Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Vragen over 2 merken buitenboordmotoren

Vragen over 2 merken buitenboordmotoren 28 dec 2015 20:36 #692634

  • Ricardo
  • Ricardo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2
Goedenavond!

Momenteel ben ik met "winter" onderhoud bezig aan onderandere de buitenboord motoren. En daar heb ik wat vragen over. De eerste is een 4 pk kortstaart johnson. Ik vind hem behoorlijk drinken zeg maar! Hij loopt en start goed verder. Wat mij opvalt is dat als hij uitgeschakeld is, dat je de schroef in zijn vrij niet gemakkelijk, zeg maar met moeite, rond kan draaien. Bij mijn andere motor kan je die namelijk met één vinger rond laten draaien in zijn vrij. Je voelt ook dat je door compressie draait. Is dat normaal bij johnson? Het is een witte, met zowel een interne als ruimte voor een externe tank.

Die andere is een malta, kleur grijs. Hij start goed, maar zodra je vaart, lijkt het wel of hij verzuipt en als je gas terug neemt valt hij uit. Zowel in zijn vrij als in zijn drive. Ik heb de carb al helemaal schoon gemaakt inclusief sproeier, vlotternaald. Ook heb ik de bougie vervangen door een juiste. Lucht-meng verhouding 1.5 slag uitgedraaid. Wat mij opvalt is de dop in de staart. Als deze eruit is, loopt ie iets beter, maar hij blijft verzuipen bij gasgeven!

Wie kan mij helpen?
Mvg
Ricardo
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.094 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl