Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Reparatie Mercury 4Pk, 2t

Reparatie Mercury 4Pk, 2t 24 juli 2015 12:51 #646052

  • lourens
  • lourens's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 277
Vorige week viel na een mooi zeilavondje vlak voor de haven mijn motor uit. Koelprobleem. Inmiddels is de impeller vervangen (er zat werkelijk geen schoepje meer aan).
Nu is dat waarschijnlijk het probleem. Ik vermoed dat in de koelkanalen allemaal rubber zit.
De aanvoerbuis is schoon. Onder het blok is een doorspoelinlaat en als die open is en ik vul via de inlaatbuis de kanalen dan komt hier het water (en schoonmaakazijn) uit.
Ik vermoed dat hij dus wel koelt alleen heb ik nog steeds geen controlestraaltje. het slangetje is echt verstopt.

Inmiddels heb ik de service-manual gevonden en ben ik aan het sleutelen. Ik wil het blok nu van het staartstuk lichten om zo bij de koelkanalen en het koelslangetje te komen maar ik krijg die het blok niet los van de pakking.
Kan er wel met een moker op rammen maar misschien is er een simpele oplossing?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Reparatie Mercury 4Pk, 2t 24 juli 2015 13:41 #646061

  • lourens
  • lourens's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 277
Intussen heb ik wel de cilinderkop eraf gehad en de koelkanalen naast de cilinder schoongemaakt. Hier kwam heel wat troep uit. Maar..... nog steeds is mijn controleuitlaat verstopt. Geen idee hoe ik daarbij moet komen.
Doorsteken lukt ook niet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Reparatie Mercury 4Pk, 2t 24 juli 2015 14:03 #646062

  • Mephisto
  • Mephisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1724
als doorsteken niet lukt zou je kunnen kijken of een beetje perslucht werkt. En als je dat niet hebt een aitduster. busje pestlucht
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Reparatie Mercury 4Pk, 2t 24 juli 2015 14:10 #646064

  • lourens
  • lourens's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 277
Perfecte busjes daarvoor bij de Action.
Maar helaas, het slangetje past mooi in het buisje maar er komt geen lucht doorheen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Reparatie Mercury 4Pk, 2t 24 juli 2015 15:42 #646082

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10722
Is het niet zo'n zeskantdopje met schroefdraad waar het controlestraaltje uitkomt? Zal wel te makkelijk zijn.
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Reparatie Mercury 4Pk, 2t 24 juli 2015 21:16 #646179

  • lourens
  • lourens's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 277
Nee, dat zou wel mooi zijn. Maar echt een dun slangetje, ongeveer de dikte van een ventielslangetje van je fiets.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.106 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl