Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Yanmar 3gm30 zonder thermostaat

Yanmar 3gm30 zonder thermostaat 23 juni 2016 20:15 #747484

Hallo mijn yanmar 3gm30 heeft geen thermostaat enkel een afdekplaatje. Weet iemand de reden hiervan? Is dit gedaan ivm koelproblemen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Yanmar 3gm30 zonder thermostaat 23 juni 2016 21:37 #747494

  • CeesT
  • CeesT's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 126
Onbetrouwbare monteur aan het werk geweest? :woohoo:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Yanmar 3gm30 zonder thermostaat 23 juni 2016 21:37 #747495

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Dan neem ik aan dat het een indirect gekoelde motor is, een 3GM30F dus (F staat voor 'fresh water'). Goed te herkennen aan de warmtewisselaar bovenop.

Op deze foto het onderdeel waar de witte stickers op zitten.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Laatst bewerkt: 23 juni 2016 21:44 door ilCigno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Yanmar 3gm30 zonder thermostaat 24 juni 2016 03:08 #747500

  • HenkT
  • HenkT's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3472
ilCigno schreef :
Dan neem ik aan dat het een indirect gekoelde motor is, een 3GM30F dus (F staat voor 'fresh water'). Goed te herkennen aan de warmtewisselaar bovenop.

Op deze foto het onderdeel waar de witte stickers op zitten.
Dat hoeft niet. Het kan ook een direct gekoelde zijn. ( geen f)

Als het apparaat met de witte stickers ontbreekt is het een direct gekoelde. De juiste thermostaat kun je dan bestellen.
Eat your pie before you die
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Yanmar 3gm30 zonder thermostaat 24 juni 2016 06:31 #747511

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
Bianca107 schreef :
Hallo mijn yanmar 3gm30 heeft geen thermostaat enkel een afdekplaatje. Weet iemand de reden hiervan? Is dit gedaan ivm koelproblemen?

Ik vrees van wel, en dat is meestal geen goed teken.
Bij mijn, intussen vervangen, VP MD7A was er ook geen thermostaat aanwezig, en ja de motor had een koelprobleem. En helaas niet alleen een koelprobleem.
Laten nakijken door iemand die er verstand van heeft, en hopelijk kan je volstaan met de motor te ontkalken. ( Niet even een beetje azijn erin gooien, maar grondig en goed (laten) ontkalken.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Yanmar 3gm30 zonder thermostaat 24 juni 2016 17:38 #747612

  • Ilex
  • Ilex's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9485
Voordat je panikeert: het kan ook zijn dat het probleem of alleen bij de thermostaat lag of dat het ondertussen verholpen is...
Steek er een nieuwe in en ga op onderzoek.

Of: wat bedoel je met een afdekplaatje? Meestal is het thermostaathuis niet vlak van vorm.
Sous les pavés, la plage.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Yanmar 3gm30 zonder thermostaat 25 juni 2016 03:50 #747669

  • HenkT
  • HenkT's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3472
Ik haal in de winter de thermostaat eruit om antivries door het blok te spoelen. Deze blijft er dan uit tot het voorjaar. Dus als jij je boot in de winter hebt gekocht..............

Let wel op dat je de goeie koopt
Eat your pie before you die
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Yanmar 3gm30 zonder thermostaat 25 juni 2016 08:42 #747679

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8134
henkt schreef :
Ik haal in de winter de thermostaat eruit om antivries door het blok te spoelen. Deze blijft er dan uit tot het voorjaar. Dus als jij je boot in de winter hebt gekocht..............

Let wel op dat je de goeie koopt

Als dat het geval zou zijn geweest, dan zou de thermostaat nog aan boord moeten liggen.
Of neem jij in dat geval de thermostaat mee naar huis ?
Misschien zit die thermostaat nog bij de spullen van de motor ?
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.112 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl