Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: VP MD2001 of MD2010B

VP MD2001 of MD2010B 06 okt 2015 11:36 #669890

  • Zeppos
  • Zeppos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 238
Beste forumleden,
Beste Fer,

Is er een goede reden om een boot met een VP MD2001 links te laten liggen?
De manchet werd in 2013 vervangen.

Eenzelfde boot heeft een MD2010B motor.... maar is ook duurder.

Info welkom!

Groeten,

Zeppos
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VP MD2001 of MD2010B 06 okt 2015 12:59 #669904

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
Zeppos schreef :
Beste forumleden,
Beste Fer,

Is er een goede reden om een boot met een VP MD2001 links te laten liggen?
De manchet werd in 2013 vervangen.

Eenzelfde boot heeft een MD2010B motor.... maar is ook duurder.

Info welkom!

Groeten,

Zeppos

Een goede MD2001 is beter dan een slechte MD2010B.
De MD 2010 is moderner en nieuwer.
misschien is de boot met de 2010 verder ook nieuwer en in een betere conditie.
Veel onzekere dingen om een advies te geven
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VP MD2001 of MD2010B 06 okt 2015 13:01 #669905

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10722
Lees dit topic eens door. Zie ook de post van Fer niet over het hoofd. www.zeilersforum.nl/index.php/...nta-md-2001-oliedruk
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VP MD2001 of MD2010B 13 okt 2015 11:13 #671856

  • Zeppos
  • Zeppos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 238
Oke, duidelijk wat betreft MD 2001... Deze zou het uiteindelijk toch niet worden.
Wat met pro's of con's van een VP D1-20?

Grts,

Z
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VP MD2001 of MD2010B 13 okt 2015 11:17 #671858

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
Zeppos schreef :
Oke, duidelijk wat betreft MD 2001... Deze zou het uiteindelijk toch niet worden.
Wat met pro's of con's van een VP D1-20?

Grts,

Z
D1-20 is nog moderner en nieuwer dan de VP 2020 en helemaal niets mis mee.
Hij is 19 pk, dus meer als de MD 2001 en 2010 Er is ook nog een D1-13 (13PK)
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Laatst bewerkt: 13 okt 2015 11:23 door douwe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VP MD2001 of MD2010B 13 okt 2015 11:35 #671863

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8524
Als ik me het goed herinner hebben de VP2020 en de D1-20 hetzelfde (perkins) basisblok en zitten de verschillen vooral in de dingen er om heen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VP MD2001 of MD2010B 13 okt 2015 12:01 #671876

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
Philip schreef :
Als ik me het goed herinner hebben de VP2020 en de D1-20 hetzelfde (perkins) basisblok en zitten de verschillen vooral in de dingen er om heen?

Dat is goed mogelijk en dan zullen de aanhangsels beter zijn. Vooral de poully's zijn veel beter uitgevoerd en ook de electrische motor aansluitingen zijn veel beter. De motor zelf is prima.
De 2020 op mijn boot is 21 jaar oud en start probleemloos, rookt niet en stinkt niet.
Alleen startproblemen gehad door weigerende zekering blokjes die ik vervangen heb.
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Laatst bewerkt: 13 okt 2015 12:06 door douwe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.113 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl