Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Veren demperplaat

Veren demperplaat 18 aug 2015 14:13 #652867

Een simpele vraag met een wellicht iets minder simpel antwoord:

Hoe strak (ingedrukt) moeten de veren van een demperplaat zitten om te kunnen oordelen dat de demperplaat nog goed is?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Veren demperplaat 18 aug 2015 16:11 #652913

als ze niet meer goed zijn(gebroken) hoor je het wel, veel herrie B)

gr. Pieter
Zeilen om de wereld; Delivery skipper
YouTube kanaal; Pieter Sailing NED6589
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Veren demperplaat 18 aug 2015 16:14 #652915

PieterSail schreef :
als ze niet meer goed zijn(gebroken) hoor je het wel, veel herrie B)

gr. Pieter

Bedankt voor de reactie Pieter, maar dat is niet wat ik vraag ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Veren demperplaat 18 aug 2015 20:22 #652999

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4494
Er zijn zoveel soorten en maten demperplaten, dat je daar volgens mij geen standaard indrukking voor kunt geven. Hangt o.a. af van de zwaarte van het vliegwiel, en de gegevens en eigenaardigheden van de rest van de aandrijflijn. Lees het artikel van (wijlen) Henk Bos eens door, hij geeft een gedegen uitleg van een en ander :
bosq.home.xs4all.nl/info%2020m/info_20m-53.pdf
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Veren demperplaat 18 aug 2015 21:17 #653006

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32527
Sydeliefde schreef :
Een simpele vraag met een wellicht iets minder simpel antwoord:

Hoe strak (ingedrukt) moeten de veren van een demperplaat zitten om te kunnen oordelen dat de demperplaat nog goed is?
Kemper & van Twist even bellen, de koppeling specialist.

Verstuurd vanaf een te kleine terrorfoon, typ fouten zijn dus standaard.
Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Veren demperplaat 19 aug 2015 06:11 #653036

  • Happydart
  • Happydart's Profielfoto
Sydeliefde schreef :
PieterSail schreef :
als ze niet meer goed zijn(gebroken) hoor je het wel, veel herrie B)

gr. Pieter

Bedankt voor de reactie Pieter, maar dat is niet wat ik vraag ;)

Over welke koppeling praat U ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Veren demperplaat 19 aug 2015 08:16 #653063

Ze zeggen U tegen me :) :)
De motor is een Yanmar 4JH3-HTE en de koppeling een Kanzani (Yanmar) KM4A. De demperplaat ziet er vrijwel nieuw uit. Ik heb de plaat er eergisteren uitgehaald omdat het kenmerkende hameren te horen was. Dit bleek echter van de homokinetische as van de Python drive te komen. Deze gisteren dus vervangen. Nu is het echte hameren weg, maar is nog wel een heel licht soort slaan te horen. Ik vroeg mij dus af hoe strak de veren van de demperplaat moeten zitten. Mag je de veren bijvoorbeeld, met moeite, rond kunnen draaien?

Ik was in de vraagstelling bewust wat vaag. Wellicht is er nl. een eenduidig antwoord voor alle demperplaten met veren. Nl. bijv. daar mag nooit met de hand beweging in zitten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Veren demperplaat 19 aug 2015 12:03 #653128

  • Happydart
  • Happydart's Profielfoto
Sydeliefde schreef :
Ze zeggen U tegen me :) :)
De motor is een Yanmar 4JH3-HTE en de koppeling een Kanzani (Yanmar) KM4A. De demperplaat ziet er vrijwel nieuw uit. Ik heb de plaat er eergisteren uitgehaald omdat het kenmerkende hameren te horen was. Dit bleek echter van de homokinetische as van de Python drive te komen. Deze gisteren dus vervangen. Nu is het echte hameren weg, maar is nog wel een heel licht soort slaan te horen. Ik vroeg mij dus af hoe strak de veren van de demperplaat moeten zitten. Mag je de veren bijvoorbeeld, met moeite, rond kunnen draaien?

Ik was in de vraagstelling bewust wat vaag. Wellicht is er nl. een eenduidig antwoord voor alle demperplaten met veren. Nl. bijv. daar mag nooit met de hand beweging in zitten.

Ja hier zeggen we U tegen mensen die we nog niet kennen, indien dat vreemd is dan is mijn opvoeding de schuld ik stuur je het nummer van mijn school...
Die veren mogen mits stevige kracht bewegen, althans dat is bij mijn nieuwe demperplaat (paragon) die als reserve klaar ligt toch zo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.114 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl