Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Carburateur 6E305 1E

Carburateur 6E305 1E 07 okt 2015 16:09 #670320

  • bas4
  • bas4's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4
Goedenavond forumleden! Ik ben 3 dagen geleden begonnen met mijn eerste 2 takt uit elkaar te halen en schoon te maken waar nodig. Echter heb ik geen foto's gemaakt en dat was misschien niet het meest slimme wat ik had kunnen doen. You tube, google enz, allemaal gedaan maar het word tijd om dit af te sluiten.

Tot op heden gedaan:
1. benzinefilter nageken.
2. alle slangen nagekeken op verstoppingen.
3. carburateur schoongemaakt.
4. bougie nagekeken.
5. tank laten leeglopen, schoongemaakt.

Nu zit ik met het volgende: ik krijg die carb niet meer in elkaar omdat ik het niet meer zie. Iemand die mij even wil helpen? Ook me de juiste afstellingen

Vg,

Sebastiaan
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Carburateur 6E305 1E 07 okt 2015 17:07 #670331

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10722
Welkom op het zeilersforum, Sebastiaan.

Even ter verduidelijking, zit deze carb op een Yamaha, dan zou een type naast de carburateur ook welkom zijn om te zoeken.
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Carburateur 6E305 1E 07 okt 2015 17:19 #670333

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4494
Van veel BB motoren staan de workshop manuals en filmpjes van specifieke werkzaamheden op internet.
zie bv hier (Google is your friend ...) :

Laatst bewerkt: 07 okt 2015 17:20 door CeesS.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Carburateur 6E305 1E 08 okt 2015 06:57 #670408

  • peter1
  • peter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6155
Als je vlakbij woonde had ik hem zo voor je in elkaar gezet.
op zich is het een doodsimpele carburateur.
als ie heel erg oud is en verontreinigd is zou je hem eerst kunnen laten reinigen met een ultrasoon reiniger en tevens nieuw pakkingen ( liefst revisiesetje) .



Vroeger maakte wij ze schoon in een bak wasbenzine waar we hem in lieten weken( brommertijd).

als je vlakbij woonde had ik het wel zo spontaan gedaan voor je
Ik ben de storm, en de windstilte.
Laatst bewerkt: 08 okt 2015 06:59 door peter1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Carburateur 6E305 1E 08 okt 2015 09:23 #670446

Als je weer iets dergelijks uit elkaar haalt, maak dan van elke stap die je doet( desnoods van eke schroef die je losdraait) een foto of maak van de hele klus een video.
Dan is weer in elkaar zetten echt een stuk makkelijker. ;)
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Carburateur 6E305 1E 08 okt 2015 10:07 #670468

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
Yellow Boat schreef :
Als je weer iets dergelijks uit elkaar haalt, maak dan van elke stap die je doet( desnoods van eke schroef die je losdraait) een foto of maak van de hele klus een video.
Dan is weer in elkaar zetten echt een stuk makkelijker. ;)
Ad

Ts was in z'n eerste quote ook al tot die conclusie gekomen. Vond zichzelf niet zo slim dat hij dat niet gedaan had.
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Carburateur 6E305 1E 08 okt 2015 13:52 #670508

  • tuur
  • tuur's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 368

Bijlage:

Bestandsnaam: 1.pdf
Bestandsgrootte:102 KB


Bijlage:

Bestandsnaam: 2.pdf
Bestandsgrootte:102 KB


Bijlage:

Bestandsnaam: 3.pdf
Bestandsgrootte:103 KB


Bijlage:

Bestandsnaam: 4.pdf
Bestandsgrootte:102 KB


Bijlage:

Bestandsnaam: 5.pdf
Bestandsgrootte:102 KB


Bijlage:

Bestandsnaam: 6.pdf
Bestandsgrootte:101 KB
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Carburateur 6E305 1E 08 okt 2015 13:53 #670509

  • tuur
  • tuur's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 368
tekst behorende bij plaatje 6: geen idee... Ik zou de carb even goed bekijken en zien waar ruimte overblijft. Meestal is gewoon goed kijken en schroefdraad passen al de oplossing. Als je ergens echt kracht moet zetten om het er in te draaien is het de verkeerde plek.
Bij een carb kan (bijna altijd) alles maar op één plek.

Afstellen: er zullen maar twee stel mogelijkheden op zitten.
1- de luchtstel schroef
2- de stationair schroef.

Bijgevoegd plaatje is andere carb maar principe is idem.

Luchtstelschroef: eerst 3 slagen uit draaien (gemeten vanaf helemaal in gedraaid). Motor starten. luchtstelschroef langzaam uitdraaien net zo lang tot toerental niet verder stijgt. Dan een kwart slag terug. Motortoerental verder terug regelen met stationair schroef.
Afstelling is hierdoor gelijk goed.

Succes!
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 08 okt 2015 14:09 door tuur.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Carburateur 6E305 1E 08 okt 2015 14:44 #670520

  • Mephisto
  • Mephisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1724
wat is dat met dat damesbrommertje?

is toch veel stoerder als die gespiegelde kloon?
Laatst bewerkt: 08 okt 2015 14:46 door Mephisto.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Carburateur 6E305 1E 09 okt 2015 07:55 #670711

  • tuur
  • tuur's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 368
Mephisto schreef :
wat is dat met dat damesbrommertje?

is toch veel stoerder als die gespiegelde kloon?

?? snap je niet
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Carburateur 6E305 1E 09 okt 2015 08:02 #670713

  • Mephisto
  • Mephisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1724
Jij plaatste een foto van een Tomos Funtastic carburateur




Maar een grap is niet leuk als je hem uit moet leggen.
Laatst bewerkt: 09 okt 2015 08:03 door Mephisto.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.145 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl