Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: VP-MD6A indirecte koeling

VP-MD6A indirecte koeling 17 apr 2016 16:11 #726590

Lekker bezig met het koelsysteem van de MD6A van direct gekoeld naar indirect gekoeld aan het ombouwen,heb ik toch nog wel een vraagje.

Vanuit de (zeewater)pomp gaat de slang de keerkoppeling in om er aan de andere kant weer uitte komen en dan naar het thermostaat huis te gaan.

na verbouwing zal het buitenwater i.p.v. naar het thermostaathuis naar de martec gaan om daar de koelvloeistof te koelen en dan afgevoerd te worden d.m.v. de zwanenhals.

Maar wat moet ik nu doen met de koeling van de keerkoppeling??
ook via de martec of gewoon op het buitenwater laten koelen.
Overleden 14 oktober 2020

Twee dingen zijn oneindig:
het universum en de menselijke domheid.
Maar van het universum ben ik nog niet heel zeker.

(Note: The opinions expressed in this post are my own and are not necessarily those of Zeilersforum and its management)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VP-MD6A indirecte koeling 17 apr 2016 16:28 #726595

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 14843
hetzelfde als het zat; direct na wierfilter naar de KK
zo zit het bij ons ook ;)
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VP-MD6A indirecte koeling 17 apr 2016 16:35 #726598

m.a.w. niet via de indirecte koeling..
Overleden 14 oktober 2020

Twee dingen zijn oneindig:
het universum en de menselijke domheid.
Maar van het universum ben ik nog niet heel zeker.

(Note: The opinions expressed in this post are my own and are not necessarily those of Zeilersforum and its management)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VP-MD6A indirecte koeling 17 apr 2016 17:01 #726604

Het buitenwater gaat als eerste door de keerkoppeling, wordt daar een beetje opgewarmd, maar bereikt geen temperatuur waarbij kalkafzetting plaatsheeft.
Geen noodzaak om dat te veranderen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VP-MD6A indirecte koeling 17 apr 2016 17:19 #726608

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Wellicht tegen vervuiling wel beter.....
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VP-MD6A indirecte koeling 17 apr 2016 17:20 #726609

Dank je erg wel voor de antwoorden,, gouw weer verder sleutelen..
Overleden 14 oktober 2020

Twee dingen zijn oneindig:
het universum en de menselijke domheid.
Maar van het universum ben ik nog niet heel zeker.

(Note: The opinions expressed in this post are my own and are not necessarily those of Zeilersforum and its management)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.112 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl