Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Hoe en wat mijn Ruggerini motorpaneel?

Hoe en wat mijn Ruggerini motorpaneel? 20 sept 2015 12:11 #664503

Aan mijn Ruggerini rm90 zit een motorpaneel
Maar behalve het sleuteltje heb ik geen idee waar het paneel eigenlijk voor dient

De temperatuurmeter doet niks. Stekker boven op het blokje al eens opgeschuurd, maar geen verbetering.
Zal het nog een proberen met een andere meter, maar hoe sluit ik dat dan even aan? Plus op de sensor en min op 'aarde'?

De naald van de drukmeter zwaait (meestal) vrolijk heen en weer en ik dacht eigenlijk dat het de toeren waren, maar waar haalt zo'n drukmeter zijn info vandaan, qua druk. Of qua toerental? Bij een auto van de bobine, tenminste bij de oude Volvo die ik had, waar vind ik dat op dit blok?

Dat rode lampje, te lage oliedruk? Te lage laadspanning?
En die schakelaar, waar is die voor?

Idee is om dit op te knappen, al dan niet mer andere metertjes, maar dan moet er wel zicht zijn op functioneren :-)

bvd


Laatst bewerkt: 20 sept 2015 12:13 door Noorman Txl.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hoe en wat mijn Ruggerini motorpaneel? 20 sept 2015 12:42 #664508

  • DICER
  • DICER's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1528
Zo'n zelfde motor ? ( rugerini 10pk) met zelfde metertjes/knoppen, maar ik heb een nieuw paneeltje gemaakt, aan de achterkant van het paneel zit een stekker waar alle kabels bij elkaar komen en dan naar meters en contactslot gaan. kan je (nog) niet zeggen waar alles naar toe gaat, en of meters werken, dit komt in het voorjaar aan de beurt.







Oud/nieuw verhaal.
Dat een ieder met de wind in de rug en het zonnetje in het gezicht zijn koers mag varen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hoe en wat mijn Ruggerini motorpaneel? 20 sept 2015 13:45 #664522

SB. schreef :
Aan mijn Ruggerini rm90 zit een motorpaneel
Maar behalve het sleuteltje heb ik geen idee waar het paneel eigenlijk voor dient

De temperatuurmeter doet niks. Stekker boven op het blokje al eens opgeschuurd, maar geen verbetering.
Zal het nog een proberen met een andere meter, maar hoe sluit ik dat dan even aan? Plus op de sensor en min op 'aarde'?

De naald van de drukmeter zwaait (meestal) vrolijk heen en weer en ik dacht eigenlijk dat het de toeren waren, maar waar haalt zo'n drukmeter zijn info vandaan, qua druk. Of qua toerental? Bij een auto van de bobine, tenminste bij de oude Volvo die ik had, waar vind ik dat op dit blok?

Dat rode lampje, te lage oliedruk? Te lage laadspanning?
En die schakelaar, waar is die voor?

Idee is om dit op te knappen, al dan niet mer andere metertjes, maar dan moet er wel zicht zijn op functioneren :-)

bvd



Is in elk geval een oliedruk meter, meestal zit de zender in de buurt bij het oliefilter, en vaak heb je daar 2 zenders zitten.

1 oliedrukzender en een oliedruk schakelaar als er geen olie druk is bv dat lampje op jouw paneel laat branden.

Anyway dat zou in jouw geval ook zoals je zelf al zegt accu lading controle lampje zijn.........zo via het www niet te zeggen

Schakelaar geen idee, achtergrond verlichting mischien voor de meters?
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hoe en wat mijn Ruggerini motorpaneel? 20 sept 2015 16:13 #664548

  • zeekraal
  • zeekraal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3529
M
je kunt alles zelf en daar heb je maar 2 dingen voor nodig n.l. kennis en gereedschap
Laatst bewerkt: 20 sept 2015 16:18 door zeekraal.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hoe en wat mijn Ruggerini motorpaneel? 20 sept 2015 17:05 #664569

M?

Kennelijk iig dan toch de juiste meters bij dit blokje, rm90 is 9pk meen ik.
Heb al een nieuw houten paneel in de epoxy, wilde ook het metaal maar weglaten
Moet het alleen nog wel aallemaal aan het werk krijgen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Hoe en wat mijn Ruggerini motorpaneel? 20 sept 2015 18:20 #664593

  • DICER
  • DICER's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1528
Op deze site de (gratis) handboeken te downloaden voor de rm90 = 10 pk :)

www.motoren.ath.cx/menus/ruggerini.php
Dat een ieder met de wind in de rug en het zonnetje in het gezicht zijn koers mag varen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.127 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl