Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: V snaar vervangen, pomphuis wegnemen?

V snaar vervangen, pomphuis wegnemen? 15 nov 2015 11:58 #682105

Hoi,

Mijn v snaar is aan vervanging toe en dus wil ik een nieuwe plaatsen. Nog nooit gedaan en kom er nu achter dat het pomphuis in de weg zit, deze zal er eerst af moeten voordat ik de oude snaar eraf kan halen en een nieuwe kan plaatsen. Maar hoe doe je dit?

Andere manier is misschien alle aansluitingen van het pomphuis afhalen, maar dat lijkt mij nog omslachtiger?

Hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft!

Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,

Paul


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

V snaar vervangen, pomphuis wegnemen? 15 nov 2015 12:52 #682112

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
ppproductions schreef :
Hoi,

Mijn v snaar is aan vervanging toe en dus wil ik een nieuwe plaatsen. Nog nooit gedaan en kom er nu achter dat het pomphuis in de weg zit, deze zal er eerst af moeten voordat ik de oude snaar eraf kan halen en een nieuwe kan plaatsen. Maar hoe doe je dit?

Andere manier is misschien alle aansluitingen van het pomphuis afhalen, maar dat lijkt mij nog omslachtiger?

Hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft!

Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,

Paul


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Vreemd welke motor is dat, foto ?
Welk pomphuis bedoel je, koelwaterpomp, of interne circulatiepomp ? ( alleen bij indirect gekoelde motoren ).
Hoeveel aansluitingen zitten dan wel op dat pomphuis ?
Normaal zijn het er maar 2 . ( in en uit )
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

V snaar vervangen, pomphuis wegnemen? 15 nov 2015 12:52 #682114

Beste TS, misschien even man en motor noemen en misschien een foto erbij verduidelijkt wel je vraag en maakt het antwoorden ook wat makkelijker
Schippert niet meer met de Windfall
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

V snaar vervangen, pomphuis wegnemen? 15 nov 2015 15:23 #682155

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
ppproductions schreef :
Hoi,



Andere manier is misschien alle aansluitingen van het pomphuis afhalen, maar dat lijkt mij nog omslachtiger?








Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ansluitingen van pomphuis moeten toch ook los als je het pomphuis weg moet nemen?
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Laatst bewerkt: 15 nov 2015 15:23 door douwe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

V snaar vervangen, pomphuis wegnemen? 15 nov 2015 16:33 #682187

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Bij een Mitsubishi of Mitsubishi-based motor (Sole, Vetus) idd even koelwaterpomp los halen.
Snaar er achterlangs en klaar.
Bij mijn motor moeten de boutjes op de poelie los.
Zou zeggen kijk hier eens voor jou motor
www.motoren.ath.cx/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

V snaar vervangen, pomphuis wegnemen? 15 nov 2015 17:04 #682204

  • bocasami
  • bocasami's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 106
bij onze drinkwaard Mitsubishi moet ook eerst de waterpomp los worden gemaakt.


Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

V snaar vervangen, pomphuis wegnemen? 15 nov 2015 17:07 #682206

Ik zou kiezen om die pijp die er voor zit, aan de bovenkant los te halen.
Zo van de foto te zien een slangklem losnemen en klaar ben je.
Alle antivries blijft dan ook nog in het systeem.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

V snaar vervangen, pomphuis wegnemen? 15 nov 2015 17:13 #682209

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
TS' profiel volgend heeft hij een VW...
Laatst bewerkt: 15 nov 2015 17:20 door JeePee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

V snaar vervangen, pomphuis wegnemen? 15 nov 2015 22:43 #682330

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10722
Bij "mijn" Vetusje kan ik zonder wat los te halen de riem er om leggen. Even spanning controleren en eventueel afstellen door de stroomgever iets te verplaatsen.
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

V snaar vervangen, pomphuis wegnemen? 16 nov 2015 08:05 #682357

Gaan we nou toch gissen?
Schippert niet meer met de Windfall
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

V snaar vervangen, pomphuis wegnemen? 16 nov 2015 11:58 #682461

Saeftinghe schreef :
Gewist vanwege misverstand.
Ad
Laatst bewerkt: 16 nov 2015 13:43 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

V snaar vervangen, pomphuis wegnemen? 16 nov 2015 12:50 #682475

Yellow,

Van wat ik op de foto kan zien lijkt me het geen impeller pomp. En de simpelste manier lijkt me de slangklem aan de bovenbevstiging van die pijp.

Maar ik zal wel iets gemist hebben in een eerdere reactie.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

V snaar vervangen, pomphuis wegnemen? 16 nov 2015 13:07 #682486

Saeftinghe schreef :
Yellow,

Van wat ik op de foto kan zien lijkt me het geen impeller pomp. En de simpelste manier lijkt me de slangklem aan de bovenbevstiging van die pijp.

Maar ik zal wel iets gemist hebben in een eerdere reactie.

Welke foto?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

V snaar vervangen, pomphuis wegnemen? 16 nov 2015 13:10 #682487

Direct boven mijn eerdere reactie staat. Zijn er meer dan?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

V snaar vervangen, pomphuis wegnemen? 16 nov 2015 13:18 #682496

It Paradyske schreef :
Gewist
Ad
Laatst bewerkt: 16 nov 2015 13:44 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

V snaar vervangen, pomphuis wegnemen? 16 nov 2015 13:20 #682498

Yellow Boat schreef :
It Paradyske schreef :
Saeftinghe schreef :
Yellow,

Van wat ik op de foto kan zien lijkt me het geen impeller pomp. En de simpelste manier lijkt me de slangklem aan de bovenbevstiging van die pijp.

Maar ik zal wel iets gemist hebben in een eerdere reactie.

Welke foto?

Die Drinkwaard Mitsubishi .
Bij de identieke Vetus en Sole Mitsubishis is dat trouwens niet zo ( tenzij je een ombouwset bij Drinkwaard koopt).
Ad

Die is toch niet van TS?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

V snaar vervangen, pomphuis wegnemen? 16 nov 2015 13:26 #682499

It Paradyske schreef :
Gewist
Ad
Laatst bewerkt: 16 nov 2015 13:44 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

V snaar vervangen, pomphuis wegnemen? 16 nov 2015 13:37 #682504

Yellow Boat schreef :
It Paradyske schreef :
Die is toch niet van TS?

Heb ik dat dan geschreven?
Ad

Nee, maar de TS heeft dat ook niet gevraagd, ik kan ook wel een foto van mijn motor plaatsen, maar daar heeft de TS niks aan.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

V snaar vervangen, pomphuis wegnemen? 16 nov 2015 13:45 #682508

Aangezien ik geen zin heb in verdere discussies heb ik mijn posts maar gewist.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.165 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl