Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar ruilverstuivers voor VP MD7B te krijgen?

Waar ruilverstuivers voor VP MD7B te krijgen? 27 juli 2015 21:49 #646976

  • primeur
  • primeur's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 248
Na 35 jaar rookt mijn md7b behoorlijk en is ook zijn kracht een beetje weg.
Wie weet waar ik voordelig ruilverstuivers kan krijgen?
Is dit makkelijk zelf te vervangen of kan ik het beter laten doen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar ruilverstuivers voor VP MD7B te krijgen? 27 juli 2015 23:36 #646988

  • mystudio
  • mystudio's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1558
Waarom ruil en niet nieuwe? En waarom eerst niet af laten persen om te testen? Wellicht kunnen ze gewoon nog afgesteld worden. Pas als ze niet meer afgesteld kunnen worden zou ik nieuwe overwegen, zo duur zijn ze niet nieuw (meende dat ik iets van 125 - 150 euro kwijt was voor nieuwe. Fer kan je ongetwijfeld verder helpen hier.
FLOW® - psychologie van de optimale ervaring (Mihaly Csikszentmihalyi) | Hanse 320
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar ruilverstuivers voor VP MD7B te krijgen? 28 juli 2015 07:23 #647008

  • Mephisto
  • Mephisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1724
Neem eens contact op met Fer

www.dieseldokter.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar ruilverstuivers voor VP MD7B te krijgen? 28 juli 2015 07:55 #647025

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
mystudio schreef :
Waarom ruil en niet nieuwe? En waarom eerst niet af laten persen om te testen? Wellicht kunnen ze gewoon nog afgesteld worden. Pas als ze niet meer afgesteld kunnen worden zou ik nieuwe overwegen, zo duur zijn ze niet nieuw (meende dat ik iets van 125 - 150 euro kwijt was voor nieuwe. Fer kan je ongetwijfeld verder helpen hier.

Nozzles kosten Eu 103 Complete verstuivers ong.Eu 600
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar ruilverstuivers voor VP MD7B te krijgen? 28 juli 2015 09:32 #647068

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Is gewoon Bosch, bij een Bosch service punt dus.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar ruilverstuivers voor VP MD7B te krijgen? 28 juli 2015 10:42 #647084

  • janharm
  • janharm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 143
heb vorig jaar nieuwe nozzles in duitsland besteld voor €65 p/s.
ff googelen met onderdeelnummer.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar ruilverstuivers voor VP MD7B te krijgen? 28 juli 2015 11:01 #647091

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar ruilverstuivers voor VP MD7B te krijgen? 28 juli 2015 13:00 #647132

  • primeur
  • primeur's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 248
Dank voor alle reacties.

Ik dacht aan ruil omdat dat mij goedkoper lijkt.
Eerst laten controleren/afpersen en kijken of het met afstelling nog kan lijkt mij ook prima.

Het grootste probleem voor mij is dat ik het zelf niet kan en geen verstand van heb.
In het wpb staat wel beschreven hoe ik de verstuivers eruit kan halen. Ik denk dat ik dat nog wel durf (als het na 35jr niet muurvast zit en ik niets afbreek :unsure: )

Maar als ik ze er dan uit krijg, wil ik primair weten waar ik het beste naar toe kan gaan qua kennis en kosten om het te laten controleren/vervangen.
Ik wil niet ergens nieuwe aangesmeerd krijgen terwijl de oude nog bruikbaar zouden zijn oid.

Kan dieseldokter (Fer) dit goed en voordelig voor mij doen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar ruilverstuivers voor VP MD7B te krijgen? 28 juli 2015 14:24 #647163

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
primeur schreef :
Dank voor alle reacties.

Ik dacht aan ruil omdat dat mij goedkoper lijkt.
Eerst laten controleren/afpersen en kijken of het met afstelling nog kan lijkt mij ook prima.

Het grootste probleem voor mij is dat ik het zelf niet kan en geen verstand van heb.
In het wpb staat wel beschreven hoe ik de verstuivers eruit kan halen. Ik denk dat ik dat nog wel durf (als het na 35jr niet muurvast zit en ik niets afbreek :unsure: )

Maar als ik ze er dan uit krijg, wil ik primair weten waar ik het beste naar toe kan gaan qua kennis en kosten om het te laten controleren/vervangen.
Ik wil niet ergens nieuwe aangesmeerd krijgen terwijl de oude nog bruikbaar zouden zijn oid.

Kan dieseldokter (Fer) dit goed en voordelig voor mij doen?

Bel eens met Haaima in Harlingen. Die verstuivers compleet telt trouwens voor 2 stuks, dus 300 Eur per stuk
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Laatst bewerkt: 28 juli 2015 14:29 door douwe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Waar ruilverstuivers voor VP MD7B te krijgen? 28 juli 2015 19:31 #647247

  • mystudio
  • mystudio's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1558
primeur schreef :
Dank voor alle reacties.

Ik dacht aan ruil omdat dat mij goedkoper lijkt.
Eerst laten controleren/afpersen en kijken of het met afstelling nog kan lijkt mij ook prima.

Het grootste probleem voor mij is dat ik het zelf niet kan en geen verstand van heb.
In het wpb staat wel beschreven hoe ik de verstuivers eruit kan halen. Ik denk dat ik dat nog wel durf (als het na 35jr niet muurvast zit en ik niets afbreek :unsure: )

Maar als ik ze er dan uit krijg, wil ik primair weten waar ik het beste naar toe kan gaan qua kennis en kosten om het te laten controleren/vervangen.
Ik wil niet ergens nieuwe aangesmeerd krijgen terwijl de oude nog bruikbaar zouden zijn oid.

Kan dieseldokter (Fer) dit goed en voordelig voor mij doen?

Ik vermoed dat Fer ze niet voor je gaat demonteren, maar, hij kan ze wel voor je afpersen en dus testen.
Het verwijderen is goed te doen, hoewel ze inderdaad behoorlijk vast kunnen zitten na zoveel tijd. Rustig de tijd geven. Dat betekent dat je beide moertjes losdraait en vervolgens liefst symmetrisch onder de plaatjes iets plaatst waar je kracht op kunt uitoefenen. Ik heb dat gedaan met een hele grote steeksleutel, zodat ik aan beide kanten van het plaatje evenveel druk omhoog uitoefen. En dan is het een kwestie van lang voorzichtig kracht uitoefenen om ze omhoog te krijgen. Als je dat met beleid doet, dan moeten ze eruit willen komen. En je moet inderdaad soms behoorlijk kracht zetten, wees dus niet bang als je dat merkt, da's 'normaal'.
FLOW® - psychologie van de optimale ervaring (Mihaly Csikszentmihalyi) | Hanse 320
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.134 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl