Sydeliefde schreef :
Ze zeggen U tegen me

De motor is een Yanmar 4JH3-HTE en de koppeling een Kanzani (Yanmar) KM4A. De demperplaat ziet er vrijwel nieuw uit. Ik heb de plaat er eergisteren uitgehaald omdat het kenmerkende hameren te horen was. Dit bleek echter van de homokinetische as van de Python drive te komen. Deze gisteren dus vervangen. Nu is het echte hameren weg, maar is nog wel een heel licht soort slaan te horen. Ik vroeg mij dus af hoe strak de veren van de demperplaat moeten zitten. Mag je de veren bijvoorbeeld, met moeite, rond kunnen draaien?
Ik was in de vraagstelling bewust wat vaag. Wellicht is er nl. een eenduidig antwoord voor alle demperplaten met veren. Nl. bijv. daar mag nooit met de hand beweging in zitten.
Ja hier zeggen we U tegen mensen die we nog niet kennen, indien dat vreemd is dan is mijn opvoeding de schuld ik stuur je het nummer van mijn school...
Die veren mogen mits stevige kracht bewegen, althans dat is bij mijn nieuwe demperplaat (paragon) die als reserve klaar ligt toch zo.