Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Koelsysteem Yanmar 3QM 30 H

Koelsysteem Yanmar 3QM 30 H 15 jan 2016 11:29 #697457

  • elixer
  • elixer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 847
Ha die Fer, wellicht helpt deze vraag je door het forumloze tijdvak.

In de manual van deze motor zie ik slechts 1 termostaat getekend, terwijl er feitelijk 2 in lijn geplaatst zijn. Weet jij hoe dat zit?

Verder snap ik iets niet met het winterklaar maken van het koelsysteem.

Ik weet dat je ervoor moet zorgen dat de koelvloeistof door het hele koelcircuit moet.
Dat kan door de motor goed warm te laten draaien. De termostaat van de bypas zal open gaan en de bypas afsluiten. Al het koelwater gaat dan het blok in. Dat klinkt logisch

Maar zowel op je site als anderen hier halen de termostaat(n) eruit, dan bereikt de vloeistof ook all plekken in de motor.

Hoe werkt dat dan als der geen termostaat in zit die de bypas afsluit?

Paul
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Koelsysteem Yanmar 3QM 30 H 15 jan 2016 11:33 #697460

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7306
Het komt vaker voor dat er 2 in een motorblok zitten, dit komt omdat1 thermostaat niet genoeg koeling door het blok kan krijgen.

Thermostaten hebben maar een beperkte omvang en doorlaat en als er een groter flow nodig is dat komt er een thermostaat bij.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Koelsysteem Yanmar 3QM 30 H 15 jan 2016 11:35 #697461

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7306
Is de motor direct gekoeld of indirect?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Koelsysteem Yanmar 3QM 30 H 15 jan 2016 11:50 #697465

  • elixer
  • elixer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 847
Direct
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Koelsysteem Yanmar 3QM 30 H 15 jan 2016 11:59 #697466

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7306
Je kan de thermostaten wegnemen maar warmdraaien kan ook.
wat ik wel doe is na het er indraaien van de antivries even de cilinderaftapkraan open zeten om te kijken of de antivries echt door het blok is gegaan.


lees voer

koeling


Termostaat
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.107 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl