waarheid zal wel in het midden liggen. Duidelijke communicatie over je verwachtingen en je prestatie's is denk ik voor klant en ondernemer de sleutel tot een goede deal. En een deal wordt pas afgesloten na oplevering en betaling, niet bij het tekenen van het contract.

Evengoed zeer vervelend Camperr. Ik zeg het nog maar eens: bellen met de importeur.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 30 juni 2015 05:54 #640102

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
Koezt schreef :
camprr schreef :
Koetz, was niet de schuld van het blok! Blok is goed, je moet als installateur zorgen dat het goed ontlucht is. Installateur fout dus, wederom!

Zie laatste regels. Blok loopt goed, maarja pas 10 draaiuren.

Zijn mijn centjes niet Camperr. Geen koelwater in bovenste deel van het blok / cilinderkop betekent vaak een kromme kop. Of in elk geval een kop die thermisch op zijn do der heeft gehad.

GEEN nieuw blok meer dus maar 1 die al flink op zijn donder heeft gehad. Dat hij nu mooi loopt zegt niets.
Valt wel wat mee ;)
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 30 juni 2015 06:35 #640110

  • Mephisto
  • Mephisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1724
Ik moet helaas mee met koezt. in de zoektocht naar ene leuk blokje voor in de fs23 heb ik veel marktplaats spul gezien en horen lopen.

Het ziet er allemaal heel gelik uit. en klinkt redelijk goed Maar het zijn allemaal motip revisies.

zeker als je wat door vraagt en kijkt. maar alles komt draaiend uit een boot en is vervangen omdat ze toch zwaarder wilden... uhu...

extreem lage compressie waarden. blokken die letterlijk gekantelde zuigers hebben gehad die met een setje nieuwe veren lopen. gescheurde zwetende koppen speling op de aandrijfas.

Ja het draait maar dat doen diesels al snel. probleem alleen is dat je zonder dempers en op een los staand houten bok de problemen niet hoort.

het is op een uitzondering daar gelaten (maar de prijs van die uitzondering ligt niet ver van zelf iets goeds mariniseren af) gewoon tot op de draad versleten en aan een stevige revisie toe

uiteraard herstelbaar maar jaagt de kosten wel flink op. Het blijkt een betrouwbaardere optie in de berekeningen van het financiële plaatje om een jong gebruikt 2 cylinder diesel blok (Kubota of Lombardini) uit een brommobiel met schade of ander industrieel werktuig te trekken en die zelf te gaan mariniseren.

maar dat wist ik eigenlijk al voordat ik ging zoeken want 10 jaar terug toen ik zelf wat gemariniseerd heb was dat ook al zo
Laatst bewerkt: 30 juni 2015 07:51 door Mephisto.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Nieuw blok, maar alle leidingen los. 30 juni 2015 08:29 #640139

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9497
Mephisto schreef :
Ik moet helaas mee met koezt. in de zoektocht naar ene leuk blokje voor in de fs23 heb ik veel marktplaats spul gezien en horen lopen.

Het ziet er allemaal heel gelik uit. en klinkt redelijk goed Maar het zijn allemaal motip revisies.

zeker als je wat door vraagt en kijkt. maar alles komt draaiend uit een boot en is vervangen omdat ze toch zwaarder wilden... uhu...

extreem lage compressie waarden. blokken die letterlijk gekantelde zuigers hebben gehad die met een setje nieuwe veren lopen. gescheurde zwetende koppen speling op de aandrijfas.

Ja het draait maar dat doen diesels al snel. probleem alleen is dat je zonder dempers en op een los staand houten bok de problemen niet hoort.

het is op een uitzondering daar gelaten (maar de prijs van die uitzondering ligt niet ver van zelf iets goeds mariniseren af) gewoon tot op de draad versleten en aan een stevige revisie toe

uiteraard herstelbaar maar jaagt de kosten wel flink op. Het blijkt een betrouwbaardere optie in de berekeningen van het financiële plaatje om een jong gebruikt 2 cylinder diesel blok (Kubota of Lombardini) uit een brommobiel met schade of ander industrieel werktuig te trekken en die zelf te gaan mariniseren.

maar dat wist ik eigenlijk al voordat ik ging zoeken want 10 jaar terug toen ik zelf wat gemariniseerd heb was dat ook al zo

Euh, helpt dit Camprr verder? Die heeft toch een nieuw blok?
Persoonlijk vind ik het wel tijd om namen te noemen hier....!
Sous les pavés, la plage.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.179 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl