Belerion,
Prima, eigenlijk had ik over dit type flex schijven in een vorig item al een opmerking willen maken.
Bij het uitlijnen van de as, als je het goed wil doen, moet je deze schijf helemaal verwijderen en zo mogelijk de as tijdelijk naar voren schuiven, of een massief passtukje draaien. Op het afgebeelde koppelingstuk kun je niet goed uitlijnen.
Uit eigen ervaring dan. Ooit eens bij een warmlopende schroefasgland geroepen. Echt heet op roken en verbranden van de pakking af. Koppelingstuk er tussen uit, op de pasranden van de koppelinghelften een massief stalen tussenstuk gedraaid ter dikte van het flex tussenstuk en wat bleek: Aan een zijde wilde het passtuk niet aansluiten. Wat bleek uiteindelijk: De motor moest met de voorste motorsteunen ongeveer 5,5 cm !!!! opzij gezet worden om in lijn te komen. De achterste steunen gingen uiteraard naar verhouding mee. Zo erg, dat de voorste steunen met de bouten naast de fundatie vielen. Hoe komt dit zo? Ja, monteur, nou mooie monteur dan.

Had even uitgelijnd met het passtuk van de flex koppeling er al tussen.
Uiteraard geeft zo'n flex schijf wel wat bewegingsvrijheid in de uitlijning, maar hoe mooier de assen in lijn staan, hoe mooier het loopt, en hoe langer het meegaat. Ook met zo'n flex schijf.
Vr.groet, peter