Ik heb een vraag of iemand kan aangeven wat nou wel en niet een 'overdadig' trillende motor VP2003 motor is? Vorig jaar had ik hier ook al wat last van en toen bleek m'n stationair toerental te laag; toen opgekrikt naar 800 toeren en dat was toen goed. Nu viel het mij weer op dat deze bij koude motor minder trilt als bij warm en dat boven de 1200 toeren de motor stil (niet trillend is). Ook viel het mij 1 keer op dat trilling bijna niet aanwezig was bij stationair maar heftiger werd op het moment dat ik stationair vooruit ging. Ik heb een watergekoelde keerkoppeling.
Zie ook dit filmpje:
www.dropbox.com/s/9x6ettfikp73...%2012.14.18.mp4?dl=0
Ik heb het volgende al nagekeken:
- motorrubbers voor & achter allen goed zonder scheurtjes of 'verroeste'bouten in de ophanging onder het rummber
- geen wier/gras aan de schroef
- op de wal had ik minimale speling op de schroef maar bij het ronddraaien op de wal geen tikkende geluiden of impressie dat de as 'krom' was of moeilijk draaide
- olie en alles is goed
- momenteel wil ik m'n verstuivers voor de zekerheid nog laten testen (als ik ze er tenminnste uitkrijg wat vandaag en gister met wat hulp van WD40 nog niet lukte.
- waterpomp werkt goed
- thermostaat is goed en getest
Mocht iemand nog tip hebben dan hoor ik het graag; ik verdenk misschien de speling op de as maar kan/ga dit pas weer verder checken zonder noodzaak als de boot weer uit het water gaat.
Als iemand nog een tip heeft hoe ik de verstuiver los kan halen zonder de huls dan is het welkom...
Goede vaart!