Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: mercury 45pk loopt en vonkt niet

mercury 45pk loopt en vonkt niet 05 aug 2015 15:01 #649127

Hallo,

Ik heb hier een mercury 45pk classic fifty van eind jaren 80
Het is een 4 cilinder 2 takt.
Liep altijd perfect maar van het weekend hield hij er ineens mee op, hij sloeg ineens uit alsof je de sleutel omdraait.
De startmotor draait maar de motor doet niks en hij geeft ook geen vonk.
Zou iemand weten wat het probleem is?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

mercury 45pk loopt en vonkt niet 05 aug 2015 17:08 #649154

misschien draadje los of, waarschijnlijker: ontsteking kapot
_______,./),__________
Let me never make the mistake of dreaming I am proscecuted whenever I am contradicted - R.W. Emmerson
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

mercury 45pk loopt en vonkt niet 05 aug 2015 18:37 #649177

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10722
Op die motoren zit een kwikkantelschakelaar als beveiliging voor wanneer het staartstuk door wat voor oorzaak opklapt tijdens snel varen. Dan schakelt de motor uit. Als deze kaduuk is of hangen blijft doet ie niets. Mogelijk dat de motor het weer doet nadat je deze even stevig uit de gekantelde stand naar vaarpositie laat vallen. Anders de kantelschakelaar vernieuwen. Of er tussenuit halen.
Als je maar geniet!
Laatst bewerkt: 05 aug 2015 18:38 door Proost.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.092 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl