Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Koelwaterbeluchter

Koelwaterbeluchter 15 juli 2015 20:07 #644030

Op mijn Ruggerini zit een koelwaterbeluchter gemonteerd



Daar ligt ook een beluchting leiding,



maar die is niet aangesloten
in de spiegel komt dat hier op uit




Heeft het nut om eea weer aan te sluiten?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Koelwaterbeluchter 15 juli 2015 20:30 #644034

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Koelwaterbeluchter 16 juli 2015 09:27 #644128

  • Olav
  • Olav's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 913
Aansluiten slangetje heeft wel nut, maar dan zul je bij de gemonteerde Vetus beluchter wel eerst het ventieltje eruit moeten halen (twee schroefjes bovenzijde lossen, ventiel eruit en weer in elkaar zetten).
Voordeel is dat je daarmee een open type beluchter maakt die dus geen last meer kan hebben van een niet goed werkend ventiel. Tevens heb je dan een controle staaltje water in zicht.
1997-heden: Ritme, stalen Koopmans 33 / 2018-heden: Urgje, polyester First 18
1970-1983: badeend en vlot / 1983-1987: Afrodite, polyester schakel / 1987-1997: Regatta, hechthouten Primaat
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Koelwaterbeluchter 16 juli 2015 18:30 #644254

Dank, ga ik mee aan de slag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Koelwaterbeluchter 16 juli 2015 18:37 #644261

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
en plaats hem dan verticaal.
of de foto recht zetten :side:
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Koelwaterbeluchter 16 juli 2015 18:49 #644268

Als je weet ik welke bochten ik me moet gaan wringen,
dan weet ik niet meer wat boven of onder is en op z'n kant is dan wel zo veilig:-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Koelwaterbeluchter 17 juli 2015 07:59 #644400

sy helios schreef :
en plaats hem dan verticaal.

Waarom? Op zijn kant werkt dat ding net zo goed hoor.
Tenzij er een kogelklepje zonder veerbelasting in zit.
Maar zonder klepje werkt hij altijd.
Daarom is zo'n duur Vetus ding zonder klepje ook weggegooid geld . Twee PVC 90 graden bochten met een klein pvc pijpje eraan gelijmd en in de aansluiting een 3 mm gaatje boren) werkt ook prima en kost misschien €5,-
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Koelwaterbeluchter 17 juli 2015 08:10 #644409

Zo dan :-)

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Koelwaterbeluchter 17 juli 2015 08:17 #644412

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
beter :laugh:
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Koelwaterbeluchter 17 juli 2015 09:11 #644433

Nou ja , nou ligt hij :huh: :huh:
Misschien een waterpas ernaast leggen..... :laugh:
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.130 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl